מערכת COL | יום ט"ו חשוון ה׳תש״פ 13.11.2019

כוחות ורעיונות חדשים: שלוחי הרבי בתל-אביב יפו התכנסו

לאחר חודש תשרי העמוס בעבודת הקודש בשליחות הרבי, התכנסה משפחת שלוחי הרבי בתל אביב-יפו, ההולכת ומתרחבת מידי שנה, לכינוס שלוחים אזורי והתוועדות רבתי • הם סיכמו יחד את הפעילות הענפה, לקבל זה מזה כוחות ורעיונות חדשים לאתגרים העומדים בפניהם בשנה החדשה 
כוחות ורעיונות חדשים: שלוחי הרבי בתל-אביב יפו התכנסו
צילום: מאיר אלפסי, COL

לאחר חודש תשרי העמוס בעבודת הקודש בשליחות הרבי, התכנסה משפחת שלוחי הרבי בתל אביב-יפו, ההולכת ומתרחבת מידי שנה, לכינוס שלוחים אזורי והתוועדות רבתי, כדי לסכם יחד את הפעילות הענפה, לקבל זה מזה כוחות ורעיונות חדשים לאתגרים העומדים בפניהם בשנה החדשה.

סביב השולחנות הערוכים בהיכל בית הכנסת 'חב"ד גאולת ישראל' שבלב העיר ישבו לסעודת 'מלוה מלכה' שבעים משלוחי הרבי בעיר, העוסקים בכל ימות השנה בפעילות הפצת המעיינות ובשדה החינוך.

את הערב הנחה בחן חסידי הרב מנחם מענדל גודמן, השליח בשכונת מעוז אביב שבצפון העיר. עד מהרה הפך האירוע להתוועדות חסידית סוחפת, כשעל הניגונים מנצח השליח ר' יהושע פיש ובעלי המנגנים החסידיים ממשפחת ברוצקי. כשליח ציבור לאמירת תהילים התכבד זקן השלוחים בעיר, המשפיע הרב שלום בער בוטמן.

את המתווה לאופי הפעילות בשנה הקרובה הציג מארח הכינוס, השליח הראשי בתל אביב-יפו ורב קהילת חב"ד בעיר, הרב יוסף גערליצקי, שסיפר על דרכו של הרבי להשתמש בכל אתגר ועניין בלתי-רצוי לתוספת כוח בפעילות באותו נושא עצמו. 'בימים אלו', הכריז הרב גערליצקי, 'כאשר אנו שומעים סביבנו דיבורים על ניסיונות להמעיט בקדושת ובשמירת השבת בעירנו, זהו בדיוק הזמן לנצל זאת כדי להחדיר את חשיבות וסגולת שמירת השבת כהלכתה, דווקא ובעיקר בין הילדים ובני הנוער בת"א. גיבשנו תוכניות חדשות בנושא, ובחודש הקרוב נחדש קמפיין נרחב וחיובי של הוספה בשמירת שבת לכל תושבי העיר'.

הרב גערליצקי סיפר על דברי הרבי על העיר תל אביב שעליה להיות מגדלור לכל סביבתה, שככל הנראה כוונת הרבי הייתה בקשר לסמל העיר הרשמי, שבמרכזו נראה מגדלור... 'שלוחים! אנו המגדלור שייסד הרבי בתל-אביב להאיר את הדרך לכל יהודי, זוהי זכות גדולה ואחריות כבדה'. הוא קרא לשלוחים להוסיף בלימוד חסידות 'אליבא דנפשי', ולהתחיל את יומם, לפני התפילה והפעילות, ב-15 דקות לימוד חסידות לכל-הפחות, שוודאי ישפיע  על הצלחת השליחות במשך היום כולו.

הנואם המרכזי היה האורח המיוחד, השליח הרב ישראל צבי גליצנשטיין, שנשא נאום היסטורי על יחס רבותינו נשיאינו לתל-אביב מאז ועד היום, משולב בסיפורים נדירים ומרתקים מכלי ראשון על הרבי. שעה ארוכה הקשיבו השלוחים בנשימה עצורה לשלל הוראות אישיות מיוחדות מהרבי בנושא השליחות ועובדות מאלפות מימי האור בחצרות קדשנו.

את נאומו סיים הרב גליצנשטיין באנקדוטה קטנה אך עוצמתית: 'בליל א' דראש-השנה תש"מ, נוכחתי ליד דלת חדרו של הרבי, כאשר כמה מה'תמימים' עמדו שם והמתינו ליציאתו של הרבי מהחדר לביתו. משום מה, סמוך לדלת ניצב רופאו של הרבי, הד"ר איירה ווייס, ממתין גם הוא לרבי. כידוע בראש השנה הרבי נהג לצאת לביתו בשעה מאוחרת מאד בלילה, ולכן ניסו הנוכחים לשכנע את הד"ר ווייס ללכת לאכול סעודת חג אצל המשפחה המארחת אותו בקראון הייטס, אך הוא סירב לשמוע על כך והמשיך לעמוד במקומו, בעמידת דום כחייל. בשעה 10:30 בלילה יצא הרבי מחדרו, וכשראה את הד"ר ווייס חייך מאד, בירכו בנוסח 'לשנה טובה תיכתב ותיחתם', ושאל מדוע לא הלך לאכול סעודת חג. הד"ר ווייס השיב בפשטות 'רבי, חיכיתי לך!' כששמע זאת הרבי אורו פניו בחיוך נדיר ורחב...

'כאשר אנו נמצאים כאן בכינוס זה', סיים בהתרגשות הרב גליצנשטיין את נאומו, 'בעיר שעד שנת תשמ"א לא זכתה לפעילות קבועה של שלוחי הרבי, ואנו רואים עתה עשרות בתי חב"ד בכל שכונות העיר, אימפריית מוסדות חינוך שבהם מתחנכים אלף ומאתיים תלמידים כן-ירבו בכל הגילאים, צבא של שבעים שלוחים בראשותו של הרב גערליצקי, העומדים על משמרתם להכין את העיר לקבלת פני משיח, אנו מכריזים - רבי, ראה, אנו מחכים לך!'

את נאום נציג השלוחים נשא השליח הרב שמעון גדסי, שמלבד פעילותו בשכונת אפקה בעיר הוא גם מחבר פורה של סדרת ספרי הלכה נחשבים. בדברים בהירים ועניניים כדרכו העמיק הרב גדסי בנושא הדרך המיוחדת בה מצפה מאיתנו הרבי לצעוד כדי להנחיל את האמונה והציפיה לגאולה, יחד עם שאר מבצעי הקודש, אל כל יהודי בעיר מכל רקע שהוא.

השליח ר' יצחק ביר מאגף הפעילות של מרכז חב"ד תל-אביב, ממארגני הכינוס יחד עם השליח ר' יחזקאל גבירץ, חתם את הערב בהצעות פרקטיות לייעול העבודה המשותפת של כל השלוחים בכל שכונות העיר, ובפרט במבצע הקרוב, המכונה 'להאיר את העיר', בחג החנוכה.

ההתוועדות נחתמה באוירה מרוממת כשהשולחים מודים בחום על האירוע המיוחד, וכפי שאמר אחד השלוחים 'כמה עלינו להודות לרבי על כינוסי השלוחים, המרימים אותנו טפח מעל הקרקע וממלאים בחיות חדשה להשלים את כוונת השליחות, זירוז הגאולה האמיתית והשלימה'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.