צביקה קעניג | יום ל' חשוון ה׳תש״פ 28.11.2019

היום לפני 68 שנה: מה סיפר הרבי בברית של הרב חיטריק?

היום, לפני 68 שנה, בל' מר חשוון, א' דר"ח כסלו תשי"ב, נערכה ברית המילה של הרב יוסף יצחק חיטריק שזכה שהרבי ישמש כסנדק בברית, ואף אמר שיחה ארוכה • מה סיפר הרבי בברית ועל איזה מנהג עורר?
היום לפני 68 שנה: מה סיפר הרבי בברית של הרב חיטריק?

היום, לפני 68 שנה, בל' מר חשוון, א' דר"ח כסלו תשי"ב, נערכה ברית המילה של הרב יוסף יצחק חיטריק, משלוחי הרבי לארץ הקודש, שזכה שהרבי ישמש כסנדק בברית, ואף אמר שיחה ארוכה שהודפסה בתורת מנחם תשי"ב. 

הרבי ביאר בשיחה את הפסוק "בזאת יבוא אהרן אל הקודש" ועל הזכות שזכה אהרן הכהן להיכנס לבית קודש הקודשים, והחידוש שבמצות מילה שהקדושה נמשכת וחודרת בבשר הגוף הגשמי.

הרבי האריך גם בטעם של תחילת כניסת נפש זו הקדושה היא במצות מילה וסיפר סיפור מעניין על רבינו הזקן, שכאשר התכונן לחזור ממעזריטש לביתו, ליווהו ר' אברהם המלאך אל המרכבה, וטרם שעלה רבינו הזקן על המרכבה, פנה ר' אברהם המלאך אל בעל-העגלה ואמר לו: "שמייס די פערד זיי זאלן ווערן אויס פערד" (הכה את הסוסים שיחדלו להיות סוסים). נוסחא אחרת: "שמייס די פערד זיי זאלן וויסן אז זיי זיינען פערד" (הכה את הסוסים שידעו שהם סוסים). ובשמעו זאת, אמר רבינו הזקן, שנתחדשה אצלו דרך חדשה בעבודת ה', והחליט להשאר עוד משך זמן במעזריטש, כדי לקלוט גם דרך זו.

הרבי הסביר שהענין בזה, שעבודתו של יהודי היא להמשיך הענינים הנעלים ביותר למטה מטה ביותר, בגשמיות ובחומריות, ועי"ז להעלות את החומריות והגשמיות ולעשות מהם רוחניות. ושני אופנים-שלבים בזה: להכות את הסוסים שידעו שהם סוסים, לידע פחיתות הערך של הענינים הגשמיים והחומריים, ועי"ז יוכל לפעול, וושלב שני שיחדלו להיות סוסים - לעשות מהגשמיות רוחניות.

בהמשך השיחה עורר הרבי שיש להנהיג שכבר בברית-מילה ליתן לישיבה דמי-קדימה עבור לימודו של הרך הנימול בהישיבה, כפי שהי' נוהג כ"ק מו"ח אדמו"ר, והרבי סיפר כי נזדמן לו פעם אחת להיות נוכח בברית-מילה יחד עם הריי"צ נ"ע שכובד בסנדקאות. לאחרי הברית, טרם צאתו, נתן הריי"צ לבעל הברית עשרים זלאטעס, באמרו, שמעות אלו הם עבור הישיבה, שכר לימוד בשביל לימודו של הילד שילמד בתומכי תמימים.

הרבי נתן לר' צבי הירש חיטריק ז"ל, אביו של יבלחט"א הרב חיטריק, 5 דולר ואמר: "מעות אלו הם עבור הישיבה, שכר לימוד בשביל לימודו של הילד שילמד בתומכי תמימים".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אכן חסיד
ל' חשוון ה׳תש״פ
אשרי יולדתו ...אכן הזכות נכרית בכל הליכותיו והנהגותיו .שימשיך לראות נחת מכל יוצח בגור".מתוך בריאות והצלחה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.