שלמה מן | יום י"ג תשרי ה׳תש״פ 12.10.2019

האם הפרקליט של אגו"ח הציל גם את ראש הממשלה נתניהו?

אחד הפרקליטים שהובאו בשבוע שעבר לשימוע במיוחד מארה"ב - ככוח עזר לצורך שלילת הקשר בתיק 4000-פרשת בזק-וואלה בין הסיקור החיובי לנתניהו ומשפחתו לבין עבירת השוחד - היה עורך הדין האמריקני נתן לוין, מי שייצג את אגודת חסידי חב”ד ב'משפט הספרים' 
האם הפרקליט של אגו
לוין ונתניהו (צילומים: מאיר דהן, ארכיון COL)

האם העו"ד של אגו"ח הציל גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו?

אחד הפרקליטים שהובאו בשבוע שעבר לשימוע במיוחד מארה"ב - ככוח עזר לצורך שלילת הקשר בתיק 4000-פרשת בזק-וואלה בין הסיקור החיובי לנתניהו ומשפחתו לבין עבירת השוחד - היה עורך הדין האמריקני נתן לוין, מי שייצג את אגודת חסידי חב”ד ב'משפט הספרים' המפורסם שהסתיים ב'דידן נצח', בה' טבת תשמ"ז.

בשימוע במשרד המשפטים הציג לוין בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובכירי הפרקליטות חוות דעת המתבססת על הדין הבין לאומי, ולפיה סיקור חיובי אינו בגדר שוחד.

לפי דיווח של מתן וסרמן ב'מעריב', גורמים בחדר הדיונים שבו נערך השימוע לראש הממשלה סיפרו כי נוצר רושם שעורכי הדין האמריקנים הצליחו להשפיע.

לפי דיווח של ברוך קרא בחדשות 13, השימוע הוא היה אפקטיבי, אך לא ישנה ככל הנראה את עמדת היועץ המשפטי בנוגע לתיק 1000, אולם בנוגע לתיקים 2000 ו-4000 המצב שונה.

לפי הדיווח של קרא, תיק 1000 הוא תיק שבפרקליטות מיסוי וכלכלה ובמשטרה מאוד בטוחים בו. לדבריהם, טובות ההנאה שהועברו לנתניהו, לכאורה, הן מאוד ברורות ומוחשיות. כ

על תיקי 2000 ו-4000 אומר קרא: “לאורך הפרשה היועץ המשפטי לממשלה היה קרוב לסגור את תיק 2000 בכל הקשור לראש הממשלה נתניהו וחלק מטיעוניו של עורך הדין עמית חדד, עלולים לערער מחדש את המחלוקות בתיק.

“תיק 4000 הוא תיק מורכב מאוד. גורמים במשרד המשפטים אינם משוכנעים אם התיק מחזיק סעיף שוחד, אך ביניהם יש שסבורים שאפשר להגיש את תיק 4000 בגין הפרת אמונים, שהיא עבירה חמורה פחות”

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה, אמר בצאתו מהיום הרביעי של השימוע שנערך לראש הממשלה בנימין נתניהו: "היום הצגנו את הטיעונים בתיק 1,000. התמודדנו עם כל אחת ואחת מהטענות והראנו שמה שכתוב בכתב החשדות נפל במבחן העובדתי".

הוא הוסיף: "אנחנו מקווים ומצפים אחרי ארבעה ימים ארוכים, שהתיקים כולם יסגרו. אנחנו מאמינים שכך צריך להיות. הטענות שלנו נכונות. כעת נחכה להחלטה של היועמ”ש".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.