יהודה הרשלר | יום י"ב חשוון ה׳תש״פ 10.11.2019

כ-1,000 איש בחגיגת העשור של בית חב"ד רחביה ונחלאות

כ-1,000 איש, מבני סלתה של ירושלים ומשכונת רחביה ונחלאות בפרט התכנסו לחגיגה ייחודית, לציון עשור לפעילותו של בית חב"ד רחביה ונחלאות, בראשות השליח לשכונה, הרב ישראל גולדברג ורעייתו • נשאו דברים: יו"ר צעירי אגודת חב"ד בישראל, הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב הראשי לירושלים הראשון לציון, הגאון רבי שלמה עמאר, ואורח הכבוד באירוע הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון
כ-1,000 איש בחגיגת העשור של בית חב
צילום: מאיר אלפסי

כ-1,000 איש, מבני סלתה של ירושלים ומשכונת רחביה ונחלאות בפרט, עלו והתכנסו השבוע ביום שלישי, ז' בחשון, לחגיגה ייחודית, לציון עשור לפעילותו של בית חב"ד רחביה ונחלאות, בראשות השליח לשכונה, הרב ישראל גולדברג ורעייתו שיחיו.

ההשתתפות הרחבה של רבים מבני השכונה מכל גווני הקשת הציבורית, הוכיחה עד כמה הרבי והחסידות נוגעים בליבם של רבים, שבאו נרגשים לתמוך בשליחי הרבי, ולחגוג יחד עמם בשמחה המיוחדת.

האירוע נפתח בדברי ברכה, מפי יו"ר צעירי אגודת חב"ד בישראל, הרב יוסף יצחק אהרונוב, מתוך אגרת הקודש של הרבי נשיא דורנו, שממשיך להרעיף מברכותיו על השלוחים בכל מקום בעולם, בגשמיות וברוחניות.

מיד לאחר מכן, עלה לברך את המשתתפים הרב הראשי לירושלים הראשון לציון, הגאון רבי שלמה עמאר שליט"א, שכיבד בנוכחותו את האירוע, וחלק עם שומעיו את הערכתו העצומה לכל מפעל השליחות, וכמה מפעלו העצום של הרבי, הוא מפעל הצלתה של היהדות כולה.

את האתנחתא המוזיקלית של הערב, הנעימה מקהלת 30 החזנים הירושלמית: "רמתיים", בניצוחו ובניהולו המוזיקלי של המנצח ריצ'רד שבי-ציון, שהפליאה ושילבה בביצועיה סגנונות מוזיקליים שונים, והעניקה למשתתפים חווייה מוזיקלית בלתי נשכחת.

עם סיומו של הפרק המוזיקלי, צפו המשתתפים בסרטון מיוחד שהופק לרגל האירוע, אודות עשור של פעילות בבית חב"ד רחביה. בדקות ספורות בלבד, ניתן היה לצפות בפעילות הפצת היהדות ; החל מסדר היום השגרתי בבית חב"ד, בעשרת מבצעי הרבי, בית כנסת קהילתי, סעודות השבת המרכזיות, שיעורי תורה והתוועדויות, אירועים לנשים, בני נוער וילדים, מעון חב"ד והפעלות חינוכיות בגני הילדים ובבתי הספר הממלכתיים שבשכונה, וכלה בפעילות בחגים במעגל השנה.

ראו גם את הפעילות הרחבה והתוססת, עם הסטודנטים והצעירים, בהנהלת השליח הרב לירז זעירא ורעייתו.

בסרטון נראה גם השליח תורה החדש, הרב לוי דיימונד ורעייתו, שהצטרפו השנה לפעול עם בית חב"ד בתיגבור שיעורי התורה בשכונה, כאשר הרב דיימונד
מזמין את הנוכחים להצטרף לקורסים מעמיקים בעברית ובאנגלית, בתורת החסידות.

בחלק זה, הגיע האירוע לשיאו, עם הזמנתו של אורח הכבוד באירוע הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון, לעלות ולשאת את המשא המרכזי בפני מאות המשתתפים. הרב ג'ייקובסון, הגיע במיוחד מניו יורק, כדי לכבד את האירוע בנוכחותו, ולחלוק עם המשתתפים מנועם פיו מפיק המרגליות. ואכן, למעלה משעה וחצי ישבו המשתתפים כשהם מהופנטים ממש לדבריו, חוצבי הלהבות של הרב ג'ייקובסון. כותרת הרצאתו הייתה 'ואתהלכה ברחב(י)ה - מחשבה יוצרת מעשים'.

במלאכת אומן ממש, מלא בהומור ובעמקות יחודית וכושרו הרטורי הנדיר, הפליא הרב ג'ייקובסון לדבר אודות החשיבות הגדולה בחיזוק הערך העצמי, והאהבה הבלתי מותנית בקרב כל אדם, ובעיקר בילדים. איך אנו יכולים ללמוד ממפעל השליחות, על היכולות הבלתי מוגבלות של האדם, לממש את שאיפותיו ולקיים שליחותו בעולם, על אף כל האתגרים שבחייו.  

בסיומו של האירוע חזרה מקהלת 'רמתיים' והשמיעה עוד שני ניגוני געגועים לביאת המשיח, כשכולם מצטרפים לבקשה העיקרית:"לשנה הבאה בירושלים הבנויה"!

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד לכם על הפרסום. שירבו כמותם!
י"ב חשוון ה׳תש״פ
2.
יפה מאוד!
י"ד חשוון ה׳תש״פ
בהצלחה מרובה בע"ה!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.