צבי סופר | יום ה' כסלו ה׳תש״פ 03.12.2019

שואלים ראיות לקיום תורה ומצוות? נסיון להשקיט המצפון

מה ענה הרבי למי ששאלה על שמבקשים ממנה ראיות ליהדות וקיום תורה ומצוות? • "כשתתבונן - תראה שרוב המקשים לא שמחפשים האמת כי אם רוצים להצדיק את עצמם ומצפונם על שעזבו דרך חיי אבותיהם"
שואלים ראיות לקיום תורה ומצוות? נסיון להשקיט המצפון

"להוסיף:

לכתבה שלא תמיד מוצאה המענה לשאלות ששואלים אותה ראיות ליהדות ותורה ומצוות - פשוט שאין לה ליפול ברוחה מזה, כיון שאפילו זקנים שעוסקים כל ימיהם בתלמוד תורה לא כל השאלות יכולים לתרץ. ומה פלא שאדם נברא שאדם נברא אין ביכולתו להבין חכמת ה׳ שגילה בתורתו עד תכליתה?! ופשיטא שאין זה צריך כלל לנגוע ח״ו בקיום המצוות.

כשתתבונן - תראה שרוב המקשים - זהו לא שמחפשים האמת כ״א רוצים להצדיק את עצמם (לפני אחרים וגם מצפונם) על שעזבו דרך חיים דאבותיהם וא״א שכמה מהם מסרו נפשם על היהדות והם פרקו עול תורה ומצוות בשביל נוחיות החיים הגשמיים.  

אינה צודקת בכתבה שצריך להיות בסביבה בלתי דתית שזהו הדרך לבחון כוחות עצמו - כי אדרבה כל אחד ואחד מתפלל ובתחלת היום ואפילו צדיק גמור ואל תביאנו לידי נסיון. אלא כשהקב״ה מזמין נסיון צריך להיות חזק ולעמוד בנסיון. וכניסה לויכוחים - זהו תפקידם של רבנים וכו׳ - אבל לשאר אנשים הוא רק כשמוכרחים לזה.

כמובן צודקת בכתבה שאי אפשר לעשות פשרות בתומ"צ. (ואיך אפשרי פשרה בעניין שהוא אמת נתון מה' אמת!). ומה שא"ל שיש פשרות וכמו שדוחין שבת מפני פקו"נ – אי"ז פשרה כלל, כ"א דין אמת כשאר דיני תו"א: דין לצום ביוהכ"פ, איסור לצום בשבתות וימים טובים ואיסור לצום למסוכן. איסור להבעיר אש בש"ק, ציווי להבעיר אש להציל מסוכן וכן על המזבח בבית המקדש."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.