שלמה מן | יום ו' כסלו ה׳תש״פ 04.12.2019

הרב יוסף הענדל על המינוי: "שמח להיות חלק מבית הדין"

שעות לאחר שמונה לכהן פאר כחבר בבית דין רבני חב"ד בארץ הקודש, התפנה הרב ישראל יוסף הענדל לשיחה בלעדית עם COL • "אני מרגיש שהמינוי היום הוא המשך לשליחות שהרבי שלח אותי לארץ הקודש ושלב חדש בה", אומר הרב • ומה לגבי מינוי רבנים נוספים והרחבת שורות בית הדין עוד יותר?
הרב יוסף הענדל על המינוי:
הרב הנדל בראיון ל-COL. צילום ארכיון: רפאל הנאו

בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש, הגוף הרבני העליון בחסידות חב"ד שהוקם בשנת תשל"ו ביוזמת הרבי, ואחראי, כלשונו הקדושה, על "תוקף והנהגת וענין אנ"ש בארץ הקודש" - הכריז היום (רביעי) על הרחבת שורותיו עם מינויו של הגה"ח הרב ישראל יוסף הענדל, רבה של קהילת חב"ד במגדל העמק ומשגיח בישיבת 'תומכי תמימים' בעיר - כחבר בבית הדין.

הפעם האחרונה שבה הורחבו שורות בית הדין, הייתה בשנת תשע"ו, עם מינויו של הגה"ח הרב משה הבלין, המכהן כרב הערים קריית גת ושדרות - כחבר בבית הדין, לאחר למעלה משני עשורים שבהם לא הוכנסו חברים חדשים.

לפני פחות משנתיים נתבקש לבית עולמו חבר בית הדין הגה"ח הרב זאב דב סלונים ז"ל, ומאז נותרו בבית הדין שישה רבנים בלבד. כיום, כאמור, מגיעה הבשורה כי הרב הענדל ימלא את מקומו ובכך יחזור בית הדין וימנה שבעה חברים.

שעות אחדות לאחר ההכרזה על המינוי, התפנה הרב הענדל לשוחח עם COL.

ראשית כל, ביקשנו ממנו לשתף מעט את הגולשים בתחושות לאחר המינוי החדש.

"אנחנו פה בארץ הקודש בשליחותו של הרבי", פותח הרב הנדל. "הייתי חלק מהקבוצה הראשונה שהרבי שלח לארץ הקודש, בשנת תשל"ו, ואחד מהדברים העיקריים שהורה לנו הרבי בשליחותנו, מה לעשות פה בארץ - היה העניין הזה של רבנות.

"ואכן, בשלהי שנות הלמ"ד הגעתי למגדל העמק ומונתי לרב הקהילה ולמשגיח בישיבה. כעת, עם המינוי כחבר בבית הדין, אני מרגיש המשך לאותה שליחות ושלב חדש בה".


הרב הענדל עם מזכיר בית הדין, היום לאחר המינוי (באדיבות המצלם)


הרב הענדל מוסיף ומספר כי המינוי הנוכחי עמד זה תקופה על הפרק, מאז פטירת מספר חברים בבית הדין, וכעת בשעה טובה הגיע לידי פועל.

"אני שמח להיכנס כעת אל שורות בית הדין", מוסיף הרב הנדל. "זו אחריות גדולה. הרבי אמר שהנהגת אנ"ש בארץ הקודש זה בידיים של בית הדין - וכעת אכנס ואעזור במה שאפשר בכדי למלא את השליחות הזו".

יהיה איזה עניין ספציפי שבו תתמקדו בבית הדין? ביקשנו לדעת.

"אהיה לעזר בכל מה שצריך. עדיין לא נכנסתי מספיק לעניינים בכדי לפרט לך באופן מלא, אולם יש עניינים חדשים כל הזמן על הפרק וצריכים לעשות ככל שיכולים".

ומה לגבי מינוי רבנים נוספים והרחבת שורות בית הדין עוד יותר?

לדברי הרב הנדל "צריכים שיכנסו כוחות חדשים שיעזרו ויתעסקו".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מזל טוב
ז' כסלו ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.