אברהם לביא | יום ז' כסלו ה׳תש״פ 05.12.2019

גילוי מרתק: מדוע שלח הרבי את הרב אוריאל צימר לטורקיה ויוון?

השבת, ט' כסלו, יחול יום ה'יארצייט' של החסיד הדגול ר' אוריאל צימר ז"ל שנפטר בשנת תשכ"ב • COL עם דיווח שפורסם בעיתון 'מעריב' בשנת תשט"ז, בו סופר על שליחות מיוחדת שהטיל הרבי על ר' אוריאל באותה שנה • על הדרך, עומד הכותב, העיתונאי הנודע רפאל בשן, על דמותו המיוחדת של ר' אוריאל וההערכה הרבה ששררה כלפיו במסדרונות האו"ם
גילוי מרתק: מדוע שלח הרבי את הרב אוריאל צימר לטורקיה ויוון?
הרב אוריאל צימר

חב"ד - ליוון ותורכיה

הרבי מלובביץ, שליטם הבלעדי של אלפי חסידי חב"ד (חכמה, בינה, דעת) ברחבי העולם, החליט לצרף לתחומי ה"אימפריה" שלו כמה ממדינות המזרח התיכון. לישראל הגיע שליח מיוחד מחצר הרבי בניו-יורק, שנוסף על תפקידו בארץ, הוטל עליו "לכבוש" את תורכיה ויוון.

"השליח המיוחד" - הוא צעיר גבה קומה, בעל זקן היורד על מידותיו, לבוש קפוטה ירושלמית שחורה - הוא אישיות הקובעת סיפור לעצמה. שמו אוריאל צימר. בן להורים תושבי חיפה, בעל השכלה גבוהה. במשך שנים שימש עורך "הקול",‬ בטאון הפלג הקיצוני באגודת ישראל בירושלים.

צימר שולט בחמש עשרה שפות, בין היתר ערבית, ספרדית, פורטוגזית, רוסית, סנסקריט, וכן ג'וז ~ ניב חבשי עתיק אותו מכירים רק המשכילים בחבש עצמה.

זה ארבע שנים משמש צימר כמנהל מדור "הספרות והפרסומים" במרכז חב"ד בניו-יורק.

בישראל מתכוון צימר לעודד את לימוד ספר "התניא" של ר' שניאור זלמן מליאדי, מייסד תנועת חב"ד, כי לפי הכתוב בספר הזוהר "מקרב לימוד תורת הנסתר את הגאולה השלמה וביאת המשיח". ‬הוא מספר כי ספר "התניא" נדפס עד עתה במיליון טפסים. מהדורה מיוחדת של "התניא" הודפסה אפילו בשנחאי על ידי בחורי ישיבה שנמלטו שמה מברית המועצות.

רשת החינוך של חב"ד, פרושה בכל רחבי העולם, ועד למדינות מרוחקות ביותר מגיעים מתנדבים מ"צבא חב"ד‭,"‬ שקיבלו פקודה מהרבי להקים "בסיסים" לחוכמה, בינה ודעת.

שליחי חב"ד מתקיימים על לחם צר ומים לחץ, ובדרך כלל אינם יודעים את לשון המדינה אליה הם נשלחים. כאשר חוזר שליח ממדינה רחוקה, הוא מביא עמו כמה ילדים, כדי שילמדו תורה במרכז חב"ד בניו-יורק - ולאחר שיסיימו שם את חוק לימודיהם, יחזרו כשליחים לארצותיהם.

בין היתר יש לחב"ד גם סניפים בצפון אפריקה, שמרכזם בעיר מקנס. רבים תוהים כיצד הצליח קומץ של שליחים דוברי אידיש,  בראשות יהודי רוסי בשם מיכאל ליפסקר, להפוך צעירים ילידי סימטאות קזבלנקה ורבט לחב"דניקים קנאים, הלומדים "תניא" בניגון המסורתי, הלובשים את הקפוטה המזרח-אירופית כפולת-הכפתורים, השרים את מזמור "שלושת הבבות" בצד שירי-עם רוסיים כשנחה עליהם הרוח.

אך אנשי חב"ד עצמם אינם שואלים הרבה - הרבי ציווה ודברו קם.

עתה הגיעו ידיעות לרבי מלובביץ, כי מצב הדת בתורכיה ויוון הוא ירוד מאד. מיד פקד על צימר: קום וצא שמה לבחון את האפשרויות להקמת "בסיסים" של חב"ד בקושטא ואתונא!

השליח המיוחד של הרבי המפיץ את תורת חב"ד ברחבי העולם.הוא בחינת "צימוק" ב... מרכז האו"ם בניו-יורק. כשרון השפות של צימר חיבב אותו על נציגי המשלחות השונות, והצלמים "שמו עין" בקפוטה האכזוטית שלו.

רפאל בשן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.