צבי סופר | יום ט"ז חשוון ה׳תש״פ 14.11.2019

מה התרחש במסדרונות בי"ד רבני חב"ד בפגישת השר פרץ?

העיתונאי והפרשן הפוליטי הבכיר יעקב ריבלין חושף היום בעיתון 'בקהילה' שיחות מסדרון שערך השבוע שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ במסדרונות לשכת בית דין רבני חב"ד ברחובות • האם גם כיום, לאחר 'פצצת האולטימטום' יש סיכוי שליברמן יצטרף דווקא לממשלת ימין-חרדים?
מה התרחש במסדרונות בי


העיתונאי והפרשן הפוליטי הבכיר יעקב ריבלין חושף היום בעיתון 'בקהילה' שיחות מסדרון שערך השבוע שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ במסדרונות לשכת בית דין רבני חב"ד ברחובות.



תצלום הכתבה מ'בקהילה'



יעקב ריבלין
לא מתייאשים מאף יהודי.
 
למרות שליברמן נראה כמי שחצה את כל הקוים ושרף כל גשר עם הימין והחרדים יש עוד מי שלא מתייאש מהאפשרות שיחזור בתשובה.
 
ביום חמישי שעבר ביקר שר החינוך הרב רפי פרץ בבית הדין של רבני חב"ד ברחוב חס"מ 11 ברחובות. היה זה ביקור רשמי וחגיגי של פרץ מאז שנבחר לתפקידו עם ההנהגה הבכירה של חב"ד בארץ הקודש. השיחה היה נטו חינוך ואידישקייט ולא הועלו בה נושאים פוליטיים. בין הנוכחים מהצד החב"די הרב יוסף יצחק אהרונוב, ממנהיגי חב"ד העולמית ומהדמויות המשפיעות בציבור הישראלי.
 
בתוך הדיון הרשמי יצאו פרץ והרב אהרונוב למסדרון וניהלו שם שיחה ערה על המצב הפוליטי. לרב אהרונות יש כידוע קילומטראז פוליטי ארוך. בשנת תשנ"ו הוא הוביל את המסע הגדול  של נתניהו טוב ליהודים שהסתיים בנצחונו של נתניהו. בבחירות בניסן ניסה הרב אהרונוב לארגן קבוצה של תומכים ואישי ציבור יהודים אמריקאים לטובתו של נתניהו.
 
היה זה רק טבעי איפוא שהרב פרץ ינסה להבין ממנו מה הסיכוים לחבר מחדש בין נתניהו לאביגדור ליברמן, מי שהרב אהרונוב מכיר אותו היטב. פרץ לרב אהרונוב: "אתה מהאנשים היחידים בארץ שמכירים לעומק גם את נתניהו וגם ליברמן, אני יודע שיש לכם חברים משותפים. גם כאלה שאוכלים רק משחיטת לובביץ' וגם כאלה שאוכלים משחיטות אחרות. אתה גם ישבת יום אחרי הבחירות שעות ארוכות עם נתניהו. מה לדעתך הרציונל של נתניהו לתקוף כך את ליברמן?" הקשה פרץ.

הרב אהרונוב: "אני לא יודע מה אומרים על ליברמן אבל ברור לי שאם תהיה לו הזדמנות פוליטית להצטרף לממשלה של הימין הוא יעשה זאת. אצלו הכל זה שיקולים פוליטיים ואני לא חושב שהוא שונא את נתניהו או את החרדים מסיבות אישיות."
 
יממה וחצי לאחר השיחה הטיל ליברמן את פצצת האולטימטום שטרפה את הקלפים.
האם גם עכשיו סבורים הרב אהרונוב ואנשיו שיש עוד מקום להתדבר איתו, בהתאם לסלוגן החבד"י של לא מתייאשים מאף יהודי? לא נופתע אם התשובה תהיה חיובית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.