מנדי גבאי | יום ב' חשוון ה׳תש״פ 31.10.2019

בשמי כפר חב"ד: בקרוב טיסת המבחן ל'אייר פורס 1' הישראלי

הבוקר חשפה התעשייה האווירית את "מטוס ראשי המדינה" - לקראת "נסיעת מבחן" ראשונה בימים הקרובים • "המטוס יכול לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב או ברזיל במערב ובתוכו מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות"
בשמי כפר חב
צילום: אלון רון

הבוקר (חמישי) חשפה התעשייה האווירית את "מטוס ראשי המדינה", וזאת לקראת "נסיעת מבחן" ראשונה בימים הקרובים.

המטוס, מדגם בואינג 767-300ER, נראה בחטיבת תעופה של התעשייה האווירית לקראת היציאה למסלולי ההמראה.

בתעשייה האווירית אמרו: "המטוס יכול לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב או ברזיל במערב ובתוכו מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות. בנוסף, עונה המטוס על כל דרישות הביטחון והבטיחות המורכבות, המוכתבות מאופי משימתו".

בתעשית האווירית הוסיפו: "תצורת וטכנולוגית המטוס מבטאים את היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של מומחי ועובדי חטיבת התעופה של התעשייה האווירית, אשר כחלק מקו העסקים של החטיבה מסבים מטוסי נוסעים ישנים לתצורות שונות ומורכבות כגון מטוסי תדלוק, מודיעין ומטען. מטוס ראשי המדינה מכיל מערכות מתוחכמות אשר תוכננו, יוצרו והורכבו בתעשייה האווירית על מנת התאימו לתצורת מטוס ראשי מדינה לשימוש בעשורים הבאים".

כאמור, בימים הקרובים, יבצע המטוס את טיסתו הראשונה שלו כחלק מבחינה בהליך סיום ההסבה, על פי הדרישות המחמירות בעולם התעופה.

"באוגוסט 2015 הקבינט אישר תקציב של 729 מיליון ש"ח לטובת המטוס", כך פרסם אתר ynet. "תקציב הרכישה וההקמה היה אמור לעמוד על 393 מיליון שקל, ותפעול ותחזוקת המטוס על 336 מיליון שקל לחמש שנים. הסכום הכולל אושר שנה בלבד לאחר שמשרד האוצר העריך את העלות ב-175 מיליון שקל בלבד".

בגרסת המטוס שיותאם לראש הממשלה יותקנו 116 מקומות ישיבה, חלקם מושבי מחלקת עסקים, במקום התצורה המקורית שכללה 221 מקומות במחלקת תיירים ו-30 מושבים במחלקת עסקים.

בתוך כך, כבאיות הפועלות בנתב"ג הוזעקו בצהריים למטוס ה'אייר פורס 1' שנמצא בבחינות אחרונות לקראת הפעלתו, לאחר שעלה עשן מגלגליו והתגלתה תקלה במערכת הבלימה.

עם זאת, לא הוכרז מצב חירום בנמל התעופה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.