הרצל קוסאשוילי | יום כ"ג חשוון ה׳תש״פ 21.11.2019

"מגיעים לכאן ורואים בגשמיות איך שהרבי מנהל את העולם"

השלוחים הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד, ובנו רב קהילת הצעירים בעיר, השליח הרב יחיאל גלוכובסקי, לא הגיעו לבד ל'כינוס השלוחים העולמי': אליהם הצטרפה קבוצת מקורבים • עם אחד מהם, עמית, קיים הרצל קוסאשוילי, שליח COL, ראיון משותף עם הרב ובנו • מה בעיקר תופס את המקורבים בכינוס? ואיך מגדיר הרב את ימי הכינוס?
צילום: שניאור שיף

שעת בוקר מוקדמת באוהל הקדוש. בתום שיעור בחסידות שמסר לקבוצת מקורבים מרחובות, התפנה סגן מזכיר בית רבני חב"ד באה"ק ורבה של קהילת אנ"ש ברחובות השליח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, ובנו השליח הרב יחיאל גלוכובסקי -  לראיון מיוחד לגולשי COL על מהותו של 'כינוס השלוחים'.

לא לבד הגיעו הרב גלוכובסקי ובנו לחצרות קודשנו. אליהם הצטרפו קבוצת מקורבים מבית חב"ד. אחד מהם, עמית, הצטרף לראיון המיוחד עם הרב ובנו.

הנה קטעים מתוך הראיון שהעניקו השלושה להרצל קוסאשוילי, שליח COL לכינוס.

•  

עמית, זו פעם ראשונה שלך כאן אצל הרבי?

"ברוך השם לא, כבר הייתי כאן כמה פעמים בעבר. לפני כמה חודשים ממש היינו כאן בחגיגת בר מצווה לבן של חבר. הפעם הראשונה שהייתי בכינוס השלוחים הייתה לפני שמונה שנים.

"אני מתרגש בכל פעם מחדש. העניין הזה של 'לבוא לרבי', לימוד החסידות והאוהל - מאוד תפס אותי. זה מדהים".

נעבור לרב גלוכובסקי, רבה של קהילת אנ"ש ברחובות וסגן מזכיר בית הדין. שמעתי אותך מסביר קודם בשיעור ש'כינוס השלוחים' זה אותו עניין כמו של 'יום טוב'. נשמח אם תוכלו לפרט.

"כשהתחיל 'כינוס השלוחים' בשנת תשמ"ח, ולאחר מכן הלאה בשנים הבאות - הייתי כאן וראינו כולנו אצל הרבי רוממות רוח. ראו בחוש שהימים האלה הינם ממש ימים גדולים וטובים. מאז אני יודע שהכינוס זה יום טוב לכל דבר. הרי מה יכול להיות 'יום טוב' יותר מזה - כאשר כל השלוחים באים יחד אל הרבי?..."



הרב יחיאל גלוכובסקי, אני רואה שלא לבד הגעת הנה. קבוצה שלימה הבאת עמך. מה זה עושה בעצם לחבורה הזו, לקהילה ולחסידים - המסע המשותף הזה לרבי דווקא בכינוס השלוחים?

"אני חושב שמה שמיוחד בכינוס, בשונה מתאריכים אחרים שנוסעים בהם, הוא שרואים בדגשמיות כפשוטו שהרבי מוביל את העולם היהודי.

"בשונה מתאריכים אחרים כמו ג' תמוז וי' שבט שזה בעיקר רוחניות, יש אנשים שצריכים לראות דווקא גשמיות ממש, מיד בעיניים. ואת זה רואים בחוש בכינוס השלוחים, פשוט בגשמיות שהרבי מוביל את העולם. זה דבר שתופס גם את הנפש הבהמית".

הראיון המלא - בוידאו.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ביאור נפלא הרב גלוכבסקי
ז' כסלו ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.