הרב זלמן וישצקי | יום כ"ה תשרי ה׳תש״פ 24.10.2019

כן, אנו יכולים! שנה טובה זה לא רק איחול, כי אם בעיקר החלטה

כשעומדים להתחיל שנה, יש להניח את הסליחה והמחילה בצד ליד הרחמים העצמיים ולהיכנס לתנועה של פעולה • הטור השבועי במגזין שישי של COL: הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל שוויץ, עם זווית אישית  
כן, אנו יכולים! שנה טובה זה לא רק איחול, כי אם בעיקר החלטה
כותב השורות הרב זלמן וישצקי

שנה טובה זה לא איחול, כי אם החלטה.

 את המשפט הזה שבתי ואמרתי עשרות פעמים בחודש האחרון בפני כל מי שהגיע לבית חב"ד באזל.

אני מאמין במשפט הזה בכל מאודי. נכון, אנו מאחלים זה לזה שנה טובה, זה חשוב וזה נהדר. אבל בכל הקשור לעצמנו אל לנו להישאר באיחול, אלא להיכנס לתנועה של אמונה ופעולה כדי לדאוג שאכן השנה הקרובה תהיה שנה טובה בכל המובנים.

לפני החגים סלחנו ומחלנו, לאחרים, אבל גם לעצמנו. אני סולח ומוחל לעצמי אמרו רבים. זה חשוב וזה נהדר, אבל בעיקר בסוף שנה. כשעומדים להתחיל שנה, יש להניח את הסליחה והמחילה בצד ליד הרחמים העצמיים ולהיכנס לתנועה של פעולה.

להיכנס לתנועה, הכוונה לקחת את כל מה ששאבנו במשך החגים, ובמיוחד בחג הסוכות ושמחת תורה, את הקלילות והשמחה, להכניס לקערה אחת ולרקוח מרקחת של מרץ, שמחה, קלילות, אמונה ובטחון.

אדמו"רי חב"ד הביאו לעולם משפט ומסר מיוחד לשבת בראשית, משפט שטומן בחובו המון ומתאים בדיוק לשבת הראשונה שאחרי החגים, השבת שאחריה באמת חוזרים לשגרה. המשפט אומר כך: "כפי שאדם מעמיד את עצמו בשבת בראשית, כך יהיה כל השנה".

לטעמי, אין פה מיסטיקה, כי אם טכניקה. אדם שנגש לבראשית השגרה של השנה עם גישה של 'אינני יכול, לא אצליח, אין לי כסף ואין לי יכולת, אין לי זמן ואין לי סיכוי', אין ספק שכך גם תראה השנה שלו.

לעומת זאת, זה שייגש בראשית של השנה שלו בתנועה ואף אמירה בפה של 'אני הולך לשקם השנה את מצבי הכלכלי ויהי מה. אני  אביא ואכניס יציבות ושמחה למשפחתי ובני ביתי, יש לי היכולת הזאת. אני מתכוון להשקיע השנה בילד שקצת מתקשה ותוך שנה להעמיד אותו ברמה של כל חבריו לכיתה ואני יודע שאני יכול לזה. אני השנה אביא את הזוגיות שלי לרמה גבוהה של אהבה ואחווה שלום ורעות כי אני יכול, כי כשאני רוצה משהו אני משיג אותו'. לי אין ספק שמי שיבוא בתנועה כזאת, יתקיימו בו הדברים בשנה הקרובה.

למעשה זה לא קל, מעשית יש להשקיע ולעבוד כדי לקדם, לשפר ולצמוח. אבל אם נאמין בעצמנו וביכולתנו, אם נאמין שנוכל להם לכל האתגרים שעומדים לפנינו, אזי בודאי נוכל להם. דבר אחד אני בטוח, הקב"ה בוודאי מאמין בנו, אחרת לא היה נותן לנו את האחריות על הדברים שאנו אחראים עליהם.

שנה טובה זה לא איחול כי אם החלטה, ואיך אמר פעם מישהו באמריקה: yes we can!

שבת שלום,

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.