צבי סופר | יום י"ב חשוון ה׳תש״פ 10.11.2019

נתניהו: "ליברמן מתואם עם הערבים; דרעי: "צועד לתהום"

בפתח ישיבת הממשלה תקף ראש הממשלה נתניהו את ליברמן: "מדובר בהצגה. נראה שמתואם לפרטי פרטים על כחול לבן והרשימה הערבית המשותפת" • השר דרעי: "יעדיף לשבת עם הערבים ולא עם אחיו הדתיים והחרדים"
נתניהו:
ראש הממשלה נתניהו הבוקר, בישיבת הממשלה (צילום מסך, מתוך הטוויטר)

נראה כי המשבר הפוליטי רק הולך ומחריף, לאחר הצהרותיו של אביגדור ליברמן. ליברמן הציב אמש (מוצ"ש) אולטימטום לבני גנץ ובנימין נתניהו. בראיון לערוץ 12 אמר ליברמן כי הוא מתכוון לפנות לגנץ ונתניהו. "גנץ צריך לדעת לקבל את מתווה הנשיא בנוגע לרוטציה עם נתניהו, ונתניהו צריך לוותר על הגוש. מי שלא יקבל את ההחלטות שהוא צריך לקבל ישלם את המחיר".

בהתייחס לשאלה על משמעות הדברים אמר ליברמן כי מי שיסכל הקמת ממשלת אחדות לאומית יסתכן בכך שהוא, ליברמן, ייתן את קולן לצד השני, והכל כדי "לא להגיע לבחירות שלישיות".

המשמעות היא שלראשונה לא שולל ליברמן באופן פומבי, ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות.
כאשר מראש הממשלה הוא דורש להחרים את "החרדים והמשיחיים", כהגדרתו.

                                                           •

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, תקף ראש הממשלה נתניהו את יו"ר ישראל ביתנו בעקבות האולטימטום: "נראה שמדובר בהצגה. אני מקווה שזה לא כך, אבל נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן".
 

מאוחר יותר, כתב רה"מ נתניהו בטוויטר: ‏"לפי מה שנראה ברגע זה, ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתקום בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי ותהיה תלויה בהם.

 רק לפני חודש ליברמן קרא להם ״גיס חמישי״. זה יהיה התסריט הגרוע ביותר והמסוכן ביותר למדינת ישראל".

                                                          •

‏ואילו ליברמן בשלו: "הבוקר בסביבות השעה 9:00 פניתי ללשכתם של ראש הממשלה נתניהו וח״כ בני גנץ לתיאום פגישות בהקדם האפשרי."

יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים אריה דרעי: "אביגדור ליברמן הלך צעד נוסף קדימה, אל עבר התהום הפוליטית והמוסרית שלו, והכריז באופן ברור כי יעדיף לשבת עם חברי הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה ואחמד טיבי -אותם כינה ׳גייס חמישי׳ ו׳מחבלים׳, ולא איתנו - אחיו ואחיותיו- הציבור המסורתי, דתי והחרדי"

דרעי כתב בעמוד הפייסבוק שלו:
"אתמול בלילה נפל דבר בישראל. אביגדור ליברמן הלך צעד נוסף קדימה, אל עבר התהום הפוליטית והמוסרית שלו, והכריז באופן ברור כי יעדיף לשבת עם חברי הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה ואחמד טיבי -אותם כינה ׳גייס חמישי׳ ו׳מחבלים׳, ולא איתנו - אחיו ואחיותיו- הציבור המסורתי, דתי והחרדי.

עוד הוסיף השר דרעי: "חכמינו אומרים שהשנאה מקלקלת את השורה. היום אפשר לומר בצער שהשנאה האישית של ליברמן כלפי ראש הממשלה נתניהו, גרמה לו לסטות לחלוטין מדרכו ולשתף פעולה עם אלה ששנים פעל נגדם.

"לא נשתוק ולא נשלים עם המשך הפסילות והחרמות של ציבור ענק במדינה רק בשל אמונתו ואורח חייו".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, דבק בעמדותיו והגיב בחשבון הפייסבוק שלו: "בעת הזו זקוקה מדינת ישראל למנהיגים ולא לאינטרסנטים. ההשמצות וההאשמות של נתניהו כלפיי וכלפי אחרים וחוסר היכולת שלו לקבל החלטה אחת פשוטה - להיפרד מהגוש החרדי משיחי - מעלה סימן שאלה ענק לגבי כושר המנהיגות והשיקולים המנחים אותו".


חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) התייחס באולפן ynet למתווה שהציג יו"ר מפלגתו, אביגדור ליברמן, ואמר כי "הדבר ברור - הראשון ברוטציה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. אם יוגש נגדו כתב אישום, הוא ייצא לנבצרות מתחילת המשפט". באשר לאפשרות שיתמכו בממשלת מיעוט אמר פורר: "יש אפשרויות רבות. אנחנו לא נראה מערכת בחירות שלישית, ושהליכוד וכחול לבן יסיקו מה שהם רוצים. אני מציע להם לא לבדוק את הכדורים שיש לנו באקדח".


הפרשנים הפוליטיים לא טומנים ידם בצלחת ומעלים תרחיש על ממשלת מיעוט של גנץ וליברמן.
עמית סגל בטוויטר: "בכחול לבן בוחנים אפשרות להקים ממשלת מיעוט בתמיכת ליברמן והערבית המשותפת מבחוץ ולשווק זאת כממשלת מעבר כדי להמשיך את המגעים עם הליכוד מעמדת כח".

                                                       •
בעוד המאבק בזירה הפוליטית מחריף, יום העצרת לזכרו של יצחק רבין ז"ל הפך גם הוא לשדה פוליטי:
יונתן בן ארצי נכדו של ראש הממשלה יצחק רבין, שנשא דברים כנציג המשפחה, ניצל את הבימה בנושא הפוליטי, ותקף בחריפות את נתניהו.

בנאומו, מול ראש הממשלה נתניהו, אמר בין היתר בן ארצי: "אני קורא מכאן לראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, לראשי המפלגות הגדולות ולכל נבחרי העם. מדינת ישראל קורסת. למעלה משנה שאין כאן ממשלה, אין תקציב, אין מדיניות, אין תכנית, אין דרך. בתי החולים מפוצצים, המדינה בפקקים, אין מפכ"ל למשטרה, השוטרים מתקשים לקבל הנחיות פעולה ברורות, הציבור פוחד, חושש, מסוכסך. מערכות המדינה נרמסות, אזרחי ישראל סובלים".

"הביטו סביב, כאן קבורים מנהיגי המדינה שהקימו אותה, הביטו בעניים שלהם המביטות בכם מלמעלה, זה הזמן לקחת אחריות ולתת דוגמא אישית ברוחם ובדרכם".

בן ארצי לא היסס לתקוף את נתניהו: "תפרשו מתפקידכם וזוזו הצידה"

"שנות שלטון רבות גרמו לכם לשכוח מה זה להיות בן אדם. תהיו בני אדם. אני קורא לך ולכולכם מכאן, לעשות את מה שאתם יודעים שהוא הדבר הנכון עבור מדינת ישראל. בעת הזאת קחו אחריות על מעשיכם. אם דבק בכם רבב זוזו הצידה, תפרשו מתפקידכם תלכו לביתכם ותתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם. אם תנוקו, תוכלו לחזור כמו שעשה יצחק רבין".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.