הרב ירחמיאל גרליק | יום ג' חשוון ה׳תש״פ 01.11.2019

למה התעקשה השליחה שיחגגו את חתונתה בנובוסיבירסק?

בכל מילה אני בכלל שומע את סיפורו של ״נח״ אחר. אינני יודע מדוע • שליח הרבי בטיומן שבסיביר הרב ירחמיאל גרליק בטור מיוחד למגזין שישי של COL, ערב שבת פרשת נח ובעקבות השמחה במשפחת השלוחים ברוסיה שהתקיימה השבוע • אל תחמיצו
למה התעקשה השליחה שיחגגו את חתונתה בנובוסיבירסק?
ברקע: בית חב"ד בנובוסיבירסק. בקטן: כותב השורות

״אלה תולדות נח, נח איש צדיק..״ מתנגן בטעמים באולם הגבוה והיפה של בית הכנסת. 

הבעל קורא השליו, לא נראה כמי שאך אתמול עד השעות הקטנות של הלילה, ניהל ביד רמה אירוע בסדר גודל שלא נראה כמוהו באזור מאז ומעולם. גם לא תראו עליו את כל מה שכבר הספיק עד לרגע זה משעות הבוקר המוקדמות.

ר׳ זלמן זקלס הוא השליח והרב הראשי של העיר נובוסיבירסק, זו המכונה בפי ההמון ״בירת סיביר״.

20 שנה הוא ורעייתו בשליחות במקום והם הספיקו לפעול בו גדולות ונצורות בכל התחומים. 

אני מאוד שמח לבא לאירועים מכוננים של אחיי וידידי השלוחים, אלו שמבוגרים ממני בכמה שנים טובות ויש לי כל כך הרבה מה ללמוד מהם, איש בסגנונו וייחודיותו. 

ביום רביעי השבוע בלילה התקיימה חתונתה של בתו הבכורה של ר׳ זלמן עם החתן הרב התמים שניאור גרינברג. שמעתי מתלחשים שעל קיום החתונה דווקא כאן בעומק סיביר התעקשה לא אחרת מאשר הכלה בכבודה ובעצמה. כמי שגדלה כל חייה בשליחות, היא רצתה, שגם היום החשוב בחייה יהיה לא רק יום של שמחה וחגיגה פרטית אלא הזדמנות נוספת להשפיע אידישקייט על המוני היהודים החיים בנובוסיבירסק. 

והדבר אכן הצליח! בנוסף לבני המשפחה שבאו מרחוק ומקרוב, אורחים רבים וחשובים פיארו את האירוע בראשם הרב והשליח הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר, ראשי ארגון אור אבנר הרב דוד מונדשיין והרב שלמה פלס השלוחים הפזורים ברחבי סיביר ושלוחים נוספים משאר אזורי רוסיה. כמות כזו בלי עין הרע של חסידים ותמימים בשילוב עם המונים מבני המקום הפכו את החתונה הזו לחתונה יהודית חסידית מלאת שמחה וריקודים שהשאירה רושם גדול על כל המשתתפים. 

והיום, בשעה שמונה בבוקר, מיד עם עלות השחר, החל המוהל הרב שפיט במלאכת הכנסתם של שלושה צעירים יהודיים בבריתו של אברהם אבינו! כשסנדקים משמשים הרב לאזאר הרב זקלס ו... החתן בכבודו ובעצמו.

כעת מתקיים בנחת ובשלווה המניין הקבוע לשחרית, הרב זלמן קורא על נח ואני בכלל שומע בכל מילה שלו את סיפורו של ״נח״ אחר.

אינני יודע מדוע, אולי צורתו הייחודית של הבניין הענק שבנו פה השלוחים, אולי מיקומו במרכז העיר בתוך הקלחת של העיר השלישית בגודלה ברוסיה, מה שלא יהיה השם הכי קולע שאני מצליח לתת לו הוא לא פחות ולא יותר מאשר: ״תיבת נח״!

אך אל נא תטעו. פה, בשונה מנח הצדיק בדורותיו ואולי כתיקון לנח ההוא, לתיבה הזו לא מפסיקים להכניס עוד ועוד ניצולים מהמבול הרוחני האדיר השוטף בחוץ. דלתו של הבניין המופאר בן ארבעת הקומות, הקרוי באותיות של זהב ״בית מנחם״ על שם הרבי המשלח, אינה מפסיקה לסבוב על ציריה. כשר׳ זלמן ורעייתו בנחישות ובמסירות מושכים פנימה בחבלי עבותות אהבה עוד ועוד יהודים ויהודיות ומצילים אותם בזאת לנצח.  

כתשורה לחתונה ר׳ זלמן חילק את הספר החדש אותו הוציא לאור, תובנות מפרשת השבוע אותם העלה על הכתב במשך השנים עבור המקורבים שלו. בסגנון מיוחד הוא משתף בתובנותיו המקוריות וגם מפשט ומתרגם לשפה עכשוית וקולעת ללב רעיונות מוכרים ונשגבים. 

כנראה זה עומק סיביר שעושה טוב לאנשים כי גם אני חזרתי הבייתה עם כמה תובנות חזקות מ״נח של נובוסיבירסק״ וכשם הספר החדש ״תוב-נובו״.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
חתונננההה
ד' חשוון ה׳תש״פ
היה משולם, כל המשפחה הגיעה, היה כיף לראות את כוללםםם, כל הכבוד על ההתעקשות.
2.
לכאורה צריך להוסיף שם
ה' חשוון ה׳תש״פ
לחתן או לחמיו...

מזל טוב
לא צריך
ד' כסלו ה׳תש״פ
כי כל אחד מכונה בשם אחר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.