צבי סופר | יום ח' חשוון ה׳תש״פ 06.11.2019

גל של אנטישמיות; "המשטרה מנוטרלת בגלל פוליטיקאים"

מצלמות אבטחה זיהו בערב שבת האחרון שלושה אירועי שנאה נפרדים כשרכב ובו מספר תוקפים, תקף יהודים ברחבי שכונת בורו פארק החרדית • עסקנים בניו יורק: "משטרת ניו יורק מנוטרלת מפעולה – בגלל הפוליטיקאים"
גל של אנטישמיות;

מצלמות אבטחה זיהו בערב שבת האחרון שלושה אירועי שנאה נפרדים כשרכב ובו מספר תוקפים, תקף יהודים ברחבי שכונת בורו פארק החרדית.
קטעי אבטחה מראים קבוצת תוקפים מגיחה ממכונית ורודפת אחר יהודי אורתודוקסי בבורו פארק.

ההתקפות האנטישמיות האחרונות בבורו פארק וקראון הייטס הדגישו את האתגרים העגומים העומדים בפני יהודי בברוקלין - עם מעט פתרונות אפשריים.

מאת בן כהן, 'אלגמיינר'

כפי שהודיעה היום (ג') מחלקת המשטרה בעיר ניו יורק כי היחידה לפשעי שנאה שלה חוקרת שורה של פיגועים בערב שבת האחרון נגד יהודים אורתודוכסים באזור בורו פארק בברוקלין, הזהיר מנהיג חשוב בקהילה כי האיום המתמשך של אלימות אנטישמית פירושו כי "אנשים בשכונות מסוימות מפחדים לעזוב את בתיהם."

בשיחה עם ה'אלגמיינר' ביום שלישי אמר העסקן החב"די ר' יעקב ברמן - כי מרחב ההתקפות בשנתיים האחרונות נגד יהודים אורתודוקסים בשכונות וויליאמסבורג, קראון הייטס ובורו פארק נתפס באופן מובהק בתוך הקהילה כפשע שנאה אנטישמי.

"הקהילה רואה בכך אנטישמיות", אמר ברמן. "יש את ההתקפות הבלתי פוסקות הללו על אנשים יהודים בהן לא נגנב כסף, ונראה שאין שום מוטיבציה מלבד לתקוף יהודים."

האירועים האחרונים נרשמו בערב שבת האחרון, עם שלושה אירועי שנאה נפרדים בבורו פארק שהיו מעורבים עם מכונית שנסעה ברדיוס של חמישה רחובות. מצלמות אבטחה לכדו כל אירוע בו קפצו כמה גברים מהמכונית כדי לרדוף אחרי גברים ונערים יהודים. באחד המקרים, גבר יהודי ספג אגרוף והוכה לאחר שהקבוצה הצמידה אותו לרכב אחר עם מכוניתם.

יותר ממחצית מפשעי השנאה שדווחו בעיר ניו יורק השנה הוגדרו כאנטישמיות, כאשר למעלה מ -150 אירועים כוונו ליהודים - עלייה של 63 אחוזים מהשנה הקודמת, על פי נתונים שפרסמה משטרת ניו יורק.

למרות שמעצרים הקשורים לפשע שנאה גוברים גם הם - נכון לספטמבר 135 לעומת 108 בשנת 2018 - מנהיגים יהודים בברוקלין אמרו כי גובר התסכול בקרב קהילותיהם כי החוק לא נאכף, כאשר אנשים רבים מאמינים כי במשרד התובע המחוזי לא ששים להעמיד לדין אנשים שנעצרו בגין עבירות אנטישמיות.

"יש הרבה לחץ על המשטרה לקל על מה שמכונה 'פשעים קלים'", אמר היום (שלישי) ל- Elgemeiner, הרב אלי כהן - מנהל מועצת הקהילה היהודית ב- קראון הייטס. "קיימנו שיחות רבות בשאלה האם ניתן לעצור תוקפים על סמך הסבירות שלהם בעתיד לפגוע מחדש, אך הם לא עושים זאת."

ברמן טען כי מפקדת המשטרה מושבתת בגלל לחץ מצד פוליטיקאים בעיר. הוא הוסיף כי הוא "יבחן בקפידה" מועמדים בבחירות לראשות העיר החדשה של ניו יורק, בשנת 2021, "כדי לבדוק אם הם תומכים במשטרה או לא, וכיצד הם מתכננים לפתור סוגיות אלו."

כהן ציין כי היו גם "התפתחויות חיוביות" המתרחשות ברמה של הקהילה, כולל דיאלוג עם צעירים אפרו-אמריקנים. ההתקפות בברוקלין כללו בדרך כלל גברים שחורים בשנות-העשרה שלהם ותחילת שנות ה -20 ותקיפה של יהודים חרדים שצעדו לבדם.

"יש רצון אמיתי ללמוד על אחרים ולחיות יחד בהרמוניה", אמר כהן. לדבריו, האלימות האנטישמית בברוקלין לא הייתה, לדעתו, מושרשת ב"איזושהי תחושת טינה תרבותית, מוסדית או קבוצתית".

"זו יותר בעיה ברמה הנקודתית ולא ברמה הקבוצתית", אמר כהן.

הרב דייוויד נידרמן - נשיא הארגונים היהודיים המאוחדים בוויליאמסבורג וצפון ברוקלין - אמר ל'אלגמיינר' כי "דרושה גישה מערכית ופחות נקודתית".

"אנו רואים התקפה לאחר פיגוע," אמר הרב נידרמן ביום שלישי. "אנו זקוקים למכלול חשיבה המורכב ממשטרת ניו יורק ונציגי קהילה שונים בכדי לבוא יחד ולברר מדוע זה קורה ומה אנו יכולים לעשות."

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
בנוסף לכל
ט' חשוון ה׳תש״פ
בנוסף להשתדלות גשמית, חשוב להתחזק מבחינה רוחנית, חסידית. זה יעזור יותר מכל.
בשורות טובות!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.