שלמה מן | יום כ"ט תשרי ה׳תש״פ 28.10.2019

שליח חב"ד: אתמול יצאו 350 אלף איש לרחובות ולא הרגשתי

הרב דוד ליברזון, שליח הרבי בברצלונה, מספר על הפגנות המחאה הסוערות בעד ונגד עצמאות לחבל קטלוניה: "הוויכוח משפיע על הקהילה כי יש אנשים שבעד המהלך ויש אנשים שנגד, כמו כל עניין פוליטי" 
שליח חב
הרב דוד ליברזון. צילום: Yan Pekar, יח"צ

מאות אלפי קטלונים יצאו בימים האחרונים לרחובות ברצלונה להפגנות בעד ונגד עצמאות לחבל קטלוניה.

הרב דוד ליברזון, שליח חב"ד בעיר, סיפר בשיחה עם ערוץ 7 כי הוויכוח עצמו נוגע עמוק ביהודים המתגוררים בעיר - אבל ההפגנות קצת פחות.

"הוויכוח משפיע על הקהילה כי יש אנשים שבעד המהלך ויש אנשים שנגד, כמו כל עניין פוליטי", אומר הרב ליברזון. "הייתי אומר שבברצלונה הדעות חלוקות ויש מחאות לשני הצדדים, כשכוחם של מתנגדי ההפרדה מספרד קטן יותר, כי מי שבעד הפרדת קטלוניה אין לו מה להפסיד. בימים הראשונים של המהומות הן הורגשו בכל רחבי העיר. היום זה מרוכז בעיקר  ליד הפרלמנט".

לדבריו, בשבת 'בראשית', שומרי המצוות לא חשו בהפגנות. "אתמול יצאו 350 אלף איש לרחובות ואני לא שמעתי ולא הרגשתי. היתה שבת רגילה מבחינתנו".

נוכחות משטרה מורגשת הרבה יותר באזורים יהודיים, אך לא בשל ההפגנות. "יש יותר אבטחה", אומר השליח, "אבל לא בגלל זה, אלא מאז ניסיון הפיגוע בקהילה היהודית בהאלה בגרמניה המשטרה לקחה על עצמה להציב ניידת מול כל בית כנסת או בית ספר יהודי, אינני יודע עד מתי זה יימשך".

האנטישמיות אינה מורגשת במיוחד בברצלונה: "בספרד אנחנו מיעוט שאין לו שום זהות בחברה. לפי התורה היינו יכולים לומר שאנחנו בטלים בשישים. אנחנו לא בולטים בתוך החברה, כי אין הרבה מאוד יהודים. מספר היהודים בקהילה הוא כ-1500 משפחות. אין אנטישמיות ברחוב. אמנם במדיה יש אנטישמיות אפילו יותר מבמקומות אחרים, אבל זה לא מורגש ביום יום. אני מסתובב תמיד עם כיפה וכובע וזה לא מפריע. אני לא מסתובב באזורים שאני חושב שלא יהיה נוח לי".

על הפעילות בחגים הוא מספר: "ברוך השם היו חגים יפים מאוד ואנחנו מקווים שתש"פ - תהיה שנת ו'פרצת'. שנפרוץ, נתקדם, נמשיך. לנו יש תפקיד ולכל יהודי יש תפקיד".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
על איזה ויכוח מדובר?
כ"ט תשרי ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.