צביקה קעניג | יום כ"א חשוון ה׳תש״פ 19.11.2019

לקראת הטיסה המשותפת לרבי: אסיפת הכנה באולם 'הפנסאים'

שבעים נערים התייצבו יחד עם הוריהם, נרגשים ומאושרים, באולם 'צבאות השם' שבכפר חב"ד לאסיפת הכנה לקראת טיסת הפנסאים של ילדי הבר מצוה לחצרות קודשנו • "עלינו להקדים לכך 'הכנה' ראויה, במחשבה דיבור ומעשה. רק כך, על ידי 'חרישה' ראויה, נזכה לאחר מכן, לקצור 'פירות טובים' מנסיעתנו המיוחדת", הבהיר אחד המשפיעים
לקראת הטיסה המשותפת לרבי: אסיפת הכנה באולם 'הפנסאים'
​צילום: נתאי אבל

שבעים נערים התייצבו יחד עם הוריהם, נרגשים ומאושרים, באולם צבאות השם בכפר חב"ד, לאסיפת הכנה לטיסת הפנסאים לילדי הבר מצוה.

בכל שנה ההרגשה המיוחדת חוזרת על עצמה - מסע משותף של שבעים נערים, בשנת הבר מצוה, אל חצרות קודשינו, לד' אמותיו של נשיא הדור. אין הכנה ראויה מזו לקראת הכניסה לגיל מצוות.

ההורים יחד עם ילדיהם, האזינו בשקיקה לרב בנימין וילהלם, שעורר בהתלהבות רבה על ההכנות הגשמיות והרוחניות וגודל הזכות והחשיבות בהכנה לנסיעה. בפני הנוסעים והוריהם נפרסה התוכנית כולה, כיצד הדברים יתנהלו הן מהפן הגשמי והן מהפן הרוחני.

לאחר מכן דיבר המשפיע הרב זעליג אלטהויז, שעורר את הנוסעים על כך, שהנסיעה והכניסה אל הרבי, שקולה בעיני החסידים כיום הולדתם החסידי. יום הולדת - כך הסביר - הוא יום בו הכל מתחיל מחדש, נפתח דף חדש בחיינו. כמוהו היא גם הכניסה לרבי ליחידות - זו היא ההזדמנות בה אנו מקבלים על עצמנו להשתנות, ולהעשות אחרים ושונים משהיה טרם לכן - חסידים ומקושרים יותר. ההזדמנות הזו נחוצה וחשובה במיוחד, בשעה שאנו עומדים לקראת מעבר אל שלב חשוב כל כך בחיים, כמו אל חיי ה'בר מצוה'.

הרב שניאור כהן מהר חומה, תיאר רגעים מתקופת שנת הבר מצווה בה זכה להיות אצל הרבי. יחד ניגנו כולם ניגונים חסידיים, כיאה להתוועדות הכנה לקראת הנסיעה אל הרבי, ביום הבהיר כ' מר חשוון.

"אין ספק", הסביר אחד המשפיעים במהלך האירוע לנערים הצעירים, "כי על מנת שנספוג רבות ככל הניתן במהלך הביקור בחצרות קודשינו, עלינו להקדים לכך 'הכנה' ראויה, במחשבה דיבור ומעשה. רק כך, על ידי 'חרישה' ראויה, נזכה לאחר מכן, לקצור 'פירות טובים' מנסיעתנו המיוחדת"

האירוע נחתם בקבלת החלטות טובות לקראת הנסיעה בעניין הכתיבה לרבי ולימוד חסידות בשבת לפני התפילה.

בסיום קבלו הנערים חוברת מהודרת, המיועדת להקנות להם את ההבנה וההכרה בזכות לה הם שותפים, במעלת ההגעה לחצרות קודשינו - ההשטתחות על הציון, הביקור בבית חיינו 770 וכו' - ובחשיבות הגעתו לגיל בר מצווה, על החובות והזכויות שיש בכך.

על המסע מופקד צוות נרחב, הדואג כי כל פרט ופרט הן הגשמי והן הרוחני, יתקיים באופן הטוב ביותר לרווחתם של נערי הבר מצווה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.