מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תש״פ 17.11.2019

אור חדש בהוצאת 'היכל מנחם': "הנהגות הרבי" בנושא תפילין

אור חדש: השבוע הופיע תדפיס מתוך הספר "הנהגות רבי" – המלקט ומברר את הנהגות הקודש של רבינו כ"ק אדמו"ר זי"ע, בעניין הנחת תפילין והמסתעף • החוברת החדשה יצאה לאור לרגל עם שמחת הבר מצווה של הת' מנחם מענדל בר-כוכבא, נכדו של השליח הרה"ח הרב יצחק משען, שנחגגה השבוע בפאולו שבבראזיל
אור חדש בהוצאת 'היכל מנחם':
שער החוברת

אור חדש על הנהגות הקודש של הרבי ראה אור בימים אלו: השבוע הופיע תדפיס מתוך הספר "הנהגות רבי" – המלקט ומברר את הנהגות הקודש של רבינו כ"ק אדמו"ר זי"ע, בעניין הנחת תפילין והמסתעף.

בחוברת זו נאספו, נערכו לובנו וסודרו כל הנהגות הרבי בשייכות לתפילין, בנושאים הבאים: בתי התפילין, בדיקת התפילין, הנחת תפילין של יד, תפילין של ראש, התפילה בתפילין, משמוש בתפילין ונישוקן, התפילין דרבינו תם שימושא רבא וראב"ד, קיפול התפילין, וכן מבצע תפילין.

החוברת החדשה "הנהגות רבי – תפילין" יוצאת לאור בעריכת הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין, יו"ר מכון "היכל מנחם" להפצת מעיינות החסידות בירושלים עיה"ק, ורב קריית ליובאוויטש ברמת שלמה. על חברי המערכת נמנים גם הרב יהודה כהן, הרב יעקב הורביץ, והרב מנחם מענדל רייצעס.

החוברת החדשה יוצאת לאור בקשר עם שמחת הבר מצווה של הת' מנחם מענדל בר-כוכבא, נכדו של השליח הרה"ח הרב יצחק משען, אשר נערכה השבוע בפאולו שבבראזיל.

בנוסף על ריכוז וסידור ההנהגות של רבינו בנוגע לתפילין המופיע בחוברת זו, נעשה על ידי חברי המערכת מאמץ רב לברר בירור מקיף של כל הנהגה, אצל יודעי דבר ומביני מדע, כדי לבררה על כל פרטיה במידת האפשר. נערכו השוואות רבות בין הכתובים, בירורים רבים אצל יודעי דבר, צפיה בצילומים שונים. הכל במטרה לנסות ולהגיע לבירור המציאות.

ב"פתח דבר" לחוברת זו כותב העורך הראשי של "הנהגות רבי", הרב יוסף יצחק הבלין:

"כידוע אשר כל תהלוכותיו של רבינו מדודות ומכוונות, ונודע לרבים שכל מעשיו דיבוריו ואורחותיו הקדושים מכוונים בקבלה ומדוייקים בהלכה עד להפליא. ויש בהם תילי תילים של הוראות להלכה ולמעשה".

אלא, שבמקום שאתה מוצא גדולתו של רבינו בהנהגותיו הקדושות, שם אתה מוצא ענוותנותו. השתדל רבינו להסתיר את הנהגותיו הק' והמיוחדות, מעין כל רואה, ובמיוחד בהנהגותיו הפרטיות שאינן נוגעות ישירות להנהגת הרבים, כה רב ההסתר עד שכמה מהן נתגלו ונתבארו רק באופן אקראי ובדרך אגב, ועדיין רב הנסתר.

במהלך השנים נתעוררו כמה וכמה חדי עין וברי לבב, להתחקות אחר הנהגות רבינו, והעלו על הכתב הנהגות רבות, ובפרט אותן אלו שנהג בהן באופן קבוע. כך שבמשך השנים נקבצו ובאו אלפי הנהגות קודש, המקיפות את כל אורח החיים. חלקן אף נדפסו בבימות שונות, זעיר פה וזעיר שם. ועתה הן מוגשות לפני הקורא בסדר מסודר, בתוספת הנהגות רבות שעדיין לא נתפרסמו עד עתה".

ספר זה העוסק בהנהגות רבינו בעניני תפילין הינו טיפה מן הים, מכל אורחותיו של רבינו. במכון "היכל מנחם" העוסק כבר שנים רבות בבירור תורתו של רבינו, מתכוונים בעז"ה להמשיך ולבררן, בכל סדר היום ומעגל השנה, ובשימת לב להלכה, למידת חסידות ולדרך ארץ ואהבת ישראל שהיו שזורים באופן מופלא בהנהגותיו.

בשנים האחרונות ראו אור במסגרת מפעל זה של "הנהגות רבי" גם הנהגות רבינו הקשורות לשבת קודש, וכן הנהגות הקשורות לחודש אדר וימי הפורים.

במערכת ההוצאה לאור של מפעל "הנהגות רבי" מפרסמים אפוא את החוברת החדשה לציבור הרחב, ופונים בבקשה אל ציבור אנ"ש והתמימים: כיון שהמלאכה היא עצומה בהיקפה, וכבדת משקל, ורבת אחריות להעמיד דברים על דיוקם. על מנת להצליח בה - לכבוד בית רבי, הם זקוקים לעזרת הציבור. כל מי אשר יש לו הערה, הארה, ידיעה, שאלה או תשובה על הנדפס בספר זה, או על אורחות רבינו בכלל, וכן על דרך בירורן ומציאת המקורות להן. יואיל נא לשלוח זאת למערכת כמצויין בשער הספר, ודבריו יתקבלו בשמחה. נא ונא לא למנוע טוב מבעליו.

להורדת החוברת החדשה - לחץ כאן! 
כתובת הדואר האלקטרוני למשלוח הערות והארות: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.