צבי סופר | יום ט' חשוון ה׳תש״פ 07.11.2019

תכניות והפקות חדשות: זה מה שחשפו בכנס שארגן ה'רשת'

מנהלי התלמודי תורה והחדרים של 'רשת אוהלי יוסף יצחק' מרחבי הארץ, התכנסו אתמול ח' מרחשוון לכינוס התקופתי, בו נחשפו שורת צעדים תכניות והפקות • הרבנים עוררו על נושאי המוגנות, מכשירים מסוננים, וקיצור ימי החופשות • COL מביא לראשונה את כל הפרטים
תכניות והפקות חדשות: זה מה שחשפו בכנס שארגן ה'רשת'
תמונות: באדיבות המצלם

מנהלי התלמודי תורה והחדרים של רשת אוהלי יוסף יצחק, מרחבי הארץ, התכנסו אתמול ח' מרחשוון, לכינוס התקופתי.

בכינוס הוצגו תוכניות חדשות והפקות מבית היוצר של צוות התוכן ב'רשת אהלי יוסף יצחק'.

COL מביא לראשונה את כל הפרטים מהכנס.

מנכ"ל 'רשת אהלי יוסף יצחק' הרב אליהו קריצ'בסקי פתח בדברים חמים למנהלים השלוחים ובהצגת האתגרים שיעלו לדיון על סדר היום.

הרב משה גרוזמן שליח הרבי בראשל"צ ומשפיע בישיבת חב"ד תורת אמת הוזמן לשאת דברים ולהתוועד עם המנהלים על ה'שליחות' החינוכית. בדברים חמים עורר הרב גרוזמן את המנהלים בדרישה של הרבי להתייחס לכל ילד וילד כבן אישי ויחיד של הרבי, ואף הכביר במילים על משמעות המהפכה בחינוך החבד"י בדור האחרון.

בסיום דבריו של הרב גרוזמן הוצגו בפני המנהלים כמה תוכניות חדשות והפקות מבית היוצר של צוות התוכן ב'רשת אהלי יוסף יצחק'.

COL מפרסם את עיקרי הדברים שעלו בכנס:

"מעלין בקודש" - אתר חדש ונגיש שיעלה בקרוב לאוויר - האוצר בתוכו את תכני לימודי הקודש - החל מטקסטים, מצגות, ועד עזרי לימוד למורה. במטרה, וכחלק מתוכנית רחבה להטמעת לימודי הקודש כחוויה מרגשת, מעצימה ומרכזית בלימודים בתלמודי התורה.

מסך אלקטרוני 'חכם' לחדרי המורים - כחלק ממבצע לחיזוק ההתקשרות ולהגברת תחושת השליחות בחינוך - יוצבו בחדרי המורים לוחות אלקטרוניים ובהם מסרים ממכתבים של הרבי בענייני חינוך ועבודת ההוראה. וכן תכנים מעצימים וחדורי 'התקשרות' עבור המורים ואנשי הצוות.

• בנוסף הוצגו בפני המנהלים התוכניות המיוחדות העתידות להערך לקראת י' שבט - שבעים שנה, ואף נערך סיעור מוחות על אירועי ה'שבעים' הארציים לילדי חינוך חב"ד בכל הארץ.

ועוד מגוון תוכניות עשירות ומרתקות הרואות אור ורוקמות צורה בימים אלה.

לחלק המרכזי של הכינוס הוזמנו הרבנים - הרב נפתלי הכהן רוט, הרב שלמה חיים דיסקין והרב מנחם מענדל גלוכובסקי. בפנאל מיוחד בשיתוף עם המנהלים הנחו הרבנים את צוותי הניהול ודנו עימם על האתגרים בשלושה נושאים מרכזיים:

רק מכשיר מסונן

את הדיון פתח הרב נפתלי הכהן רוט יו"ר המרכז החינוכי חסידותי ומבכירי וותיקי אנשי החינוך בחב"ד בקריאה נרגשת למנהלים על צו השעה הפשוט לדאוג שכל מי שעובד במוסדות חב"ד מחוייב בפשטות להשתמש אך ורק במכשיר מסונן בהשגחת בי"ד רבני חב"ד.

כדרכו קישר זאת הרב רוט עם פרשת השבוע ותיבל זאת בסיפורים מיוחדים. הרב גלוכובסקי הוסיף ותיאר את החיוב שבדבר ואת המצב הבלתי אפשרי שיכול להתרחש כאשר איש צוות מחזיק בידו מכשיר שאינו מסונן.  בהמשך יבוא דיווח נרחב על החלטת הרבנים בעניין ועל אופן יישומה.

מוגנות

הרב חיים שלמה דיסקין לפתוח את נושא הדיון השני העמוד על פרק היום - נושא מוגנות הילדים בבתי הספר. בהציגו את התוכנית החדשה לפיתוח מוגנות בבתי הספר של רבני הרשת, זעק הרב דיסקין על העוול ארוך השנים שנעשה בתחום ועל החיוב והצורך לעסוק בעניין זה באופן בלתי מתפשר. הרב דיסקין כבעל ניסיון רב בתחום הציג למנהלים את הדרך הנכונה והראויה של הגישה החסידית לעסוק בנושאים אלו ועל ההכרח לעסוק בפיקוח נפש שבדבר.

"עוול ארוך שנים": הרב דיסקין נושא דברים בכנס


על התוכנית לפרטיה בכל הנושאים שעלו בכינוס - יבוא דיווח בהרחבה.

קיצור ימי החופשות

ידועה דעתו ובקשתו הקדושה של הרבי אל צוותי החינוך לקצר בכמה שניתן את ימי 'החופש' ולנצלם לחינוך הילדים. מה גם ידועה המציאות שרוב הצוותים מתקשים להחזיק את בתי הספר פתוחים בימים אלה מחוסר תקצוב ושעות ועלותם הרבה של הפעילויות בימים אלה. הרב מנחם מענדל גלוכבסקי קרא למנהלים להתעורר ולמצוא פתרונות בשביל לקיים את ימי הלימודים גם בזמני החופשות.

בשורת הנושאים התקיים דיון פורה של צוותי הניהול עם רבני ה'רשת', שכללו שיח פורה ורעיונות מעשיים בדרכי היישום של החלטות הרבנים.

היום נחתם בהחלטה משותפת להתחזק בעבודת השליחות בניהול ובהתקשרות אל הרבי - המשלח. ונחתם בתפילת מנחה משותפת.

נערכים לרישום לשנה"ל תשפ"א

לאחר סיומו של חלק הרשמי של הכינוס התאספו מספר של מנהלי מוסדות חדשים וישנים של 'רשת אהלי יוסף יצחק' לדיון מיוחד בחדרו של מנכ"ל הרשת בנושא הגדלת רישום הילדים למוסדות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.