שלמה מן | יום ז' כסלו ה׳תש״פ 05.12.2019

זו הסיבה שהארגון החב"די בנה אקווריום ענק בלב ירושלים

אקווריום ענק על עמודים וצמחים מונגשים לסובלים מנכות פיזית קשה: ב'בית פינגר', הוסטל שיקומי של כולל חב"ד לסובלים מנכות פיזית קשה, השיקו שתי אטרקציות טיפוליות חדשות • בואו לראות
זו הסיבה שהארגון החב
צילומים: באדיבות המצלם

הדיירים ב'בית פינגר' - הוסטל שיקומי של כולל חב"ד, בו מתגוררים ירושלמים הסובלים מנכות פיזית קשה - נהנים באחרונה משתי אטרקציות חדשניות ומושקעות: אקווריום נדיר מסוגו וגינה טיפולית המותאמת בדיוק לצרכיהם.

'בית פינגר', שנחנך לפני כשנתיים על ידי כולל חב"ד, הביא את "המילה האחרונה" בתחום הטיפולי-שיקומי המוצע כיום לנכים פיזיים קשים. יש בו, למשל, קליניקת מוזיקה חדשנית המאפשרת לאנשים עם מוגבלות פיזית ומוטורית קשה ביותר ליצור ולעסוק במוזיקה עשירה, לצד שורת חידושים שכל מטרתם הענקת איכות חיים לדיירים המתגוררים בבניין בן ארבע קומות.

באחרונה נחנך במתחם אקווריום ענק, המעניק רוגע ושלווה לדיירים ומסייע להם בהליך הטיפולי-רגשי. מדובר באקווריום שנבנה בהשקעה גדולה, המותאמת לאופי הדיירים.

"בשונה מבריכות נוי שבדרך כלל בנויות על הקרקע", מספר מנהל 'בית פינגר' קובי ויזל, "האקווריום הטיפולי הזה נבנה במיוחד באוויר, וזאת עבור הדיירים שיוכלו לגשת אליו עם כסאות הגלגלים, להאכיל את הדגים ואף לנקותו. בנוסף, המערכת של האקווריום פועלת בתחכום טכנולוגי חקלאי".

לצד האקווריום, נחנכה גם גינה טיפולית חדשנית, אף היא מונגשת היטב לדיירים ומאפשרת להם ליטול חלק פעיל בגידול  הצמחים, כשעל כל אדנית מודבקת שם של דייר אחר. הצמחים הם בגובה של כיסא הגלגלים ומאפשרים לכל דייר נגישות מלאה אליהם.

ב'בית פינגר' לא עוצרים ושוקדים כל העת על פיתוחים חדשניים נוספים, לרווחתם של דיירי ההוסטל הרפואי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.