שלמה מן | יום ג' חשוון ה׳תש״פ 01.11.2019

מהי הברכה האישית שביקש הגר"ע יוסף מהרב אשכנזי?

על האהבה הגדולה לחב"ד, לרבי ולשלוחים: יום השנה השישי לפטירת הגר"ע יוסף זצ"ל חל היום • COL מגיש את קטע הוידאו המלא מפגישתם של הגר"ע יוסף זצ"ל ורבו של כפר חב"ד, הגרמ"ש אשכנזי זצ"ל, לפני כעשור, לצד תמלילים עיקריים מהשיחה הנדירה שהכתה גלים באותם ימים
מהי הברכה האישית שביקש הגר
המפגש המיוחד של הגר"ע זצ"ל עם הגרמ"ש אשכנזי זצ"ל. צילום: מאיר דהן, COL

פגישה נדירה מסוגה, והיו שהגדירו אותה אף ראשונה מסוגה - התקיימה בתחילת חודש שבט של שנת תשס"ט בין הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל לרבו של כפר חב"ד הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל.

בפגישה נכחו גם שר התעשייה והמסחר באותם ימים ומקורבו של הרב - ר' אלי ישי, ושר התקשורת ר' אריאל אטיאס.

צוות COL היה היחיד שהורשה לתעד את המפגש המיוחד בין נשיא מועצת החכמים הרב עובדיה יוסף ורבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי. במהלך המיפגש דיבר הרב יוסף על הרבי, תנועת חב"ד, מפעל השליחות של חב"ד בעולם, הסיוע לבניית מקוואות "בור על גבי בור", תוכנית ההתנתקות והשמירה על ארץ ישראל.

בקשר עם יום היארצייט השישי של הרב יוסף זצ"ל שחל היום, ג' בחשוון, חוזר COL אל אותו ביקור מיוחד ומגיש את קטע הוידאו המלא לצפיה ולהורדה.

השיחה בין הרב יוסף והרב אשכנזי ארכה לערך רבע שעה, במהלכה דיבר הרב יוסף על שורת נושאים שעל הפרק, כשהוא מחזיק את ידו של הרב אשכנזי ממנה לא הרפה עד לסיום השיחה. "אני לומד בספרים של כבודו, אני מחשיב את כבודו", אמר הרב יוסף בתחילת הפגישה, שנערכה בחדרו הפרטי, כשמאחוריו ארון-ספרים גדוש.

"אהבה גדולה יש לנו לכל ענייני חב"ד. בכל הארץ כולה, בכל העולם כולו - להיכן שאתה הולך - יש חב"ד", אמר הרב בהתבטאות נדירה. "הכל נעשה בשביל להגדיל תורה ולהאדירה, בשביל לזכות את הרבים, שלא יהיו כאלה שיכשלו במאכלות אסורות. אתם נותנים להם גם בגשמיות וגם ברוחניות. הכל קודש-קודשים".

"הרבי", אמר הרב יוסף והרים את ידו למעלה בהערצה, "הדפיס והפיץ את התורה בכל העולם כולו. אשרי חלקכם ומה נעים גורלכם".

הרב יוסף, כפי שהזכיר בתחילת השיחה, סיפר כי הוא לומד גם בספריו של הרב אשכנזי. "גם כבודו, ב"ה, אשרי חלקו ומה נעים גורלו - שעושה ככל שביכולתו להגדיל תורה ולהאדירה. אין למעלה יותר מזיכוי הרבים".

לאחר דברי השבח, פנה הרב יוסף לרב אשכנזי ואמר: "אני ייסדתי את תנועת ש"ס לא לשם מטרה של כיסאות; לא בשביל שרים, לא בשביל חברי-כנסת. כל כוונתי הייתה שייעמדו בפרץ בשביל לחזק את התורה, לחזק את היהדות, לבנות מקוואות טהרה - גם ביישובים בהם שנים אין מקוואות. ב"ה, בנינו 300 מקוואות טהרה בכל רחבי הארץ. כמה שנהיה יותר, נהיה חזקים יותר".

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
איזה יופי
ז' חשוון ה׳תש״פ
הרב עובדיה תורתך מאירה עולם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.