שלמה מן | יום י"ז חשוון ה׳תש״פ 15.11.2019

"לא עשינו שום עוול. זה פוגע": חברת B&H תחת תביעת ענק

לפי כתב התביעה שיוגש, חברת B&H לא שילמה מס על מכירות בעשרות מיליוני דולרים במשך כ-13 שנה • מנכ"ל החברה: "לא ייאמן. היועצת המשפטית לממשלה מטעה את הציבור בנוגע לחברה שלנו" • החברה, הגדולה ביותר בארה"ב בתחומה, היא בבעלות חרדית ובה עובדים חסידי חב"ד רבים
חנות B&H במנהטן (צילום מסך: גוגל מפות)

היועצת המשפטית של ניו יורק, לטישה ג’יימס, הודיעה אמש (חמישי) כי תגיש תביעה נגד חברת B&H - קמעונאית הצילום והוידאו הממוקמת בלב מנהטן.

החברה, הגדולה ביותר בארצות הברית בתחומה, היא בבעלות הרמן שרייבר, חסיד סאטמר, ורבים מהעובדים בחנות הענק הינם חסידי חב"ד משכונת קראון הייטס ושאר רחבי הסביבה.

לפי כתב התביעה, B&H לא שילמה מס על מכירות בעשרות מיליוני דולרים.

בתביעה נטען, כי החל משנת 2006 הציעה B&H עסקאות של ‘הנחות מיידיות’ ללקוחות. אלא שבמסגרת עסקאות אלה, החברה עדיין צריכה לשלם מיסים על המחיר המלא של הפריט.

מנשה הורוביץ, מנכ”ל B&H, פרסם היום הצהרה בה נאמר כי החברה סבורה כי הטענות נגדה אינן ראויות וכי החברה מכחישה שביצעה עוולה.

במכתב לעובדים, שפורסם באתר ‘ישיבה וורלד’, כתב הורוביץ: “אנו מאמינים כי טענות אלה אינן ראויות, מה גם שכל ענף הקמעונאות הצרכנית נוקט בגישה זהה שאנו עושים. B&H תלחם בטענות אלה באגרסיביות. לא ייאמן שהיועץ המשפטי לממשלה מטעה את הציבור לגבי החברה שלנו, תוך התעלמות מנוהל זהה מצד מתחרים גדולים בהרבה.

“אני רוצה שכל אחד מכם יידע שב-B&H פועלת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של יושר בכל מה שאנחנו עושים. בעיניי הפעולה הזו פוגעת ומאכזבת מאוד. אנחנו נגן על עצמנו בבית המשפט מפני ההאשמות האבסורדיות האלה”.

בהצהרה לעיתונות שפרסמה החברה נאמר:

“היועצת המשפטית טועה לחלוטין - והיא מנסה ליצור מס על הנחות כדי לגרום לניו יורק לשלם יותר. B&H אינה חנות קופסאות גדולה או רשת חסרת פנים; אנחנו מוסד ניו יורקי, שפעלנו כאן כמעט 50 שנה עם מוניטין מהמם. מחלקת המסים ביצעה אינספור ביקורות, ואף פעם לא הזכירה פעם אחת את הנוהג התעשייתי הנרחב הזה.

“B&H לא עשתה שום דבר רע וזה מקומם לתבוע חברה מניו יורק המעסיקה אלפי ניו יורקים. היועץ המשפטי לממשלה רוצה לחייב את הניו יורקים לשלם מס על כסף שמעולם לא הוציאו”.

בחברה הוסיפו: “אנו מציעים ללקוחות באופן קבוע הנחות חיסכון מיידיות. זו פרקטיקה ענפה. במצלמה שנמכרת באופן קבוע ב-1,000 דולר, ויש לה הצעה לחיסכון מיידי של 200$, מחיר המכירה נטו הוא 800$ - ואנחנו גובים ומעבירים מס מכירות על 800 דולר. היועץ המשפטי לממשלה טוען שעלינו לגבות מס על בסיס 1,000$ ובכך להחזיק מס מכירות שלא בתשלום במשך 13 שנים.

“השכל הישר, התקדים המשפטי ושנים של ביקורת מס מכירות המאשרות את הנוהג שלנו אומרים שעשינו הכל נכון”.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
ישראל
י"ז חשוון ה׳תש״פ
אם היא תיסגר חלליה, לא יהיה האטרקציה השנתית של הבחורים בתשרי....
תחשוב על פרנסה של מאות משפחות יהודיות
י"ט חשוון ה׳תש״פ
דוד
י"ט חשוון ה׳תש״פ
תגובה חסרת רמה בסיסית
מדובר ג"כ בלא פחות מענין שיכול להיות מובל מ'אהבת ישראל'
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.