שלמה מן | יום ה' תשרי ה׳תש״פ 04.10.2019

אלפים בכינוס הפתיחה המרכזי של תשרי בחצרות קודשנו

אלפי תמימים השתתפו הלילה (ליל שישי) בכינוס 'ברוכים הבאים' שהתקיים בקמפוס חמ"ש שבשכונת קראון-הייטס, בהשתתפות רבנים, ראשי ישיבות ומשפיעים • במשך שעות ארוכות ישבו האורחים זה לצד זה, באחוות רעים ושבת אחים, ניגנו יחדיו, התעוררו, אמרו 'לחיים', האזינו לדברים המעוררים מפי המשפיעים והשלוחים, ואף פצחו בריקוד חסידי סוחף וסוער
אלפים בכינוס הפתיחה המרכזי של תשרי בחצרות קודשנו
צילומים: שניאור מור יוסף, שניאור רייניץ

אלפי תלמידי התמימים שהגיעו להסתופף בחצרות קדשנו בחודש החגים התכנסו אמש לכינוס 'ברוכים הבאים' הרשמי והמרכזי של 'ועד תלמידי התמימים העולמי', המופקד על אירוחם בגשמיות וברוחניות.

שעות ארוכות ישבו תלמידי התמימים זה לצד זה, האזינו בשקיקה לדברי המשפיעים והשלוחים, אמרו 'לחיים', צפו במראות קודש נדירים, ניגנו ופצחו בריקוד חסידי סוחף.

דגש מיוחד ניתן השנה בכינוס על יחסו המקרב של הרבי לכל אחד מאורחיו - מסר שהועבר בנאומים המאלפים ובתכנית וידאו מושקעת ומרוממת שהפיק ה'ועד'.

לאחר קטעי וידאו נדירים מהרבי, באדיבות חברת המדיה החב"דית JEM - נפתח הכינוס בקריאת פרקו של הרבי בתהלים, בידי מד"א דשכונת קראון הייטס וחבר הבד"צ הרב שלמה הלוי סגל.

אל הפודיום רבה הראשי של רוסיה ושליח הרבי הרב בערל לאזאר. הרב לאזאר שיתף את התמימים בזיכרונותיו מימי שהותו במחיצת הרבי בחודש תשרי של שנת תשל"ט, כבחור צעיר, ועמד על הזכות הגדולה שבשהייה בד' אמות אף כיום. את דבריו חתם הרב לאזאר בהודאה ל'ועד התמימים', כאבא לילדים המשתתפים בתכניות, על התמסרותם לאירוח האלפים מדי שנה בחודש החגים.

בשלב זה נראה על המסכים השליח בחרסון הרב יוסף וולף, ששיתף את התמימים ביחס האישי והמיוחד שקיבל מהרבי בהתוועדות לאחר שנפל למרה שחורה. הרב וולף הפיק והסביר לאורחים שאף כיום, דואג הרבי לכל אורח ואורח שמגיע באופן אישי.

לאחר אתנחתא קלה, המשיך את ההתוועדות שליח הרבי במונטריאול הרב מענדל רסקין, שהרחיב על האפשרות שיש לחיות את הרבי גם מרחוק, כשנמצאים כיום בריחוק מקום ושנים ארוכות לאחר ג' תמוז. הרב רסקין שיתף בסיפורים מימי ילדותו במרוקו, בשליחות הרבי, ובימיו כבחור בבית חיינו.

שוב נדלקים המסכים ובעדם נראה ר' אליעזר ליין, מעסקני שכונת קראון הייטס, ששיתף אאת האלפים בשתי זיכרונות מימי שהותו בבית חיינו, במהלכם ראה בחוש ביחס האישי של הרבי ואפילו לבחור צעיר. בהמשך לכך נראה על המסך המשפיע הרב שלמה זרחי, שסיפר גם הוא על רגע מיוחד בהקפות אצל הרבי בשמחת תורה - ממנו רואים עד כמה היה חשוב לרבי היחס לכל תמים ותמים. "אף כיום", חתם הרב זרחי, "הרבי חושב על כל אחד מאתנו. אנחנו צריכים לעשות גם מצדינו - להיות עם הרבי בתקיעות, בהקפות, בליבנו ומוחנו".

החוזר הראשי והמשפיע בישיבת 'תומכי תמימים' 770 הרב יואל כהן עורר את התמימים בכך שלא השתנה מאום לאחר ג' תמוז, חרף חצי יובל השנים שחלפו, ועל החשיבות שבלימוד תורת הרבי. ר' יואל אף עורר על אודות ההחלטות הטובות שצריך כל בחור לקבל מימי שהותו כאן, ועל כך שעליו לדווח על כך לרבי בכניסתו אל האוהל ושהרבי רווה נחת מדיווח זה.

חתם את הכינס ר' יעקב מינסקי מכפר חב"ד, ששיתף במכתב שקיבל מהרבי, ערב הנסיעה לחודש החגים בשנת תשי"ז.

ביציאה מהאולם קיבלו התמימים 'תשורה' מאירוע - קובץ יומנים מבית חיינו בהפקת הועד, ואת גיליון 'תחיינו' החדש שיצא לקראת חודש החגים השתא.

במהלך הכינוס תרמו אף רבים מהתמימים למגבית 'קרן השנה' של מחנה ישראל - כפי הוראתו הק' של הרבי.

צפו בקליפ וידאו מרהיב - סיכום מהמעמד הגדול - שמגיש הצלם אברמי פרידמן:

הצלמים שניאור רייניץ ושניאור מור יוסף מגישים גלריית תמונות נרחבת מהמעמד האדיר. צפו

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
מדהים
ה' תשרי ה׳תש״פ
מאוד מאוד מרגששש ויפה
2.
כלה כבוד למארגנים!!!
ז' תשרי ה׳תש״פ
אירוע מדהים ומיוחד במינו.
3.
מדהים ביותר
ז' תשרי ה׳תש״פ
4.
קליפ מהמהםםם!
ח' תשרי ה׳תש״פ
אירוע מרגש ומדהים במיוחד
כל הכבוד
מאוד אהבתי את הקליפ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.