שלמה מן | יום ל' תשרי ה׳תש״פ 29.10.2019

עוה"ד של ‘אל על’ לתובעים מ‘טיסת השבת’: הפיצוי בוטל

אחרי שהעיתונאי יהודה שלזינגר חשף ב'ישראל היום' כי 'אל על' תשלם לכל אחד מהנוסעים שתבעו אותה 2,152 ש"ח - הודיע עורך הדין של החברה: "הפשרה מבוטלת" • שליזנגר: "הייתי אומר ש'אל על' מענישה את הנוסעים, אבל כל כך הרבה מהם לא מרוצים מהפשרה"
עוה
צילום: הרצל קוסשוילי, ארכיון COL

אחרי החשיפה של ‘ישראל היום’: עורך הדין של חברת ‘אל על’ הודיע הבוקר (שלישי) לנוסעי הטיסה שזכתה לכינוי ‘טיסת השבת’, כי הסדר הפיצוי על סך 2,152‬ שקלים  - בוטל.

העיתונאי יהודה שלזינגר, מי שהיה על הטיסה וחשף את ההסדר שהושג מול הנוסעים – הגיב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: “הייתי אומר ש’אל על’ מענישה את הנוסעים, אבל כל כך הרבה מהם לא מרוצים מהפשרה כך שכנראה כולו מן אללה”.

שלזינגר צירף לציוץ את ההודעה שפורסמה בקבוצה שפתחו נוסעי הטיסה:

מדובר בטיסה שהמריאה לפני כשנה מארה”ב לכיוון ישראל ביום חמישי בערב באיחור רב, ומחשש לנחיתה בתוך שבת הורידה חלק מהנוסעים באתונה - שם התקבלו על ידי שליח חב"ד, הרב מענדי הנדל ורעייתו, שהכינו לכבודם את כל סעודת השבת.

במהלך השבת פורסם בכלי תקשורת כי הנוסעים החרדים נקטו באלימות, טענה שאימצו גם בחברת אל על - אך התבררה כשקר, לאחר שיהודה שלזינגר חשף קטעי וידאו מהטיסה.

אל על הודיעה כי תפצה את כל הנוסעים בכרטיס טיסה לאירופה, אך 52 מהטסים לא הסתפקו בפיצוי העלוב ותבעו את החברה ב-364 אלף ש”ח. כלומר סכום של 7,000 ש”ח לכל אחד מהם.

הבוקר חשף יהודה שליזינגר, כי בימים האחרונים הושגה פשרה בין פרקליט התובעים לבין חברת אל על, לפיה תעביר אל על לכל אחד מהתובעים 2,152 ש”ח.

בהודעה שהועברה לנוסעים נכתב: “הפשרה היא חסויה ואסור להפיץ אותה לתקשורת או לכל גורם אחר. אל על תוכל לתבוע נוסע שיפר את סעיף הסודיות. כמו כן, הפיצוי הכספי מבטל כל פיצוי אחר שניתן לכם על ידי אל על”.

‘טיסת השבת’ אמורה הייתה לצאת מניו יורק לישראל ביום חמישי בשש וחצי בערב, אך בשל איחור של צוות הדיילות ובשל תנאי מזג אוויר קשים התעכבה הטיסה במשך שעות ארוכות.

נוסעים דתיים שהיו על הטיסה וביקשו לרדת ממנה מחשש לנחיתה בארץ בתוך השבת סורבו, והובטח להם כי הטיסה תנחת בארץ לפני כניסת השבת.

במהלך הטיסה הודיע הטייס לנוסעים כי לא כך יהיה, הטיסה תעצור באתונה ושם ישהו הנוסעים הדתיים במהלך השבת.

 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שמי גולן
ל' תשרי ה׳תש״פ
https://col.org.il/files/uploads/crop/2019/10/5db81ceb65d79_1572347115_news_images_gallery.jpg
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.