יום י"א חשוון ה׳תש״פ 09.11.2019

'בית לחם': כ-80,000 איש צפויים להתפלל בקבר רחל אמנו

החל מצאת השבת נוהרים רבבות מכל רחבי הארץ, לתפילה בקבר רחל ב'בית לחם' • במהלך ההילולא יאבטחו את המתפללים מאות שוטרים ואנשי אבטחה סדרנים וחיילים • השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין: "זכותה של רחל אמנו שמעתירה בעד בניה תעמוד להצלחת עם ישראל"
'בית לחם': כ-80,000 איש צפויים להתפלל בקבר רחל אמנו
צילום: מאיר דהן

כ-80,000 מתפללים צפויים לפקוד את קברה של רחל אמנו בבית לחם.

העלייה ההמונית החלה ביום חמישי ותיערך גם הערב (מוצ"ש) ומחר (ראשון). החל מצאת השבת נוהרים רבבות לתפילה בקבר רחל. העלייה ההמונית תימשך עד למחר אחה"צ.

במרכז הארצי למקומות קדושים המתפעלים כל השנה את מתחם הקבר סיימו את ההכנות לקליטת עשרות אלפי המתפללים/ות. "השנה השקענו בתשתיות רבות לקליטת האלפים שדרגנו את מערכת התאורה הכשרנו חניונים ודאגנו למערכת מיזוג אויר במתחם", אומר מנכ"ל המקומות הקדושים הרב יוסף שווינגר.

בסוף השבוע סייר במקום השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין שהתרשם מהשיפורים הרבים שנערכו לקראת יום ההילולה שהחל הערב יום חמישי וצפויה להסתיים ביום ראשון בערב. בסיום הסיור אמר השר וקנין: "אני שמח שהמרכז הארצי למקומות קדושים משטרת ישראל וארגוני ההצלה נערכו בהתאם להפקת הלקחים משנים שעברו. למרכז הארצי למקומות קודשים יש ניסיון רב בניהול הילולות בהם משתתפים אלפי מתפללים זכותה של רחל אמנו שמעתירה בעד בניה תעמוד להצלחת עם ישראל".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס המלווה את פעילות המרכז הארצי למקומות קדושים אמר: "המרכז הארצי למקומות קדושים ומנהלו המסור והמחויב הרב יוסף שווינגר מאפשרים לנו ימים של התעלות רוחנית ומחברים את עם ישראל לרחל אמנו. יבורכו העושים במלאכה".

במהלך ההילולא יאבטחו את המתפללים מאות שוטרים ואנשי אבטחה סדרנים וחיילים. סנ"צ שימי מרציאנו מפקד תחת עוז פרסם הבוקר את הסדרי התנועה ואת ההנחיות לציבור. כניסת מתפללים לקבר במהלך השבת נאסרה.

הציבור נקרא להשתמש בתחבורה ציבורית בקו 163 של חברת אגד. הבאים להילולא ברכבם יופנו לחניונים במתחם אצטדיון טדי ומשם יופעל מערך היסעים בתשלום של חברת אגד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.