מאיר כץ | יום כ"א חשוון ה׳תש״פ 19.11.2019

בעיר התורה והחסידות השיקו לרגל הכינוס: 'כיכר השלוחים'

רגע לפני שבחצרות קודשנו מתחיל 'כינוס השלוחים העולמי' - יזם ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין בשיתוף קהילת חב"ד מחווה מיוחדת לשלוחים: הקמת 'כיכר השלוחים' • אורח הכבוד הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד: "הכיכר תגרום לכל תושב בעיר להיזכר בעבודת השלוחים ותתן את הרצון והדחיפה האישית להוסיף באהבת ישראל"  • ראש העיר רובינשטיין: "זכות להעלות את פועלם של השלוחים על נס. אם אינני טועה עוד אין בארץ ואולי אף בעולם כולו כיכר לכבוד השלוחים"
בעיר התורה והחסידות השיקו לרגל הכינוס: 'כיכר השלוחים'
צילומים: צבי קלאר

חדש בביתר עילית: "כיכר השלוחים". רגע לפני יציאת השלוחים לכינוס השלוחים העולמי בארה"ב משיקה עיריית ביתר עילית את "כיכר השלוחים", שיוקם בסמיכות ל'היכל מנחם' מרכז הפעילות של חב"ד בביתר עילית ובית מדרשו של הרה"ג ר' אשר לעמיל כהן שליט"א רבם של חסידי חב"ד ליובאוויטש בביתר.

כיכר חדשה זו, נמצאת בצומת מרכזית וחשובה בעיר התורה והחסידות, בואכה מכביש 'הטוב והמטיב, המחבר בין שתי הגבעות המרכזיות של העיר, א', וב'. המשך הכביש ברחוב 'בעל התניא', ובמרכז הצומת שוכן בית כנסת חב"ד המרכזי בנשיאות המד"א הרה"ג אשר לעמיל הכהן שליט"א, וכן 'היכל מנחם' – המרכז היהודי חסידותי הגדול בעיר ביתר, ובו מתקיימים שיעורי תורה וחסידות סביב השעון. לאחרונה עברה הכיכר שיפוץ יסודי ששינה את פניו.

היוזמה המיוחדת לקריאת שם הכיכר 'כיכר השלוחים', הוצעה על ידי 'ועד קהילת חב"ד' והרב חיים גרינברג מ'היכל מנחם', יחד עם נציג חב"ד וחבר מועצת העיר ר' משה כהנא, שהציע במכתב מנומק את הרעיון בפני ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין, שבהתלהבות ובשמחה הגיש את ההצעה בפני חברי מועצת העיר, כאמור הערב.

עיתוי זה בהשגחה פרטית מיוחדת, מוצאי תאריך חב"די חשוב, כ' מרחשוון יום הולדת כ"ק אדמו"ר הרש"ב מייסד ישיבות חב"ד תומכי תמימים", וערב כינוס השלוחים העולמי שייתקיים בשבוע הבא בניו יורק, ואליו מגיעים כמידי שנה אלפי שלוחים הפזורים ברחבי העולם כולו. בהתייעצות עם יו"ר צעירי חב"ד בארה"ק הרב יוסף יצחק אהרונוב, הוצע השם 'כיכר השלוחים', לזכות שלוחי הרבי מליובאוויטש שמוסרים נפשם בכל פינה נידחת בעולם להביא את אור היהדות ודואגים לכל יהודי באשר הוא.

השקת הכיכר התקיימה בישיבת מועצת העיר בהשתתפות אורח הכבוד הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב יו"ר צעירי אגודת חב"ד, שהתכבד להסיר את הלוט מהמיצג של הכיכר - שיבנה בדגם המרכז העולמי של חסידי חב"ד ליובאוויטש בניו יורק, בית 770, כשלצידיו יחרטו המדינות בהם פועלים שלוחי הרבי.

"אין מתאים יותר מימים אלה בהם מתכנסים שלוחי הרבי לכינוס השנתי העולמי כדי להשיק את כיכר השלוחים", אמר ראש העיר במעמד, "ביתר עילית רואה זכות להעלות את פועלם של השלוחים על נס. אם אינני טועה עוד אין בארץ ואולי אף בעולם כולו כיכר לכבודם של השלוחים".

את ישיבת המועצה חתם הרב אהרונוב, ראש מפעל השליחות של חב"ד בארה"ק שלאחר אמירת לחיים לכבוד המעמד ביקש להוקיר את ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין על יוזמתו: "כשאנחנו נעבור בכיכר ונראה את כיכר השלוחים נבין כי על כל אבן ואבן מהכיכר בה מוזכר שמה של מדינה על פני הגלובוס יושב שליח עם משפחתו ופועל מתוך מסירות נפש כדי לקיים את הוראתו של הרבי להביא ולהפיץ את אור היהדות על פני כל נקודה בגלובוס, גם השלוחים הפועלים בארה"ק שמים את נוחיותם והרווחתם בצד כדי להיות חלק מהפצת היהדות".

"מראה הכיכר יגרום לכל תושב או תושבת העיר להיזכר בעבודת השלוחים ולגרום לכל אחד ואחת את הרצון והדחיפה האישית להוסיף באהבת ואחדות ישראל", אמר הרב אהרונוב, והוסיף:  "בכך העיר ביתר תהיה דוגמה וסמל של אהבה ואחווה בין כל התושבים".

שליח ומנהל בית חב"ד ביתר הרב יעקב טורנהיים: "מתנה מיוחדת לרבי - רגע לפני כינוס השלוחים".

חבר מועצת העיר, יו"ר ועדת שמות ידיד קרוב לחב"ד ר' מנחם שיינברגר: "כבוד לחסידי חב"ד ולעיר ביתר כולה, להוקיר את פעילות השלוחים בעולם".

חבר המועצה נציג חב"ד משה כהנא הודה לראש העיר על הרעיון והיוזמה, ובירך כי זכותו של הרבי תעמוד לו ולעיר ביתר כולה, שהעלתה על נס את זכותם ומסירותם של השלוחים.

בעירייה אומרים, כי תהליך הקמת הכיכר ייקח מספר חודשים, ולדברי ראה"ע "אין ספק שבמהלך החודשים הללו יתווספו עוד כמה וכמה שלוחים בנקודות נוספות על פני הגלובוס..."

משם המשיכו ראש העיר, הרב אהרונוב והמד"א ונציגי קהילת חב"ד לאמירת לחיים, ב'היכל מנחם' לצד הכיכר החדשה – כיכר השלוחים, בהשתתפות המד"א הרה"ג אשר לעמיל כהן.

הרב חיים גרינברג, יחד עם הרב משה פיש והרב יצחק שיינר, סקרו את הפעילות החסידית הנפלאה לאורך רוב שעות היממה ב'היכל מנחם', משיעורי תורה וחסידות בקביעות ועד לעמדות צפייה ב'מראות קודש' מיוחדים של הרבי, לפי נושאים, התוועדויות ושיחות קודש.

לאחר אמירת 'לחיים', הרב אשר לעמיל הכהן נשא דברים 'לחיות עם הזמן' וברך את היוזמה למען הרבות הפצת תורה ויהדות בעיר ביתר ובעולם כולו.

לצפיה בוידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.