שלמה מן | יום ל' תשרי ה׳תש״פ 29.10.2019

שלושה חודשים אחרי התקיפה: משטרת ברלין סוגרת את התיק

שלושה חודשים אחרי שרבה של ברלין ושליח חב"ד, הרב יהודה טייכטל הותקף בידי ערבים - החליטה משטרת גרמניה לסגור את התיק מחוסר ראיות ולשחרר את החשודים • בשיחה עם COL אומר הרב טייכטל: "אמרתי לגורמים במשטרה, שהגיע הזמן  שלא לאפשר יותר לחשודים במקרי אנטישמיות לשמור על זכות השתיקה"
שלושה חודשים אחרי התקיפה: משטרת ברלין סוגרת את התיק
הרב טייכטל עם נשיא גרמניה, שבא במיוחד לבקר אותו לאחר התקיפה (צילום ארכיון)

התביעה בברלין סגרה בימים האחרונים את תיק תקיפת רבה הראשי של ברלין ושליח הרביי בעיר, הרב יהודה טייכטל ובנו, בידי מספר ערבים.

החשודים שנתפסו, כך נודע ל-COL, נחקרו אך הכחישו כל מעורבות. נוסף לכך לא מצאה המשטרה ראיות או עדים - ועל כן התיק נסגר.

בתגובה אומר היום השליח הרב טייכטל  ל-COL: "משטרת ברלין הודיעה לי כי זיהו את החשודים ממוצא מוסלמי, אולם לאור העובדה שהם שמרו על זכות השתיקה - הם נאלצים לסגור את התיק. זה רגע עצוב. עם זאת, אמרתי לגורמים במשטרה, שהגיע הזמן לשנות את ההגדרה המשפטית והתמוהה הזו, שלא תאפשר יותר לחשודים במקרי אנטישמיות לשמור על זכות השתיקה".

הסיפור מתחיל בעיצומו של יום השבת, לפני כשלושה חודשים. הרב יהודה טייכטל יצא מבית הכנסת לאחר תפילת שחרית והתוועדות השבת בדרכו לביתו, כשלפתע מאיזו דירה מסוימת במורד הרחוב הגיחו שני נערים צעירים ממוצא מזרח תיכוני - והחלו לירוק לעברו ולהשמיע קריאות נאצה.

"זו הייתה פעם ראשונה שחוויתי כדבר הזה על בשרי בגרמניה - השפלה פומבית נחותה רק בגלל שאני יהודי", סיפר אז הרב טייכטל. "כיוון שלא רציתי לגרום לחילול שבת הנחתי לזה באותו רגע, ורק כשיצאה השבת הודעתי למשטרה על מה שקרה".

הידיעה הקשה על מה שאירע התפרסמה בין רגע ברחבי גרמניה וגרמה לזעזוע עמוק בקרב הקהילות היהודיות ובכלל. בשולחנו של הרב טייכטל נערמו אין ספור פניות ותגובות של תמיכה, עידוד וחיזוק שקיבל מקשת רחבה מאוד של אישים ומעמדות.

"מצדנו החלטנו", סיפר אז, "להפוך את כל התקרית הזו למשהו חיובי. לא להתמקד בתקרית האנטישמית שעשו לרב היהודי, אלא במה שכעת מכאן ולהבא יש לעשות בכדי לחזק ולבסס יותר את היהדות. לכולם אמרנו, בדיוק כפי שלימד אותנו הרבי, שעם חושך לא נלחמים במקלות כי אם בהוספה באור. וממילא פעלנו הן בקרב השלטונות והן בקרב בתי הספר במדינה, שישקיעו יותר בענייני חינוך לנוער הצעיר, שזה הדבר החשוב באמת כפי שאמר הרבי בזמנו לנשיא ארצות הברית רייגן.

"כעת אנו עורכים קמפיין ברשת, בכדי לגרום לאנשים יותר להבין שיש הקב"ה ושצריכים להתנהג בכבוד הדדי, ורותמים את האירוע הקשה לחיזוק כל ענייני היהדות בגרמניה".

כעת, כאמור, נסגר התיק כנגד מי שנחשדו כפורעים.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
טוב
ז' חשוון ה׳תש״פ
טוב שאתם לא מפרסמים תגובות
כמה משלם לכם?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.