שלמה מן | יום ט"ז חשוון ה׳תש״פ 14.11.2019

בזכות סיפור ב'שיחת השבוע': כך נסגר מעגל מופלא בצפת

לפני שנה יצא המוהל ושליח חב"ד בבריאנסק שבסיביר, הרב מנחם מענדל זקלס, לערוך ברית לתינוק יהודי בקצה השני של רוסיה, אבל בגלל סופת שלגים כמעט ופספס את האירוע • נהג המונית שלקח אותו משדה התעופה היה יהודי, וכששמע על ה'איחור' לברית המילה - עשה את הדרך המסוכנת בחירוף נפש • הסיפור פורסם בשבוע האחרון ב'שיחת השבוע' - מה שהוביל לסגירת מעגל מיוחדת עם הנהג • צפו בוידאו בלעדי מהחגיגה בצפת
בזכות סיפור ב'שיחת השבוע': כך נסגר מעגל מופלא בצפת
תמונות: באדיבות המצלם

הסיפור הבא פורסם בשיחת השבוע בשבוע שעבר:

"בשל המרחקים ברוסיה הגדולה, כמעט לכל ברית יש סיפור השגחה פרטית מיוחד", שיתף הרב מנחם מענדל זקלס, שליח הרבי בבריאנסק, המשמש אף כמוהל בכל רחבי הסביבה. "כדי להגיע לברית אני צריך לעתים לנסוע מאות קילומטרים, ולפעמים גם אלפי קילומטרים". 

הנה סיפור שרשם ביומנו: "קוראים לה אירינה. היא גדלה בבירוביג'ן, בת יחידה להורים יהודים, אך רחוקים מחיי תורה ומצוות. כשבגרה נישאה לגוי. לקראת הלידה, הבעל עזב אותה לאנחות. היא החליטה שתגדל את הילד שייוולד כיהודי גאה.

"לאחר הלידה פנתה לשליח חב"ד במקום, הרב אלי ריס, וביקשה למצוא לה מוהל. בשל המרחקים העצומים והתחייבויות קודמות לא נמצא מוהל שיסכים לבוא. באותה עת גם השתוללה סופת שלגים אדירה, ששברה שיא של יובל שנים. מאות טיסות עוכבו. הרב ריס פנה אליי".

שימו לב לפרטי הסיפור המדויקים, כפי שרשם הרב זקלס ביומן הבריתות שלו בחורף אשתקד: "השקיעה הייתה בשעה 18:13, ונחתנו בשעה 15:15. רק ב-16:15 קיבלנו את המזוודה. עדיין הייתה לפנינו נסיעה של כ-200 ק"מ. בשלב הזה כבר ידעתי שהעניין אבוד. מה הסיכוי שנעשה את הדרך המפותלת והמושלגת בפחות משעתיים?!



בתמונה: שמחת הברית


"הנהג, למזלנו, היה יהודי שהתקרב למסורת היהודית והבין שהכול עכשיו בידיו. הוא עשה את הדרך המסוכנת בחירוף נפש, נאבק בגבורה ברוחות העזות ובפיתולי הכביש.

"בניסי ניסים הגענו למקום לפני השקיעה. הברית התקיימה בשעה 18:04! כארבעים וחמש דקות אחרי הברית, בשעה 19:00, כבר  עשיתי את הדרך בחזרה לבריאנסק. אירינה הייתה מאושרת, היא ניצחה!" 

בנה הרך, הנימול לוי, עדיין אינו מודע לדרמה הגדולה שהתחוללה סביבו. אך הצעד הראשון לחינוכו היהודי הושלם בהצלחה!

לסיפור הזה יש המשך שקרה בשבת האחרונה בצפת  - הנחשף כאן לראשונה ב-COL:

מספר השליח במרום כנען, הרב אברהם חיים זילבר: "בבית הכנסת 'היכל מנחם מענדל' במרום כנען צפת, לפני קריאת התורה, פונה אלי ר' ראובן סמולקין ממתפללי המניין, מרצה בסמינרים ברוסיה ובארץ הקודש, ומראה לי את החלק האחורי של 'שיחת השבוע'. ואז הוא מספר לי - שהנהג שהסיע את המוהל הרב זקלס לברית המדוברת - נמצא כאן איתנו. קוראים לו אברהם טומינוב, והוא ממשתתפי הסמינרים שלו"

השליח ממשיך: "סיפרתי לקהל שיש לנו כאן מישהו שהיה לו חלק בסיפור הברית מ'שיחת השבוע', הוא היה הנהג ש'טס' בשלג - ובזכותו התקיימה הברית בזמן, ואנחנו בדיוק בפרשת 'לך לך'. 



בתמונה: פדיון הבן בצפת, השבוע


"לאחר התפילה ניגשו מתפללים לשוחח איתו. התברר שהוא מקורב לחב"ד מהסמינרים של ר' ראובן, וכעת החליט להזמין אצלו תפילין מהודרות, והוא הגיע ארצה במיוחד בכדי לקחת את התפילין המוכנות שלו".

הרב אברהם חיים זילבר מספר: "במהלך השיחה איתו התברר שאותו יהודי הוא בכור ושטרם עשו לו פדיון הבן. הכהן הרב חנוך רוזנפלד סיפר שיש לו מטבעות בבית. ומיד התנדב אחד המתפללים בשם ר' יהודה טיליס, בעל חנות יינות, לערוך סעודה עם בשר ויין על חשבונו, ואכן, במוצאי שבת  חגגנו את הפדיון ב'מרתף היין' ברוב פאר והדר".

"וכל זה", הוא סיים, "תוצאה של כתבה בשיחת השבוע".

צפו בווידאו מפדיון הבן:

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
טעות בכתבה!
י"ז חשוון ה׳תש״פ
הרב מנחם מענדל זקלס זקלס מהעיר בריאנסק - ולא מנובוסיבירסק
2.
טעות בכתבה
י"ז חשוון ה׳תש״פ
הרב מנחם מענדל שי' זקלס הוא שליח בבריאנסק, רוסיא.
השליח בנובוסיבירסק הוא אחיו שי'
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.