שלמה מן | יום י"ג חשוון ה׳תש״פ 11.11.2019

השלוחים בנפאל ארגנו: מסע רגלי לעיוורים בהרי ההימלאיה

קבוצה של בעלי עיוורון ולקות ראייה מישראל יצאה למסע רגלי מפרך בהרי ההימליאה בנפאל, ביוזמת ובארגון שלוחי הרבי - הרב חזקי ורעייתו חני ליפשיץ • "בשבילנו זה חלום שהתגשם. אולי בגלל שלנו עצמנו יש ילדה עם צרכים מיוחדים שאנחנו מספרים לה כל הזמן שהיא יכולה לעשות ה-כ-ל", סיפרה השליחה • אחת המשתתפות במסע, עם עיוורון מלא, חלקה את רשמיה: "לעיוורים זה בהחלט מאתגר כי זה לחצות נהרות וגשרים. היה מקום שהיינו צריכים לחבק סלע כשהתהום ממש למטה"
השלוחים בנפאל ארגנו: מסע רגלי לעיוורים בהרי ההימלאיה
תמונות: באדיבות חב"ד נפאל

זה קרה לפני כשבועיים. קבוצה של בעלי עיוורון ולקות ראייה מישראל יצאה למסע רגלי מפרך ('טרק' כפי שנהוג לכנות את המסע) בהרי ההימליאה בנפאל. את הטיול הבלתי שגרתי אירגנו ויזמו שלוחי הרבי המקומיים הרב חזקי ורעייתו הגב' חני ליפשיץ.

"בשבילנו זה חלום שהתגשם", סיפרו השלוחים בראיון שהעניקו אמש לאתר Ynet. "אולי בגלל שלנו עצמנו יש ילדה עם צרכים מיוחדים שאנחנו מספרים לה כל הזמן שהיא יכולה לעשות ה-כ-ל".

"לתכנן טיול כזה לוקח הרבה זמן", הסבירה השליחה גב' חני לפשיץ בראיון, "במשך חודשיים בדקנו את השטח בצורה כזו שתתאים לכאלה שאינם רואים, הן מבחינת האתגר והן מבחינת החוויה. כשהקבוצה סוף סוף הגיעה לבית חב"ד התרגשנו כל כך. בבחינת חלום שהתגשם.


"טיול רגלי מפרך" | ממראות המסע (צילום: באדיבות חב"ד נפאל)


"חלק מהאידיאל הגדול היה שגם התרמילאים הישראלים שנמצאים בנפאל יירתמו לפרויקט. כל כך הרבה מטיילים רצו להתגייס ולעזור וללוות. זה היה מדהים לראות את זה. אנחנו עם כל כך יפה".

אחת ממשתתפות המסע, דינה דואדי, עם עיוורון מלא, סיפרה ל-Ynet את רשמיה מהמסע הבלתי נשכח:

"כחוויה זה היה מאתגר, קשוח, ולא ידענו לקראת מה אנו הולכים למעשה. אמרו לנו שזה בינוני פלוס מבחינת רמת קושי. אני אישית עשיתי את הקלימנג'רו, האטלס, אבל פה התוואי היה הרבה יותר קשה, לא הגובה. אני חושבת שבעקבות רעידת האדמה משהו השתנה שם בתוואי.

"לעיוורים זה בהחלט מאתגר כי זה לחצות נהרות וגשרים, והיה מקום שהיינו צריכים לחבק סלע כשהתהום ממש למטה. זה שאני לא רואה עזר לי ברגעי הפחד. עצם העובדה שאמרו לי 'פה זה תהום'. אבל עשינו את זה. זה היה כיפי, והצוות והחבר'ה והמזג אוויר היה נפלא, קולות הטבע היו מדהימים. היה נהר שזרם לכל אורך הדרך ושמענו את השאגה של הדובים ברקע. זה נפלא לאנשים שלא רואים. בהחלט חוויה מעצימה וקשוחה. בסך הכול נהניתי מאוד".


צפו בתמונות מהמסע:

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וואו מיוחד!!! איזו יוזמה יפה
י"ג חשוון ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.