דוד ארגמן | יום ב' כסלו ה׳תש״פ 30.11.2019

יש סיפור: הספר החדש שיחולל מהפך בשיעורי התניא • ראיון

הרב מנדי קרומבי, משליחי חב"ד בגבעתיים, המוסר מידי חודש עשרות שיעורי תניא בחוגים שונים, נטל על עצמו משימה: לרכז את כל הסיפורים החסידיים הקשורים לתוכן המבואר בתניא • התוצאה: הספר 'מספרים תניא - הסיפורים שמלמדים את התניא', בהוצאת 'לדורות' - 500 עמודים מלאים וגדושים בכ-1,000 סיפורים
יש סיפור: הספר החדש שיחולל מהפך בשיעורי התניא  • ראיון
הרב מנדי קרומבי, עם הספר החדש. צילום: באדיבות המצלם

משפיעים, שלוחים וחסידים יודעים כי אין כמו סיפור חסידי טוב כדי להעביר באמצעותו מסר. שכן, סיפור הופך את הרעיון המופשט לדרך חיים.

הרב מנדי קרומבי, משליחי חב"ד בגבעתיים, המוסר מידי חודש עשרות שיעורי תניא, בחוגים שונים, נטל על עצמו משימה: למצוא במאגרי הסיפורים החסידיים את כל הסיפורים הקשורים לתוכן המבואר בתניא, ואסף אותם לפונדק אחד.

התוצאה: הספר 'מספרים תניא - הסיפורים שמלמדים את התניא' - 500 עמודים מלאים וגדושים בכ-1,000 סיפורים על כל 53 פרקי התניא.

על מנת שהספר, שיצא לאור בהוצאת 'לדורות' ועבר את הגהתו של הרב אלתר אליהו הכהן פרידמן,  יתאים גם למקורבים, נוסף אחרי כל ציטוט מספר התניא משפט הסבר, המקשר את התניא לסיפור, והסיפורים עברו עיבוד קל.

שלוחים רבים שנחשפו לספר מעידים כי הספר חולל מהפך הן בשיעורים שלהם והן אצל המקורבים הנחשפים באמצעות הספר החדש לרעיונות של 'התניא'.

הרב מנדי קרומבי, במה אתה עוסק כיום? מאיפה הרעיון לספר?

הרב  קרומבי: למדתי בישיבה בצפת. הקמנו את בית חב"ד בסרי לנקה, אך חזרנו לארץ בעקבות ילדה חירשת, ופעלנו בבית חב"ד ברמת גן. בשלושת השנים האחרונות הקמנו בית חב"ד בשכונת בורוכוב בגבעתיים.

בשמונה השנים האחרונות, מאז חזרנו ארצה, אני מלמד מידי שבוע כ-10 שיעורי תניא, ותוך כדי מסירת השיעורים התוודעתי לתועלת העצומה שבשילוב של סיפורים, ואיך שהם מסייעים מאוד להעברת המסר.

מהסיפורים שהצטברו אצלי התחלתי לעבוד על ספר, שירכז כמה שיותר סיפורים שמבטאים את הרעיונות של התניא. מהר מאוד הבנתי שיש כאן משהו משמעותי, והחלטתי להוציא זאת לאור.

מי קהל היעד של הספר?

הספר פונה לקהלים מגוונים: שלוחים ומוסרי שיעורים, אנ"ש שרוצים להעשיר את הלימוד, ומקורבים שרוצים להיחשף לרעיונות של התניא בדרך יותר קלילה. סיפר לי השבוע מקורב שסיפר על שולחן השבת כמה סיפורים, והוא והאורחים מאוד התחברו לרעיונות שמאחורי הסיפורים.

מאיפה הסיפורים? ספרים שכבר התפרסמו ורק עשית את השידוך לקטע מהתניא? או שיש גם סיפורים מפי משפיעים?

את הסיפורים ליקטתי מהמון-המון מקורות. יש חלק מהספרים הרגילים - אוצר סיפורי חב"ד וכדומה, אבל יש הרבה מאוד סיפורים נדירים מתשורות וכדומה, וגם סיפורים בודדים שלא נדפסו בשום מקום. עברתי על כ-100 ספרים מכריכה לכריכה. 

 

 

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
איפה אפשר לרכוש את הספר?
ב' כסלו ה׳תש״פ
ביריד החסידות
ג' כסלו ה׳תש״פ
ביריד החסידות בבנייני האומה
יריד הספרים צמאה
ג' כסלו ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.