דוד ארגמן | יום י"ג חשוון ה׳תש״פ 11.11.2019

מדוע השליח התגייס לטובת חיילים חרדים שגורשו מבתיהם

ארגון 'עושי חיל', שהוקם על ידי העיתונאי אהרן גרנות, פועל לסייע לחיילים חרדים בודדים, לאחר שגורשו מבתיהם עקב הגיוס לצה"ל • במוצ"ש הקרוב יקיים הארגון 'ערב היכרות עם התופעה' בבית כנסת חב"ד בקריית טבעון - שם יישא דברים גם שליח הרבי, הרב מנשה אלטהויז • מדוע הוא שמח שעורכים כנס כזה בעירו, מה הוא עושה כשהוא פוגש חיילים במרכז העיר, ולמה הוא נוהג לקרוץ למוכר הפלאפל?
מדוע השליח התגייס לטובת חיילים חרדים שגורשו מבתיהם
השליח, הרב מנשה אלטהויז. צילום: מתוך הפייסבוק

ארגון 'עושי חיל', הפועל לסייע לחיילים חרדים בודדים, לאחר שגורשו מבתיהם עקב הגיוס לצה"ל, יקיים במוצאי השבת הקרובה "ערב היכרות עם תופעה זו והשלכותיה. 

הערב יתקיים בבית הכנסת 'אוהל יעקב-חב"ד' בקרית טבעון. את דברי הפתיחה בערב יישא הרב מנשה אלטהויז שליח הרבי לעיר, ואחר כך תתקיים שיחה עם אהרן גרנות, ה'אבא של החיילים הבודדים'. 

גרנות, בעבר כתב העיתון 'משפחה' הקים את העמותה לפני כשלוש שנים, התפטר מעבודתו בעיתון, ומאז הוא מקדיש את כל זמנו לטובת החיילים הבודדים. 

הרב מנשה אלטהויז, מה הסיפור? מדוע עושים כנס כזה דווקא בקריית טבעון?

"חוץ ממנשה", הוא פותח. "איזה שליח יהיה לו אומץ לעשות כזה דבר? הם פנו אלי והסכמתי. כמי שחושב שמלכתחילה כולם צריכים לרצות ולשאוף ללמוד תורה, כי כך היה צבאו של משה רבנו - שליש לומדי תורה, שליש לוחמים ושליש תומכי לחימה - אבל מי שלא מסוגל ללמוד והתגייס, לא צריך להחרים אותם חלילה. ואם משפחותיהם לא מקבלים אותם, אז טוב שיש מסגרת מסודרת שדואגת להם לא רק לצד הגשמי, אלא גם לצד הרוחני...

"אל תשכח שאבי ז"ל - החסיד ר' זעליג אלטהויז ז"ל - היה איש צבא כל חייו בעידודו של הרבי, ואף קידש שם שמים ברבים ורבים השיב מעוון..." 


החסיד זעליז אלטהויז  ז"ל עם מפקד חיל האויר דאז האלוף אביהו בן נון, בביקור במחלקת ההידראוליקה שר' זעליג הקים במו ידיו


הרב מנשה אלטהויז מוסיף: "כבן לניצולי שואה, אוד מוצל מאש, הנני מרגיש הכרת הטוב לאנשי החיל ששומרים עלינו. אין מצב שהנני עומד במרכז קריית טבעון ועובר חייל מאובק, שלא אזמין אותו למנה פאלפל ושתיה על חשבוני, כאות הוקרה על זה שהוא שומר עלי ועל משפחתי, ואף מרגיע אותו שרוב עם ישראל אוהב ומוקיר טובה לחיילים.

"לכן, כשפנו אלי מארגון 'עושי חיל', שנארח כנס שלהם, הנה זה היה בעיני ברור לגמרי שאענה לבקשתם... כמובן ראיתי שהרבי העניק הקפה מיוחדת ב-770 לאנשי החיל, ששרתו בצבא... וכן ראיתי את הערכתו של הרבי למי שמוסר את נפשו על הגנת הארץ".

אבל מדוע עושים כנס כזה דווקא בקרית טבעון? מה לעיר חילונית כזו ולחיילים חרדים שגורשו מביתם?

"את זה תשאל את המארגנים, לא אותי. חוץ מזה, להראות שהננו דואגים לחיילים שהוריהם החרימו אותם, זה קידוש שם שמים גדול מאוד... דווקא במקום חילוני כמו קריית טבעון".

על הנוהג שלו לפנק חיילים שהוא פוגש מספר מנשה: "לפני כמה ימים נכנסה קבוצה של חיילי 'גבעתי' לפאלפל בטבעון. קרצתי לבעל הבית והוא כבר יודע את הנוהל. הם לוקחים מנה ושתיה והוא אומר להם שזה כבר שולם... אחד מהם התחיל להתווכח איתי. אמרתי לו שזה המינימום של הכרת הטוב שהנני יכול לתת להם על זה שהנני ומשפחתי ישנים רגוע..."

 

 

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
19 תגובות
1.
לא כל דבר צריך לפרסם!!!
י"ג חשוון ה׳תש״פ
גם מי שלא יכול ללמוד, לא ברור בכלל שעליו להתגייס, הצבא הינו מקום שאינו מתאים מבחינה רוחנית לבחור חרדי. רצונכם לתמוך בחילים בודדים? תתמכו, אבל למה לפרסם דבר כ"כ בעייתי? ועוד תחת הכותרת של חב"ד? וכי רבני חב"ד מעודדים גיוס בחורים???
ובכלל, מה עם חילול ה' שנגרם בציבור הלא דתי מפירסום תופעה כזו? איך נתפס בעינהם שמגרשים ילד מהבית כיוון שהתגייס? אם בעיננו זה לא נראה טוב, איך בעינהם? ומה עם ההסתה שיכולה להיגרם עקב כך? הרבה שאלות שחבל שלא נתנו עליהם את הדעת לפני הפירסום.
אכן לא צריך לפרסם. אבל:
י"ג חשוון ה׳תש״פ
לגופו של מקרה אכן לא צריך לפרסם.
פחות מתחבר לטענתך "וכי רבני חבד מעודדים גיוס". זו שאלה לא רלוונטית.
בשורה התחתונה - נשמח אם תציע פיתרון לאברך שנה אחרי חתונה וכולל הרוצה לעבוד ולהביא אוכל הבייתה. מה לעשות שהצבא זו המסגרת היחידה שבה האברך יכול גם לפרנס תוך כדי וגם לרכוש מקצוע.
אז הכי קל לשבת על הגדר ולהגיד אוי אוי
הציבור לא יודע?
י"ג חשוון ה׳תש״פ
בשבוע שעבר התפרסם שחייל חרדי שיש לו אישור מיוחד לצאת הביתה ללא מדים, והחוגר שלו לא עבר ביציאה מהרכבת, קיבל מכות רצח המאבטחים, כל יום שני וחמישי, אנו קוראים על חייל שנכנס למאה שערים והנטורי חרתה תקפו אותו, אז להיתמם ולא לדבר על תופעה ידועה???ומה עם לפרסם עושי מצווה שלקחו על עצמם לעזור לחיילים אלו...ולתת להם בית ומסגרת...נכון שהצבא צריך להפנים שאנו לא בשנות החמישים שהיה מצב ש"כל באיה לא ישובון" שחיילים שהתגייסו דתיים, עקב מגמה מכוונת סיימו את הצבא לא דתיים, נכון שיש אמנם גם היום לעשות הרבה בנדון, אבל מי שהחליט להתגייס ובעיקר זה חיילים שמתגייס ליחידות הומוגניות, אין שום סיבה לגרשם מהבית, ובטח שאין שום סיבה לעמוד מנגד ולא לעזור להם...
מגיב 1- מגיב בלי קשר
י"ג חשוון ה׳תש״פ
א. ברור שרבני חבד לא מעודדים גיוס אבלל מדובר במקרה שחרדים הושלכו מבתיהם בעקבות גיוסם,מובן שירדו מדרך חבד/מדרך חינוכם בבית החרדי בין כה אז מוטב שיש מי שיהיה לצידם ויתמוך בהם. בדיוק כמו שעושים שליחות בקרב אנשים שלא גדלו בבית שומר תורה ומצוות. ב. הכתבה הזו לא מחדשת שום דבר בנידון. בכל עיר חרדית ובכלל ידוע על התופעה הזו וליהפך-כתבה זו באה לעשות קידוש השם. ג. בהמשך לב'- דווקא בגלל שתופעה זו מוכרת וידועה שייך לפרסם שהנה יש חרדים וחבדניקים לצידם. חב"ד הרי מקבלת את כולםםםם גם את החרדים שהתגייסו.
מסכים אתך על כל מילה, חוץ מהכותרת.
ט"ו חשוון ה׳תש״פ
חבר'ה די תבינו אי אפשר שהאתר הזה יחנך אותכם ולא יראה לכם חלילה עובדות שאתם משום מה לא רוצים לשמוע/לראות, ודברים שלא יתפרסמו פה יתפרסמו במקום אחר (שיעשה גם ככה יותר חילול ה'). אתם צריכים להבין שכל הקטע באתר חדשות (ולא משנה חב"ד או לא) זה לפרסם עובדות (שיכולות לעניין את צופיו).
ומי שלא רוצה לראות עובדות, שלא ייכנס לאתר הזה.
ומי שלא רוצה חלילה להיתקל ב'תוכן לא מתאים' שלא ייכנס לאתר.
לסגירה - ה X האדום בקצה המסך ימין למעלה.
שמח לעזור :)
אוי ויי
ט"ו חשוון ה׳תש״פ
אם תשקיע טיפה יותר מחשבה בוגרת, וקצת פחות התלהבות לא היית כותב את זה...
אידיוט
ט"ו חשוון ה׳תש״פ
מה אתם שוב מנסים להסתיר את החרא שקורה בציבור החרדי בתור חייל בודד אני אומר סבלנו מספיק הגיע הזמן שהעולם ידע איזה זוועות אנשים עושים בשם הדת תתבייש בעצמך ותעשה חשבון נפש
אין סינון לתגובות....
י"ז חשוון ה׳תש״פ
פרנסה משמים ידידי
י"ז חשוון ה׳תש״פ
2.
זה בסדר גמור
י"ג חשוון ה׳תש״פ
כדאי שר' מנשה יעשה זאת גם לבחורי ישיבות או אברכים המזדמנים לקרית טבעון.
בזה תוכח משנתו של הרבי במלואה הלכה למעשה.
כל הכבוד ר מנשה
3.
מהיכן העוז להשתמש בשמה של חב"ד
י"ג חשוון ה׳תש״פ
לדבר הזה?
הרבי אמר שבחור שעוזב את הישיבה הוא עריק וגורם סכנה לצבא... הרי כל הפייק ארגונים הללו במטרה לתת אפשרות לעזוב את הישיבות כפי שהיה בתקופת האצל והלחי.
פלא על שליח שהחליט לשתף פעולה עם ארגונים כאלו.
אני מכיר משפחה אחת
י"ג חשוון ה׳תש״פ
אני מכיר משפחה אחת חב"דית שהבן שלהם ירד מהדרך והאבא - מעבר לכך שהיה נותן לו מכות - בסופו של דבר גירש אותו מהבית. האבא לא הסתפק בכך, וכשראה משפחות אנ"ש אחרות באיזור שעזרו לבן שלו וגם נתנו לו בית - הוא דרש מהם להפסיק לעזור לבן שלהם ואף איים עליהם שאם לא יפסיקו הוא ינקום בהם.

סופו של הבן הזה היה שהוא עזב לגמרי את היהדות והתחיל להילחם בכל דבר דתי (אם כי עדיין יש לו פינה חמה בלב לרבי).

סופו של האבא היה שהוא עזב את חב"ד ואת היהדות החרדית והוא אף לא מרשה לבני משפחתו ללמוד חסידות.

אז תסיקו את המסקנות.
צריך להבין דבר חשוב
י"ג חשוון ה׳תש״פ
חייל שמגיע ממשפחה חרדית ומגורש מביתו בגלל הגיוס לצבא, יזכור לכל החיים מי עזר לו בשעה קשה.
אם מי שעזר לו הם ארגונים אנטי דתיים, סיכוי גדול שגם הוא יחליט להיות כזה רח"ל וכל חייו יילחם נגד חרדים, שלדעתו פגעו בו.
ואם מי שעזר לו הם דווקא ארגונים חרדיים או דתיים, סיכוי גדול שגם הוא בזכות זה ימשיך לשמור תורה ומצוות כל החיים.
לא
י"ג חשוון ה׳תש״פ
ברור שאנחנו נגד לעזוב את הישיבה וללכת לצבא.
אבל כאן מדובר על אנשים שבלאו הכי כבר התגייסו לצבא, ואז המשפחה שלהם החליטה לגרש אותם מהבית. שזה חמור פי כמה.
אין שום היתר להורים להתנהג בצורה כזאת לבן שלהם, ולא משנה כלל כל הסיבות והתירוצים וההסברים. והורה שמגרש ילד מהבית, גם אם עושה זאת באיצטלה של קדושה, עושה דבר חמור מאוד על פי ההלכה ועובר על כמה מצוות עיקריות.
ומובן וגם פשוט, שאם יש כאלה שגירשו אותם מהבית בגלל שהתגייסו לצבא, צריך לעזור להם, לפחות כמו שצריך לעזור לכל יהודי אחר שאין לו איפה לגור וזקוק לעזרה רבה בגשמיות, ואולי אף יותר מזה בגלל המצב המורכב בו הם נמצאים.
ואם יש ארגון על טהרת הקודש שעוזר להם, הרי שעושה מצווה גדולה מאוד.
אידיוט
ט"ו חשוון ה׳תש״פ
ועל אותם אנשים שמסתובבים ברחוב בלי פת בפיהם
בלי יד מכוונת חשבת על אותם בחורי ישיבות שסבלו בעולם הישיבות חשבת הלא תיבוש ותיכלם
4.
כל הכבוד מנשה !
י"ג חשוון ה׳תש״פ
לזרוק בן מהבית זו למעשה זריקת דורות שלמים מהיהדות ! חשוב תמיד להשאיר דלת פתוחה ותקשורת בריאה המגיעה מתוך לב חם ואוהב. כך תמיד הם יחושו רצויים ואהובים ותמיד אופציית החזרה אל הקן הביתי לא תרד.
כל הכבוד למנשה על יוזמותיו הברוכות.
5.
פרנסה משמים ידידי
י"ג חשוון ה׳תש״פ
6.
יישר כח הרב מנשה! זה שליח וזוהי שליחות!
י"ג חשוון ה׳תש״פ
7.
צדיק.
י"ד חשוון ה׳תש״פ
מנשה כל הכבוד המשך כך.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.