שלמה מן | יום כ"ח תשרי ה׳תש״פ 27.10.2019

הערבי שתקף בחור ישיבה חרדי ירצה עונש מאסר וגם ישלם לו פיצוי

ערבי שתקף לפני עשרה חודשים בהר ציון בחור ישיבה חרדי בן 18 שצעד לכותל המערבי, ירצה עונש מאסר בפועל של 11 חודשים, ויפצה את הנפגע בסכום של 5,000 שקלים • הבחור העיד: "נתן לי אגרוף לפרצוף והראש שלי נדפק בקיר. אני לא זוכר בדיוק איך נפלתי, אבדתי הכרה לכמה זמן ומצאתי את עצמי שוכב על הרצפה ושלושתם נותנים לי בעיטות"
הערבי שתקף בחור ישיבה חרדי ירצה עונש מאסר וגם ישלם לו פיצוי
בחור ישיבה בעיר העתיקה. צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן

מוחמד שוויקי, שתקף  בחור ישיבה חרדי בן 18 בהר ציון בירושלים לפני כעשרה חודשים, ירצה מאסר בפועל למשך 11 חודשים – בהתאם להודאה בעסקת טיעון.

בנוסף גזר עליו בית המשפט פיצוי הנפגע ב5,000 שקלים ו-6 חודשי מאסר על תנאי.

לפני עשרה חודשים הותקף בחור ישיבה על ידי שלושה בני מיעוטים בהר ציון בירושלים. שלושת התוקפים הכו את תלמיד הישיבה שעשה את דרכו לתפילה בכותל המערבי. בעדותו סיפר הבחור, כי בהגיעו סמוך לשער ציון קיבל אגרוף בראשו, התעלף והתעורר לבעיטות של החשודים בראשו ובגופו.

כנגד אחד מהתוקפים הוגש כתב אישום בגין תקיפה בנסיבות מחמירות הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני. ביום חמישי האחרון נחתמה עימו עסקת טיעון הכוללת מאסר בפועל, מאסר על תנאי ותשלום פיצוי כספי.

בחור הישיבה, כיום בן 19,  תיאר את רגעי התקיפה: “בסוף השביל יש כמה מצבות, ואז יש מדרגות שאתה הולך בין חומות. באמצע המדרגות מגיעים מולי שלושה ערבים והתחילו לצעוק ולקלל. נצמדתי לקיר וניסיתי להתחמק מהם לכיוון הלאה, ואז אחד מהערבים נתן לי אגרוף לפרצוף והראש שלי נדפק בקיר. אני לא זוכר בדיוק איך נפלתי, אבדתי הכרה לכמה זמן ומצאתי את עצמי שוכב על הרצפה ושלושתם נותנים לי בעיטות בראש ובכל הגוף. לאחר כמה זמן הם עזבו אותי וברחו”.

עוד סיפר בעדותו: “הייתי כולי מסוחרר. גררתי את עצמי לכיוון שער ציון וירדתי לתחנת משטרה ברחבה של הכותל. לקחו אותי ברכב לקישלה ומשמה לקחו אותי למקום של האירוע, שאראה להם את המיקום המדויק. ואז החזירו אותי ולקחו ממני עדות”.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את נפגע העבירה בירך על התוצאה: “אנו מברכים את משטרת מרחב דוד על הפעולה שהביאה לתפיסת התוקפים ואת הפרקליטות שהובילה את התיק עד להרשעה ומאסר בפועל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.