אברהם לביא | יום ח' חשוון ה׳תש״פ 06.11.2019

פרסום ראשון: כשמושל ניו יורק התקבל לביקור נדיר אצל הרבי

הביקור שטרם שמעתם עליו: בימים אלו, לפני 61 שנה, הגיע  נלסון רוקפלר -  שהתמודד באותם ימים לתפקיד מושל מדינת ניו-יורק ולימים כיהן אף כסגן נשיא ארה"ב - לביקור אצל הרבי • עיתון 'חרות', בטאון תנועת הימין בישראל, פרסם כתבה מרתקת על הביקור • המדור 'מפי כתבם' מגיש את הכתבה, שככל הידוע לנו היא המקור הראשון המעיד על ביקור זה • "מאלפת היא העובדה, שנלסון רוקפלר, אחד מגדולי ההון שבארצות הברית, רב-הייחוס וההשפעה, בא אל רבי יהודי, שכוחו הוא רוחני ומוסרי בלבד לבקש את חסדו"
פרסום ראשון: כשמושל ניו יורק התקבל לביקור נדיר אצל הרבי

בשנת תשי"ט, התמודד  נלסון רוקפלר, איל הון ונדבן נודע שכיהן במגוון תפקידים ציבוריים בכירים, לתפקיד מושל מדינת ניו-יורק.

בימים אלה ממש, לפני 61 שנה,  זכה לקיים ביקור אצל הרבי, עמו שוחח ביחידות בחדרו הק'.

על הביקור דיווח עיתון 'חרות' ביום ט' חשון תשי"ט.

כך מתאר הכתב, א. רמבה, את דמותו של הרבי:

"הגבור השני של סיפורנו, הרבי מלובאוויטש הוא... הרבי מלובאוויטש, מצאצאיו של ר' שניאור זלמן מליאדי, מיסד הדינאסטיה האצילה של חב"ד. ראש השושלת הזאת, שניאורסון (על בני המשפחה הזאת נמנים המשורר זלמן שניאור, ולהבדיל בין החיים והמתים - הפרופסור פישל שניאורסון, שנפטר לפני זמן מה) עבר שבעת מדורי-גיהנום ברוסיה הסובייטית בימי מלחמת העולם השניה; במחתרת ניהל ישיבות והרביץ תורה בין יהודים בארצו של סטאלין. שבע נדודים ויסורים, ניצל הרבי שניאורסון מגיא ההריגה והגיעה לארצות הברית.

"בברוקלין שבניו-יורק נטה את אהלו וחולל נפלאות בכיוון הצלת ילדי-ישראל במדינת-קולומבוס מטמיעה. הוא הקים רשת רחבה של "ישיבות קטנות" על פני רחבי אמריקה, ואלפי ילדים יהודים, חניכי בתי-ספר כלליים שאין בהם קורטוב של יהדות, - מקבלים תחת הדרכתו העליונה של הרבי מלובאוויטש תוספת חינוך יהודי. עשרות מוסדות גדולים ועשירי-אמצעים של יהודי אמריקה לא הצליחו לעשות למען החינוך היהודי של הדור הצעיר, מה שעשה הרבי מלובאוויטש, יחיד בכוח תנופתו העצומה, באמונתו, בהתלהבותו ובמסירותו.

"מספר הנוהים אחריו מבין יהודי ארצות הברית, גדל והלך. ואפילו ה"אנטי-קלריקלים" שבתוכנו יכולים בנפשם פנימה - גם אם לא יאה להם להודות על כך בפומבי - להתברך במעשה הרבי הזה. בלעדיו היו רבבות צעירים יהודים באמריקה הולכים לאיבוד לעם היהודי, הם היו מתבוללים בתוך עם הארץ והופכים במרוצת הזמן לאיברים מדולדלים בגופנו . הרבי מלובאוויטש החיה את העצמות היבשות".

כאן, עובר הכתב לספר על שאיפתו של רוקפלר להיבחר לתפקיד הרם, ועל תוכניותיו להיבחר בעתיד אף לנשיא ארה"ב, ומתאר את הביקור אצל הרבי:

"הגיע שמע השפעתו הרבה של הרבי מלובאוויטש על המוני בית ישראל בניו-יורק אל רוקפלר, והוא ביקש מהרבי שיקבלהו לראיון. הרבי נענה לבקשתו ושמע את אשר בפיו. אף אם לא היינו נוכחים בשיחה, מובטחני שרוקפלר הבטיח לו, לרבי, תמורה בעד הקולות היהודיים, תמורה הן כרוקפלר-הגביר והן כמושל-המדינה, אם ייבחר. תשובתו של הרבי לא פורסמה ברבים".

את פרק זה מסיים העיתונאי וכותב:

"אך מאלפת היא העובדה, שבאותם הימים בהם מתחוללת היסטריה של חוליגאנים אנטישמיים במדינת קולומבוס, בא נלסון רוקפלר, אחד מגדולי ההון שבארצות הברית, רב-הייחוס וההשפעה, מועמד מפלגתו של אייזנהואר לכהונת מושל מדינה בת 15 מיליון אוכלוסין - אל רבי יהודי, שכוחו הוא רוחני ומוסרי בלבד לבקש את חסדו".

אם שאלתם, בבחירות שנערכו זמן קצר מאוד לאחר מכן, נבחר לתפקיד, ניצחון שחזר על עצמו גם בשלוש מערכות הבחירות הבאות, כאשר הוא כיהן בתפקיד ברצף עד שנת תשל"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.