צבי סופר | יום ח' חשוון ה׳תש״פ 06.11.2019

ביקור הראשון לציון באימפריית החינוך של השלוחים בקווינס

הקהילה החשובה והגדולה של יהודי בוכרה בארצות הברית, בנשיאותו של הנגיד ר' לוי לבייב, אותה מנהלים השלוחים הרב זלמן זבולונוב והרב יצחק וולוביק, אירחה אתמול בשורת אירועים את הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון הרב יצחק יוסף • רגעים מרגשים נרשמו בעת ביקורו המיוחד של הראשל"צ בציונו הק' של הרבי, בסיומו ביקש להעביר מסר של חיזוק לאלפי השלוחים שיגיעו לכאן בעוד שבועיים בדיוק
ביקור הראשון לציון באימפריית החינוך של השלוחים בקווינס
תמונות: באדיבות המצלם

צינת בוקר של מרחשוון מקדמת את פנינו, רחובות רובע קווינס שקטים למדי, זהו 'יום בחירות' מונציפלי ורבים עדיין ספונים בבתיהם. מכל עבר נראים בחורים צעירים ואברכים עבדקנים, בעלי עסקים ויזמים מצליחנים, ממהרים עם טלית ותפילין תחת בית שחים לעבר קומפלקס "המרכז היהודי לקהילה הבוכרית" ברחוב מספר שבעים.

בית הכנסת המפואר המתנוסס לגובה שלוש קומות, הממוקם בליבו של המתחם מתמלא במהירות, הכל עומדים מוכנים לקראת כניסתו של מרן הראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יצחק יוסף, שהגיע לביקור מיוחד בקרב בני העדה המעטירה.

ראשי המרכז, המהווה מגדלור של תורה וקדושה לעדה החשובה בכל רחבי ארצות הברית וקנדה, השלוחים הרב זלמן זבולונוב והרב יצחק וולוביק, שמנצחים ביד אמן על שרשרת האירועים ביום המיוחד הזה, מקבלים את פני האורח הדגול, ומלווים אותו בעת הכניסה בשערי המרכז מעליהם נמתח שלט מאיר עיניים בברכת ברוך הבא.

ראשי ופרנסי הקהילה, כמו גם רבנים וראשי ישיבות ומוסדות חינוך מרחבי האיזור, הגיעו גם כן לכאן בבוקר זה, להביע רחשי כבוד לאורח רם המעלה שהגיע מארץ הקודש. לאחר תפילת שחרית ברוב עם הדרת מלך ובנעימה קדושה כמנהג המקום, עולים נערי חמד בני עשרה אל בימת המזרח ומסיימים בטוב טעם את 'מסכת מידות' עליה עמלו בשקידה וביגיעה במשך חודשי הקיץ על חשבון זמני החופשה.

בדרשתו בפני המתפללים עם סיום המעמד, קודם שכל אחד יפנה לעיסוקיו ולעסקיו, מדגיש הרב את ההנאה שלו ממראה זה כאשר נערים שחייהם לפניהם עוזבים חיי שעה ועוסקים בחיי עולם, בהכוונתו של רב קהילת הצעירים הרב אשר ועקנין שיחי'. לאחר דברי ברכה חמים, הוא מעודד את הקהל הגדול השותה בצמא את דבריו, להקדיש זמן ללימוד הלכות הנוגעות למעשה וללמד את בני הבית לידע את אשר יעשון.

בסעודת "ברוכים הבאים" שנערכת ברוב פאר והדר באחת מקומות הבניין, משתתפים מוזמנים מראש בלבד, ראשי ופרנסי העדה, רבני הקהילות הבוכריות ברחבי ארצות הברית וקנדה, ראשי ישיבות ורבנים מרחבי העיר ניו יורק, נגידים ונדיבים בעם התומכים בפעילות הענפה במשך ימות השנה.



לאחר דברי פתיחה וברכה מפי הרב הראשי של הקהילה הבוכרית בארה"ב ובקנדה הגאון הרב ברוך בבייב שליט"א, דברי תורה מפי אב בית הדין של הקהילה הגאון הרב שלמה רבין, ודברי דרוש ואגדה מפי רבה של העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב יהודה דרעי, מטים הכל אוזן לדרשתו של הראשון לציון, שמתבל דבריו במעשיות נאות בעלות מוסר השכל, זכרונות מבית אביו הגדול מרן הראשון לציון רבי עובדיה יוסף זצ"ל שיום ההילולא השישי שלו חל בג' מרחשוון, וכן משבח את מי שהקים עולה של תורה ברחבי תבל ובלשונו "מגדולי הדור! בתחייתה של תורה ותמיכתה של תורה והפצתה, ברחבי ארצנו הקדושה, במדינות חבר העמים, ברחבי ארצות הברית וקנדה", פטרון הקהילה, מקים המרכז הגדול והמפואר, נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי ר' לוי לבייב.

 •

מהמרכז הרוחני הגדול, אבן שואבת לדור האבות ולמשפחות כולן, עוברת הפמליה לביקור מיוחד והיסטורי באימפריית החינוך, מוסדות התורה והחינוך "אור אבנר וחנה", שהקים ר' לוי לבייב לזכותם ולעילוי נשמתם של הוריו היקרים. בשורת בניינים המפוזרים ברחבי הרובע הניו יורקי המאכלס את מרביתה של הקהילה הבוכרית, מתחנכים מידי יום מאות תלמידים ומאות תלמידות, ומקבלים מנות גדושות של תורה ויראת שמים, חינוך המצמיח דורי דורות של יהודים הגאים במורשתם ושמחים במסורת אבות.

תחילה הוא מבקר בתלמוד התורה ובבית ספר התיכון לבנים, הילדים הנרגשים מאזינים ברוב קשב לדברי הרב, המתורגמים לשפת המקום בידי צוות ההוראה. הוא מספר להם על פגישה מיוחדת עם נשיא רוסיה מר ולדימיר פוטין אליה הגיע עם הרב הראשי לרוסיה השליח הרב בערל לאזאר שליט"א, שם הציג בפניהם הנשיא שאלה מאתגרת, כיצד זכה העם היהודי לשרוד את כל המהפכות והרדיפות בה בשעה שתרבות מצרים, יוון, רומא, ודומיהם אין להם זכר. עוד לפני ששקלו הרבנים כיצד להשיב, ענה הנשיא: "העם היהודי שרד בזכות התורה, ובזכות הרבנים שמנחילים את התורה מדור לדור".

בעת הדרשה המיוחדת שנשא בפני התלמידות בבית הספר התיכון, ניתן לראות את ההתרגשות על פניהן של המורות והמנהלות, כאשר הוא מעודד את הבנות לשאוף להקים בית נאמן בישראל, לשאוף להינשא לתלמיד חכם ולכל הפחות למי שמקדיש פרק אחד שחרית ופרק אחד ערבית ללימוד התורה המתוקה מדבש. במסדרון הוא חולף ליד תמונת ענק בה ניבטת דמותו הקדושה של הרבי כאשר הוא משוחח עם פטרון המוסדות הנגיד ר' לוי לבייב, ומרעיף עליו ברכות עד בלי די. את קיומן של הברכות ניתן לראות על פניהם המוארים והשמחים של הילדים והילדות, דור העתיד של הקהילה שמקבל כאן את היסודות לחיים בדרך התורה והמסורה.

 •

כעת יוצאת פמלייתו של הראשון לציון לכיוון האהל הק' של הרבי, לשם ביקש האורח הנכבד להגיע, לשאת תפילה ולשפוך תחינה בעד עם ישראל וארץ ישראל. לרבים המתגודדים סביבו בעת הכניסה ובעת היציאה, הוא נענה במאור פנים מאחל ומברך בנועם. עם הגעתו למקום, הוא מתקבל על ידי השליח ומנהל 'בית אהל חב"ד ליובאוויטש' הרב אבא רעפסון, ומתעניין לדעת האם יש בית כנסת במקום. הוא נרעש לשמוע כי לא רק בית כנסת פעיל יש במקום בכל ימות ולילות השנה, אלא גם ארבעה מקוואות טהרה, ישיבה, כולל אברכים, תלמוד תורה, כעשרים מבנים קבועים של 'הכנסת אורחים', ומרכז מבקרים פעיל 24 שעות ביממה.

השלוחים והרבנים המלווים אותו, משברים את אוזנו של הראשל"צ על מרכזיות המקום בין חסידי חב"ד בכל אתר, ובחוגי העם היהודי כולו שנוהר למקום בהמוניו בכל עת ובכל שעה. הוא מתעניין לדעת מתי הוקם מבנה האהל הק', מה היו הנהגות הרבי בעת הגעתו למקום, היכן טמונה הרבנית הצדקנית מרת חי' מושקא ע"ה, ובאיזו תדירות היה נוהג הרבי להגיע לכאן.

בחרדת קודש הוא נכנס יחד עם מלוויו אל הציון הק', הנוכחים במקום זזים מעט כדי לאפשר לו מעבר, והרב טומן פניו בספר התהלים, ובמשך דקות ארוכות נושא תפילה חרישית בצמוד למקום מנוחתם של רבותינו נשיאינו. בעת היציאה, עדיין תחת הרושם הכביר של ההשתטחות על ציונו הק' של הרבי, הוא מבקש לשאת כמה מילים. השיירה נעצרת בשבילי בית החיים, והרב מבקש להעביר מסר נרגש לאלפי השלוחים של הרבי שיגיעו למקום בעוד שבועיים ימים, במסגרת "כינוס השלוחים העולמי":

"מכאן, מהמקום הזה, אני רוצה לברך את כל השלוחים של הרבי, הפועלים גדולות ונצורות במשך שנים רבות. יש מקומות רבים בעולם, שאם לא היו מגיעים לשם השלוחים של חסידות חב"ד, לא היתה שם בכלל יהדות, לא תורה ולא שום דבר אחר. ה' יאריך ימיהם ושנותיהם של כל השלוחים, שממשיכים במסירות במורשתו הגדולה של הרבי, מזכים את הרבים, ומחזירים את עם ישראל בתשובה. יהי רצון שזכותו הקדושה של הרבי, תגן על כל השלוחים ועל כל עם ישראל, ובקרוב נזכה לתחיית המתים בביאת משיח צדקנו, במהרה בימינו, אמן ואמן".

בעודו עושה את דרכו אל עבר הלימוזינה המפוארת שנדיבים בעם האמונים על כבוד התורה דאגו לסדר, הוא שומע קול רינה וריקוד, הוא מבקש להאזין לשירה והוא מבין שאלו "התלמידים השלוחים" שיוצאים מחצרות קדשנו, מד' אמותיו של הרבי, בשליחותו להגדיל תורה ולהאדירה ברחבי העולם. עם שוך השירה הוא ממשיך באוזניהם את הדברים אותם אמר לפני כמה דקות בשבחם של שלוחי הרבי המקימים עולה של תורה בכל פינה בעולם: "בהרבה מקומות – אם לא היה חב"ד – לא היה כלום", ומסיים באיחולי ברכה חמים להצלחה מופלגה וסייעתא דשמייא בזיכוי הרבים ובלימוד התורה.

צפו בגלריה נרחבת, וידאו>>>
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.