מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תש״פ 20.11.2019

זעם במפלגות החרדיות בעקבות נאום ליברמן; גפני: "אנטישמי"

זעם במפלגות החרדיות לאחר נאום ליברמן, בו האשים את המפלגות החרדיות כ'גוש משיחי' ומשתף פעולה עם המפלגות הערביות • דרעי: "ליברמן ישלם את המחיר" • ליצמן: "מופע אימים מביש ומכוער" • גפני: "האיש הזה פשוט אנטישמי" • ובנתיים: בני גנץ החזיר המנדט לנשיא
זעם במפלגות החרדיות בעקבות נאום ליברמן; גפני:
חברי אגודת ישראל התכנסו כדי למחות על נאום ליברמן (צילום מסך)

תגובות נזעמות במפלגות החרדיות לאחר נאומו של ליברמן. סיעת אגודת ישראל התכנסה וגינתה בחריפות את דבריו בהם האשים את המפלגות החרדיות כ'גוש משיחי' ומשתף פעולה עם המפלגות הערביות.

חלק מדבריו של ליברמן: "עשיתי כל מאמץ, הפכתי כל אבן, על מנת להגיע לממשלת אחדות לאומית ליברלית – בדיוק כמו שהבטחנו לבוחר. עשינו הרבה עבודה שקטה בצורה מכובדת וסולידית. היינו קרובים לאחדות. כל מה שהפריד (בין נתניהו וגנץ) לבין אחדות, ואני רוצה לצטט את הנשיא, היה בעיקר ויכוח אישי. לא היה שום פער מהותי. אחד לא היה מוכן לקבל את מתווה הנשיא והשני לא היה מוכן להיפרד מהגוש המשיחי שלו.

ליברמן שולל כל אפשרות של ממשלה צרה, ומדבר על ממשלת 'אחדות ליברלית': "כרגע אנחנו ניצבים מול שני אתגרים, ביטחוני וכלכלי ולכן אין שום אופציה אחרת חוץ ממשלת אחדות. וכשאני שואל למה לא הקמנו ממשלת אחדות ליברלית, אז גם פה הדברים ברורים. לצערי נתניהו פשוט משעבד את כל תנועת הליכוד לטובת המפלגות החרדיות.

"אם אתם שואלים אותי מי אשם במצב – אלה שתי המפלגות ביחד. גם כחול לבן וגם ליכוד. היה משחק האשמות מצד שני הצדדים אבל בסופו של דבר זה היה משחק האשמות. בלי נכונות באמת לקבל החלטות קשות דרמטיות. גם נתניהו, שבכל דרך ניסה למשוך ולשמור על הגוש החרדי, וגם גנץ, שמעולם לא קיבל את מתווה הנשיא. חלק גדול מהזמן כחול לבן שיחקה משחק כפול ושמרה על ערוצים פתוחים למפלגות חרדיות והציעו להן הצעות. לכן מבחינתי שניהם אשמים".

 

ליברמן: "גפני שר הלל ומשבח את אחמד טיבי"

"מה מטריד אותנו, למה נטפלנו למושג הזה ממשלת אחדות? כשגפני פותח את ישיבת ועדת הכספים ומשבח את אחמד טיבי, ואחמד טיבי שר שיר הלל לגפני, על שיתוף הפעולה הזה אנחנו מדברים. זה שיתוף פעולה בין ח"כים ערבים לחרדים. זו קואליציה אנטי ציונית שמשחקת בין שני הגושים. הרשימה הערבית היא גיס חמישי, ולצערי גם המפלגות החרדיות הופכות להיות אנטי ציוניות.

מה צריך לעשות? להערכתי יש שני דברים קריטיים. כל המפלגות הציוניות צריכות להתחייב לאמנה משותפת בנושא דת ומדינה. אי אפשר שהחרדים ישחקו בין שני המפלגות הגדולות.

המו"מ הישיר בין נתניהו לגנץ שהתקיימו אתמול הסתיימו בפגישה שלאחריה האשימו נתניהו וגנץ זה את זה בהכשלת המו"מ – מה שהותיר את ליברמן בזירה הפוליטית כלשון מאזניים.

ליברמן הודיע כי לא ילך לממשלה צרה עם איש מהם, וכל עוד לא יצליחו נתניהו וגנץ להצטרף לממשלת אחדות – ייערכו בחירות שלישיות.

"ישלם את המחיר"

תגובות נזעמות במפלגות החרדיות לאחר נאומו של ליברמן:

השר אריה דרעי:
"ליברמן ישלם את המחיר על מעשיו. הציבור לא טיפש. הוא יודע שהוא ממשיך לתעתע בכולם. תוקם כאן ממשלת אחדות טובה בלי לפיד ובלי ליברמן כמו שהציבור רוצה ומצפה."



"מופע אימים מביש ומכוער"

דברי סגן שר הבריאות, יו”ר יהדות התורה ח”כ יעקב ליצמן בפתח ישיבת סיעתו:

היינו עדים היום למופע אימים מביש ומכוער שהנפיק איווט ליברמן רצוף בשקרים, מלא בורות ושנאה, שלא היתה מביישת את גדולי שונאי הדת ומסורת ישראל מכל הזמנים. לצערי ניתן לומר שהאנטישמיות התגלתה היום מחדש.

בימים בהם נשיא המדינה קורא לסובלנות והימנעות מפסילת ציבורים, אנו רואים היום בכנסת מפלצת של שנאה תהומית שאינה מתקבלת על הדעת וההיגיון.

לפני שישמיץ את החרדים בפעילות נגד המדינה, שיעשה חשבון נפש עם עצמו איך שיתף פעולה איתנו לאורך השנים, השיג איתנו תקציבים, התחנן לקולות שלנו ושלח שליחים לרבנים שלנו.

אני קורא למנהיגי הציבור בישראל לקחת אחריות לפני שנגיע למצב בו חרדים ייפגעו כתוצאה מההסתה הקשה והמכוערת של ליברמן.

גפני: "האיש הזה פשוט אנטישמי"

חה"כ משה גפני:

ליברמן כשל לחלוטין בכל התקופה האחרונה, הוא הוביל לבחירות ראשונות ואז לבחירות שניות ועכשיו לשלישיות, והוא לא יודע לצאת מזה טוב אז מנסה לעשות סיבוב על הציבור החרדי.

האיש הזה צריך לעזוב את המערכת הפוליטית. הבריון השכונתי הזה לא יכתיב לנו את אורח חיינו. לא שמענו מעולם דבר כזה בכנסת ישראל, היינו במערכת יחסים קרובה איתו ולא הכל אנחנו יכולים לספר.

האיש הזה פשוט אנטישמי. מה הוא רוצה מילדים חרדים, ומלומדי תורה. אנחנו ניקח הכל בחשבון. אסור שיהיה בפוליטיקה הישראלית, הוא בא להטיף לנו מוסר? לנו?.

היום בבוקר בוועדת הכספים העברנו את הפיצוי למסעדנים לבעלי האולמות בעוטף עזה, הוא בכלל יודע מזה? אתמול הפחתנו את המס מרכבי ההיברידי, הוא יודע מזה בכלל? מה הוא עשה ב20 השנים שלו בכנסת? כלום! רק מסית ומסית נגד ציבור בישראל.

 

אנחנו נבחון את הדברים גם משפטית, לא נשחק לידים שלו, ליברמן - של נעליך מעל רגליך, מי אתה בכלל. אפס!

אייכלר: "כזו אנטישמיות טרם ראיתי"
ח"כ ישראל אייכלר בישיבת סיעת יהדות התורה:

"אני כבר שנים רבות מלווה את השיח נגד החרדים בישראל. אבל כזו אנטישמיות טרם ראיתי. כל זה עשה ליברמן כדי לכסות על הפשע של הליכה פעם שלישית לבחירות תוך בזבוז של מיליארדים מכספי ציבור.

ליברמן הציע לשלול את הזכות של הציבור החרדי. החברה הישראלית לא אנטישמית והיא לא תיתן לו קולות."

יו״ר כחול-לבן בני גנץ התקשר לנשיא המדינה ריבלין, והודיע לו שהחזיר את המנדט.

מדבריו לנשיא: "ב-28 הימים האחרונים הפכתי כל אבן וסילקתי כל גרגר חול בניסיון להביא ממשלה שתביא לישראל כבוד מנהיגות של מוסר. מול האבנים שהפכתי הוצב בלוק המתעקש לראות את טובתו האישית של אדם אחד לפני טובתם של החולים במסדרונות בתי החולים. הוצבה חומת מפסידים המתעקשים למנוע מאזרחי ישראל הקמת ממשלה בראשות אלו שניצחו".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מה מעניין אותנו המפלגות החרדיות ובתוכם ג...
כ"ג חשוון ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.