צבי סופר | יום ג' כסלו ה׳תש״פ 01.12.2019

שלוחי חב"ד על הקמת השכונה: "מקווים שזו לא רק עוד אמירה"

שר הביטחון נפתלי בנט, אישר להתחיל תכנון שכונה יהודית נוספת במתחם השוק הסיטונאי של העיר חברון, שתיצור רצף טריטוריאלי ממערת המכפלה לשכונת אברהם אבינו ותכפיל את מספר התושבים היהודים • שלוחי חב"ד בעיר: "מקווים שזו לא רק עוד אמירה אלא מציאות חדשה"
שלוחי חב
מימין: הרב דני כהן מנהל בית חב"ד חברון והרב איציק ניימרק ברקע מערת המכפילה (ארכיון, COL)

שר הביטחון, נפתלי בנט, הורה היום (א׳) למתאם פעולות הממשלה בשטחים והמינהל האזרחי ביהודה ושומרון להודיע לעיריית חברון על התחלת תכנון שכונה יהודית חדשה במתחם השוק הסיטונאי. בהתאם להוראת השר, ישלח המינהל האזרחי מכתב בנושא לעיריית חברון.

המשמעות - לאחר שנים ארוכות בהן הנושא היה תקוע בשל מחלוקת בין תושבי היישוב היהודי לתושבי חברון הערביים, יחל הליך תכנון שכונה יהודית נוספת שתיצור רצף טריטוריאלי ממערת המכפלה לשכונת אברהם אבינו ותכפיל את מספר התושבים היהודים בעיר.

מבני השוק ייהרסו במסגרת פינוי בינוי ובמקומם ייבנו חנויות חדשות. זכויות הפלסטינים בקומת הקרקע יישמרו כפי שהן היום.

ההחלטה התקבלה בתום סדרת דיונים שקיים שר הביטחון עם מתפ״ש, המינהל האזרחי, שב״כ וגורמי ביטחון נוספים.

מעט רקע:

שטחי השוק הסיטונאי בחברון היו בבעלות יהודית עד שנת 1929 למניינם, עם פרוץ מאורעות תרפ״ט. האדמות, שננטשו בעקבות המאורעות, עברו לידי מלך ירדן ובשנת 1967 הוחזרו לישראל. ישראל איפשרה לעיריית חברון לבנות במקום שוק סיטונאי שהיה פעיל עד לאמצע שנות ה-90.

שר הביטחון, נפתלי בנט, הורה הבוקר (א׳) לגורמים הרלוונטיים (מתפ״ש באמצעות המינהל האזרחי) להודיע לעיריית חברון כי השטח העילי שמעל לקומת השוק יוחזר לידיים יהודיות לצורך תכנון שכונה יהודית חדשה. המבנים שייבנו יאכלסו תושבים יהודים נוספים ויגדילו את היישוב היהודי בעיר.

 

שלוחי חב"ד בחברון, מגיבים ל-COL בעקבות ההרכזה של שר הביטחון:

הרב דני כהן מנהל בית חב"ד חברון:
"כל גידול בהתיישבות היהודית יחזק את האחיזה במקום וישדר לעולם מה שהרבי ביקש והתחנן שממשלת ישראל תיישב יהודים בעיר העתיקה של חברון.

"אני כעת נמצא ב'אוהל' הק', ומתפלל שזו לא תהיה רק אמירה, אלא מציאות חדשה בפועל ממש", אומר הרב דני כהן, ומסכם: "יש עוד הרבה שלוחים חדשים שאנו רוצים להביא לעיר האבות חברון..."


הרב איציק ניימרק משלוחי הרבי בחברון:

"כל בנייה, כל כניסה לבית חדש רק מחזקת את הישוב היהודי בחברון. הביטחון בחברון מתחזק רק שמחזקים את הצד היהודי ועומדים בתוקף מול הערבים.

כולי תפילה שההצהרה תהיה אמיתית ולא 'עוד ספין' בשביל לקושש עוד כמה קולות. אנו מחזקים את השר בנט ומודים לכל הפועלים בעניין”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.