בכפוף למעלית: בג"ץ דחה העתירה נגד הגשר בכפר חב"ד
בג"ץ דן הבוקר (שני) בעתירת סמינר למורות ובית ספר מקצועי 'בית רבקה' נגד המועצה הארצית לתכנון ובניה ונגד הקמת הגשר בין כפר חב"ד לכפר חבד ב' וצפריה.
מדובר בתכנית המקורית, אליה התנגדו תושבים בכפר חב"ד, היישוב צפריה, ועד כפר חב"ד ו'המועצה האזורית - שדות דן'.
התכנית, כוללת מעבר עילי גבוה עם שיפועים תלולים מעל כביש מספר 1, וחוצצת בין כפר חב"ד לעבר כפר חב"ד ב' וצפריה.
להולכי הרגל ייבנה גשר ענק, עם מספר שלבי מדרגות, שיקשה על הולכי הרגל, במיוחד בשבתות ויו"ט.
לעלות 13 מטרים: הדמיית הגשר, המדריגות ומיקום המעלית
כמו שדיווחנו כאן באתר בהרחבה, לאחר שורת ההתנגדויות המנומקות, הציעה חברת נתיבי ישראל מספר חלופות לתכנית, אולם לבסוף החברה התעלמה מהתנגדויות התושבים, ואישרה את התכנית המקורית, מה שהוביל את העתירה הנוכחית לבג"ץ.
מלבד תושבי כפר חב"ד וצפריה, מי שעלול להנזק מהתכנית, הן תלמידות הסמינר ותושבי כפר חב"ד ב'.
כמו שנראה בצילום המצורף, עליה מההפרדה המפלסית מגובה 32.96 לגובה 46.49 בשיא הגשר = 13.53 מטרים.
כעת נותר לראות מה יחליט בג"ץ והאם יטיל צו מניעה על חברת נתיבי ישראל.
להורדת העתירה - לחצו כאן>>>
כאמור, לאחר הדיון הבוקר החליט בג"ץ כי העתירה נדחית, בכפוף להתקנת מעלית שבת למרגלות גשר ה-13 מטר המתוכנן בין כפר חב"ד לכפר חב"ד ב' וצפריה, בכדי להקל את העלייה להולכי הרגל.
כמו כן חייב בג"ץ את חברת נתיבי ישראל (המשיבה) בתשלום 50,000 ש"ח הוצאות משפט.
לגבי מעלית שבת-
יש טכנולוגיות שונות והיתרים שונים
ועיקר הבעיה ההלכתית היא כשהמעלית יורדת ואז קיים חשש שהיא מפיקה אנרגיה.
עם עליה במעלית שבת הבעיה ההלכתית פחות קשה, אבל את הדיון הזה נשאיר לרבנים..
י
מלבד זאת, איננו זקוקים כלל ל'אומרי דעות'. אנחנו, חסידי חב"ד, ככל היהודים היראים והשלמים - איננו משתמשים ב'מעלית שבת', ואיננו מסתמכים על היתרים כאלה ואחרים. נקודה [ואין כאן אפילו "דיון" להשאיר לרבנים].
על זה בלחודוי יש למחות עד שהקירות ירעדו
במחיר של מעלית שבת וקצת אפשר לייצר מעבר בגובה 0 להולכי רגל. מדוע את זה בגץ לא הציעו? מאחר והיה חשוב להם לזרות לנו חול בעיניים .