מנחם בן יוסף | יום ד' כסלו ה׳תש״פ 02.12.2019

ירדן פתחה מחדש את מתחם 'קבר אהרון' לתיירים מישראל

לאחר שהיה סגור 4 חודשים: נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע אמש לאחר שיחתו עם שר החוץ ישראל כץ כי ירדן החליטה לפתוח מחדש את אתר הר אהרון, בו לפי המסורת קבור אהרון הכהן – לביקור של קבוצות מישראל • מדוע האתר נסגר לאחרונה?
ירדן פתחה מחדש את מתחם 'קבר אהרון' לתיירים מישראל
שחרית בקבר אהרון; צילום: מאיר אלפסי, ארכיון COL

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע אמש (ראשון) לאחר שיחתו עם שר החוץ ישראל כץ כי ירדן החליטה לפתוח מחדש את אתר הר אהרון, בו לפי המסורת קבור אהרון הכהן – לביקור של קבוצות מישראל. ​האתר סגור לכניסת מבקרים מישראל מזה כארבעה חודשים, זאת לאחר שבחודש אוגוסט האחרון הגיעו כ-500 ישראלים לקבר אהרון, וערכו תפילות במתחם הקבר.

לפי דיווח ב'כאן חדשות', ההודעה באה לאחר פגישתו של הנשיא ריבלין עם הנסיך הירדני ארזי בן מוחמד בסוף השבוע, ושיחות שנערכו בעקבות כך בממלכה. הדבר עורר סערה בממלכה, ובעקבות כך הוחלט לסגור את המקום למבקרים – ונפתחה חקירה.

מדריך טיולים ירדני אמר אז ל'כאן חדשות': "החבורה הזאת לא כיבדה את החוק והסדר". 

הנשיא ריבלין ביקש מהשר כץ להורות לגורמים הדיפלומטיים הרלוונטיים להמשיך ולתאם את הנושא, לפי שורת הבנות שתאפשר לקבוצות לבקר במקום בתיאום מוקדם ובליווי הדרכה ואבטחה שתוענק במקום. 

אין זו הפעם הראשונה שהירדנים מתנכלים לתיירים ישראלים העולים אל קברו של אהרן הכהן. לפני כשנתיים החרימו שוטרים ירדנים כל סממן דתי שהיה ברשות קבוצת חרדים שבאה מישראל. "היינו במלון בפטרה. בשלב מסוים באו קציני משטרה שנראו בדרג גבוה ודרשו לערוך בידוק בחדרים", סיפר אחד המטיילים. "הם החרימו לחלק מאיתנו את הטליתות והתפילין".

גם לפני שלוש שנים מנעו אנשי ביטחון ירדניים שבגבול את הכניסה של חרדים שביקשו לעלות אל קברו של אהרן הכהן, זאת בשל הימצאותם של "סממנים יהודים" בתיקיהם. המתפללים ביקשו להיכנס לשטח הירדני עם כיפות, טליתות וסידורים – אך אנשי הביטחון הודיעו להם כי לא תתאפשר כניסתם עם כל סממן יהודי, לרבות סידורים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.