שלמה מן | יום כ"א תשרי ה׳תש״פ 20.10.2019

ראש העיר ביקר בביה"כ שנגאל בידי שלוחי הרבי - וחש גאווה

ביקור רב רושם ערך ביום שישי ראש עיריית בואנוס עיירס וסגנו בבית הכנסת 'כנסת ישראל', שנגאל בידי חב"ד ארגנטינה לאחר למעלה מעשרים שנות גלות • "זו גאווה לדעת שהוא שייך כעת לקהילת ליובאוויטש של חב"ד", צייץ ראש העיר בסיום ביקורו • COL עם הסיפור המלא וגלריית תמונות
ראש העיר ביקר בביה
תמונות: באדיבות המצלמים

מלווים בשליח הראשי לארגנטינה הרב צבי גרינבלאט ובשליח המקומי הנמרץ הרב שניאור מזרחי, הגיעו ראש עיריית בואנוס איירס וסגנו לביקור מיוחד בבית הכנסת 'כנסת ישראל', שנגאל בידי חב"ד לפני כחודשיים וריגש המוני יהודים במדינה - וקבעו מזוזה.

בסיום ביקורו צייץ ראש העיר למליוני עוקביו ברשתות החברתיות תמונות מביקורו רם הרושם, וכתב (בתרגום מספרדית עם שינויי עריכה קלים): "ביקרנו היום בבית הכנסת שבשכונת לה בוקה, שנבנה בשנת 1907 ושבו התפללו המהגרים היהודים הראשונים שהגיעו מאירופה לעיר. היום - אחרי 20 שנה של כיבוש - זכה בית הכנסת לעדנה ולגאולה. זו גאווה לדעת שהוא שייך כעת לקהילת ליובאוויטש של חב"ד".

"מדובר בבית כנסת מפואר, מהראשונים שהוקמו על אדמת ארגנטינה, שנבנה במיוחד עבור ראשוני העולים ממדינות אירופה בתקופה שקדמה למלחמת העולם הראשונה", מספר השליח הרב שניאור מזרחי. "הוא שוכן במקום מרכזי ונעים במיוחד - בסמיכות לנמל המקורי של העיר, ולאורך שנים שהתקיימו בו חיים יהודיים תוססים. לאחר פטירתו של הרב המקומי נגדעה היסטוריית בית הכנסת באיבה, שעה שקבוצת אנרכיסטים השתלטה על המקום וביצעה בו דברים שאין הקולמוס סובל את תיאורם".

כבר מהרגע הראשון שהגיע בשליחות הרבי למקום הציב לעצמו הרב מזרחי את גאולת בית הכנסת המחולל כמטרה ראשונה. הוא נאבק כארי במשך שנים, עשה שעות ארוכות בבתי משפט ובקרב חברי פרלמנט ועקסנים שדנרשו למצב הסבוך. מעט לפני יותר מחודשיים התבשר על החלטת המשטרה לפנות את קבוצת האנרכיסטים מבית הכנסת והשבתו לידי הקהילה היהודית.

מאז נגאל בית הכנסת ועבר שיפוץ מסיבי, ועוד ועוד יהודים מגיעים למקום ומתחזקים. ביום שישי האחרון, כאמור, הגיעו לביקור ראש עירית בואנוס איירס אורסיאו רודריגעס לארעטא וסגנו דיאגו סנטילי.

"קשה להעביר את התחושות", חותם הרב מזרחי. "כל מי שנכנס בוכה מרוב התרגשות. זה בית כנסת מאוד היסטורי, שלקחו אותו ככה וחיללו אותו. זה נוגע בליבו של כל יהודי, ואני יכול להוסיף ולספר לך שכעת ישנה התעוררות גדולה בקרב היהודים כאן להגיע יותר לבית הכנסת ולתחזק, דווקא משום כל מה שאירע.

"ברור לי במאת האחוזים שברכתו של הרבי היא זו שבזכותה קיבלנו את בית הכנסת. במשך שנים עוד לפני שהגעתי ניסו אישים שונים לפעול לפדיית המקום אך לא הצליחו. יש כאן 'תמים' מקומי שיכנס בשנה הקרובה ללמוד בישיבת 'תורת אמת' בירושלים, שסבא רבא שלו הינו ממייסדי בית הכנסת וסבתא שלו עוד זוכרת את התפילות שהתקיימו בו".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וואו, מחמם את הלב
כ"א תשרי ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.