צביקה קעניג | יום ל' חשוון ה׳תש״פ 28.11.2019

ב'באנקעט' באלעד הבטיח ראש העיר: "נבנה בניין לישיבה"

בישיבת "תומכי תמימים" ליובאוויטש - אלעד נערך 'באנקעט' בחצר הישיבה שהוסבה מבעוד מועד לאולם מפואר סביב שולחנות ערוכים •  ראש העיר ישראל פרוש כיבד את האירוע בנוכחותו, נשא דברים בזכות ישיבת "תומכי תמימים" השוכנת בעיר, והבטיח לתמימים שבקרוב יעמוד כאן בנין קבע לשם ולתפארת
ב'באנקעט' באלעד הבטיח ראש העיר:
תמונות: באדיבות המצלם

בישיבת "תומכי תמימים" ליובאוויטש - אלעד נערך 'באנקעט' בחצר הישיבה שהוסבה מבעוד מועד לאולם מפואר סביב שולחנות ערוכים

תלמידי התמימים נכנסו בזה אחר זה, כאשר כל תלמיד מצויד בתג המציין את שם התלמיד וכרטיס ממוספר למקום שבו יישב התלמיד בכינוס.

מראות קודש מיוחדים שהוכנו במיוחד עבור אירוע זה הוקרנו על גבי מסכים ענקיים. לאמירת הקאפיטל תהלים של הרבי כובד בוגר הישיבה הת' מנחם מענדל רוזן שהגיע ביחד עם בוגרים אחרים לאירוע המיוחד הזה. אח"כ יצאו תלמידי התמימים לריקוד סוחף "שלוחי אדונינו...".

בשלב זה הועבר שרביט ההנחיה לתלמידים השלוחים. כאשר מסכי ענק, תאורות לדים ומערכת שמע משוכללת מלווים את האירוע וממחישים את הנושאים בהם עוסק ה"באנקעט". הדגש בבאנקעט השנה הושם על תפקידו של תמים בהיותו בישיבה כשליח בעתיד.

התמים השליח יהודה ווינברגר פתח ב"דבר מלכות" על המסרים הברורים בתורת הרבי על עניין השליחות לתלמידי התמימים, ללכת לכבוש את העולם כפשוטו.

 במהלך הערב, הנעימו יודעי נגן מתוך תלמידי התמימים בכלי נגינה שונים.

על המרקעים הוקרנו קטעי וידיאו של בוגרי הישיבה המכהנים היום שלוחים מצליחים ברחבי תבל, וביטאו את געגועיהם לשנות הישיבה קטנה שעיצבה את חייהם לתמיד – כולל היציאה לשליחות.

כמו כן הוקרנו קטעי וידיאו של תמימים שזכו לכהן בעבר כשלוחים בישיבה, והיום שוקדים על התורה ועל העבודה בד' אמות של נשי"ד, ודירבנו את התלמידים להמשיך ולהתעלות במעלות התורה וההתקשרות לאילנא דחייא.

על במת הכבוד המפוארת, הוזמן ראש הישיבה הרב אברהם אשר בלינוב אשר התעכב על ההבדל שבין תולדות נח לתולדות יצחק (משיחות הרבי בשנת ה'תשמ"ד), נח מלשון נייחא - נוחות שלפעמים מחפשים, משא"כ יצחק מלשון שחוק ותענוג - התבטלות לנשיא הדור ללא מדידה והגבלה, ותבע מהתלמידים להתמסר לרבי ולתומכי תמימים ללא פשרות ובאופן של תענוג אמיתי.

הרב ישראל פרוש ראש העיר כיבד את האירוע בנוכחותו, ונשא דברים בזכות ישיבת "תומכי תמימים" השוכנת בעיר, והבטיח לתמימים שבקרוב יעמוד כאן בנין קבע לשם לתפארת ולתהילה, כאשר התמימים מחאו לו כפיים ממושכות. הוא סיים את נאומו בהתחייבות לסיום כל ההליכים הדרושים לשם כך במהירות האפשרית בעזה"י.

את נאום השליח נשא האורח הרב בנימין וילהלם – שליח הרבי בחולון, כאשר בנאומו עמד על חובתנו לדעת שההצלחה בשליחות מתחילה דווקא בישיבה כשכל בחור ממלא את עצמו בתורה - נגלה וחסידות שיחות ומאמרים, או אז בחיי השליחות הוא יצליח להעביר זאת לאחרים, וריתק את התמימים בסיפורים ומענות הרבי אודות שליחות, ושליחות התמימים בלימוד התורה ובמבצעים.

כעת נראתה על המסכים דמות הרב צבי רבקין שליח הרבי בבנגלור שבהודו, ששיתף את התמימים בחוויות שעבר בהיותו תמים מן המניין בישיבה, וסיפר איך נסע והתחיל את השליחות, ואיך שהיום השליחות מתפתחת באופן דלמעלה מן המשוער, בהדגשה שההצלחה בשליחות תלויה בהשקעה בישיבה.

המשגיח הרב דוב הלפרין התעכב בדבריו על שיחת הרבי בפרשת חיי-שרה נ"ב, שנפסיק להיות 'שדכנים' ונתחיל להיות 'שלוחים', שכל מהותו היא הכנת העולם לקבלת פני משיח צדקינו. ובעמדינו בשנת ה-70 לנשיאות עלינו לשאול את עצמינו הייתכן שעדיין לא בא! לצד השמחה וההצלחות שיש לנו, זו צריכה להיות הקריאה ולקיחת האחריות של כל אחד מאיתנו, לעשות כל מה שביכולתו להשלים הכוונה ולהביא את התגלות של משיח צדקינו תיכף ומיד, ובפרט תמימים שתורתם ועבודתם היא היא שליחותם.

לאחר מכן כובד המד"א דקהילת חב"ד באלעד הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי, שהיטיב להסביר את תפקידם של התמימים להיות "נרות להאיר", שזו שליחותם. וסיפר על זוג הורים שהתגורר באלעד לפני עשור, שהתלבט לאיזו מסגרת חינוכית לשלוח את ילדיהם, ערב אחד עברו באקראי ליד הישיבה, התפעלו מאוד מקול התורה הבוקע, מהאווירה החמה והעדינות הנסוכה על פני התמימים, והחליט לשלוח את הילדים למוסדות חב"ד.

באירוע השתתפו גם נציג חב"ד בעיר הרב אורן מזרחי, וידידי הישיבה שעמדו בהתפעלות לנוכח מעצמת הכוח שמתפחת בעיר - בדמות תמימים.

הת' חמ"א בוגר הישיבה, סיפר ששהה בשבת האחרונה שבת חיי-שרה בחברון, ובמסגרת המבצעים פגש בחור ליטאי והתחיל לדבר איתו על חסידות ועל הרבי, ומהון להון נסבה השיחה על כינוס השלוחים העולמי, ואז הפתיע הבחור הליטאי ואמר שלפני כמה שנים למד בישיבה לצעירים חברון השוכנת ליד ישיבת חב"ד באלעד, וזוכר איך שבכינוס השלוחים היה עולה ביחד עם חביריו על גג הבניין ומתבונן בערגה לנעשה... וב"ה בעקבות זאת החליט להתחיל ללמוד תניא וכבר סיים אגרת התשובה ועוד...

זכתה הישיבה באלעד שלומדים בה אחוז ניכר של תמימים המשמשים בשליחות בארה"ק וברחבי תבל, כמו ברוסיה, בלארוס, אוקראינה, ווינה, ברזיל, קנדה ועוד. בזה אחר זה הוקראו שמותיהם במעמד ה"ראל-קאל על ידי התמים השליח חוני בלינוב, תוך כדי שברקע מוקרן וידיאו קצר המתאר את אותה המדינה והמהפיכה של השליח באותה העיר..

האירוע הסתיים בשעות הקטנות תוך כדי נגינת שלוחי אדונינו טו ברינג משיח צדקינו... מלווה בריקודים סוערים ובגעגועים למשלח.

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
12 תגובות
1.
איזה השקעה. כל הכבוד
ל' חשוון ה׳תש״פ
מתאים לי לשלוח לאלעד את הבנים שלי כשיגדלו
2.
התלמידים השלוחים
ל' חשוון ה׳תש״פ
כל הכבוד לתלמידים השלוחים
אריה לייב פרידמן
יודי ווינברגר
חוני בלינוב
אהרון בלינוב
מענדי הלפרין
מוטי בק
על ההשקעה בתוכנית עלו והצליחו
העלתם את הרמה בכל המובנים
מחיל אל חיל!
התלמידים השלוחים מ770.
3.
השלוחים הכי טובים זה האלעדיםםםםםםםםםםםם
ל' חשוון ה׳תש״פ
אין על אלעוווווודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד
4.
יפה מאוד
ל' חשוון ה׳תש״פ
מאיפה התקציב לארוע כזה?
5.
ב' צדדים
א' כסלו ה׳תש״פ
מצד אחד, קצת מגוחך. תמימים, בוגרים, מחונכים ל"עבודה פנימית" ול"התקשרות אמיתית" בלי בליטות וחיצוניות ומייד בתחילת השנה עושים אירוע פומפיוזי שכל כולו חיצוניות וראווה.

מצד שני, אחרי המעשים, כידוע, נמשכים הלבבות וכאן יש הזדמנות לפארבריינגען לא שגרתי שיותיר חותם עמוק בליבותיהם של התמימים וודאי יוסיף חיות ונחישות בהחלטתם לצאת לשליחות.

לא יודע
אדרבה
א' כסלו ה׳תש״פ
האירוע אינו ראווה בלבד, האירוע מראה את מעלת השליחות ומעצים את השאיפה להיות שליח
6.
העוסק בפרצת באלעד
א' כסלו ה׳תש״פ
מדהים ומעצים...
כל הכבוד לתמימים מישיבת חב"ד באלעד
על היוזמה הברוכה
והלוואי שכדברי רב הקהילה הגאון רבי שניאור זלמן ירוסלבסקי
שכל הסביבה בעיר אלעד תושפע מכך
כי זה מה שצריך בשביל להביא את "משיח נאו"!
7.
ארגון האירוע!!
א' כסלו ה׳תש״פ
כל הכבוד לשלוחים שאירגנו ביד רמה את החלק הרוחני של הבאנקעט!!!
וכל הכבוד לתלמידי שיעור ג' על ההשקעה הרבה בבחלק הגשמי של הבאנקעט, תפאורה, תאורה, הגברה, השולחנות המעוצבים וכו' וכמובן היצירתיות שכרוכה בעשיית אירוע כזה על הצד הטוב ביותר
יישר חיילם!! אשרינו שזכינו לללמוד באלעד!!
8.
מרגש מאד
א' כסלו ה׳תש״פ
כתושב העיר אני מלא התפעלות מן הישיבה, כנראה הטובה ביותר במפת ישיבות תות"ל. הצוות הנפלא של הישיבה בראשות ראש הישיבה הנמרץ הגאון הרב בלינוב שליט"א עושה עבודה נפלאה. לא פלא שכל התלמידים והבוגרים והוריהם מהללים ומשבחים ומפארים.
כל הכבוד
ב' כסלו ה׳תש״פ
היה מאד יפה ומושקע תודה לשיעור ג ולאת"ה בפועל ולאת"ה בכח
9.
יפה ומרגש
ב' כסלו ה׳תש״פ
לכותב בהערה 5, לדעתי היום צריך לתת לילדים פורקן חסידי ומסביב לחסידות, אחרת הולכים הם לרעות בשדות זרים, ולכן חשוב ביותר להחדיר אווירה סביב רבי שלוחים ושליחות... וזה מגדיל ההשקעה בלימוד תורה שלהם בחיות... וזה לצערי ישיבות אחרות לא משכילות להבין. חשוב מאוד ללמוד נגלה חסידות... וזה הדבר החשוב (בה"א הידיעה), וחשוב לא פחות לתת לתלמידים לחיות ולהתרגש סביב עניינים חסידיים ונעלים. כל הכבוד לישיבה זו הפורחת כמגדלור, ולעומדים בראשה שדואגים ללימוד התמימים ולחיים שמסביב ללימוד, ולחיות חסידית.
10.
יישר כח
ב' כסלו ה׳תש״פ
תודה רבה למוטי בק שליח ישיבתנו על אירגון האירוע
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.