מנדי ברגר | יום ג' תשרי ה׳תש״פ 02.10.2019

רבה של הולנד ערך קבלת פנים לשגריר הישראלי החדש

רבה הראשי של הולנד, הרב בנימין יאקובס ורעייתו, ערכו קבלת פנים לשגריר ישראל הנכנס בהולנד אור גילון וזוגתו • השגריר ביקש להיפגש עם הרב הראשי ולהכיר מקרוב את הקהילה היהודית וצרכיה
רבה של הולנד ערך קבלת פנים לשגריר הישראלי החדש
הרב והשגריר

הרב הראשי להולנד הרב בנימין יאקובס ורעייתו ערכו קבלת פנים לשגריר ישראל הנכנס בהולנד מר נאור גילון ורעייתו. השגריר שלא מכבר החל בתפקידו בהולנד ביקש להיפגש עם הרב הראשי ולהכיר מקרוב את הקהילה היהודית וצרכיה.

הביקור החל בביתו של הרב הראשי בעיר אמרספורט ומשם נסעו הרב והשגריר לבקר אצל אגודת ידידי ישראל בהולנד, אגודה המייצגת עשרות אלפי הולנדים תומכי ישראל התורמים למדינת ישראל.

האירוע התקיים בעיר נייקרק שם אגודת הידידים הקימה מרכז גדול שבו אפשר ללמוד על ישראל ולקנות מוצרים כשרים שונים מתוצרת הארץ.

בעת ביקור השגריר מר גילון והרב הראשי נפתחה תערוכה מיוחדת לזכר קדושי השואה, בתערוכה זו מוצגים סיפור חייהם של עשרים ניצולים וניצולות יהודיים מאוקראינה, את הסיפור מספרים בהולנדית ילדים הולנדיים והצפי שבמשך השנה הקרובה אלפים רבים יגיעו לתערוכה.

הרב הראשי תקע בשופר ודיבר על החשיבות של ראש השנה הקרב, השגריר מר גילון אמר למשתתפים שהוא נרגש מאוד כיהודי וכישראלי לראות את התמיכה שלהם בישראל ואיחל למשתתפים הצלחה והמשך שיתוף פעולה פורה.

הרב מנחם מענדל כהן ממאריופול שבאוקראינה הוזמן לספר על החיים היהודיים באוקראינה היום, הזכיר את מה שהרבי לימד אותנו שהנאצים רדפו אחרי כל יהודי במטרה לפגוע ולהרוג אותו ואנחנו צריכים לחפש כל יהודי לא משנה כמה הוא רחוק בגשם או ברוח כדי לקרב אותו ליהדות. 

בשנה הבאה בעזרת ה' הקהילה היהודית במאריופול בשיתוף עם עם הרב הראשי להולנד הרב בנימין יאקובס ואגודת ידידי ישראל בהולנד יתחילו בפרוייקט שיקום ושימור של קבר האחים הגדול בכפר אגרא באזא בו נהרגו על קידוש ה' כ-16,000 מיהודי העיקר והאזור ה' ייקום דמם.

משם המשיכה הפמליה לכפר עלבורג שם מתנדבים מקומיים לא יהודיים בשיתוף העירייה שיפצו מחדש את בית הכנסת היהודי והפכו אותו למוזיאון ומרכז מידע הפתוח בכל השבוע שבו יכולים מבוגרים וצעירים ללמוד את ההיסטוריה של יהודי העיר שנהרגו על קידוש ה' מטרת המרכז הוא להנחיל את לימודי השואה לילדים ונוער ומפתיחתו כבר יותר מאלף ילדים הגיעו ללמוד ולדעת את המסר של השואה . הרב הראשי ציין בדבריו שבכפר הזה משפחות רבות סיכנו את עצמן והצילו ילדים יהודיים מסכנת מוות הזכות הגדולה שיש לחסידי אומות העולם "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא".

בערב נערך דינר של אגודת ידידי ישראל בהולנד ערב הוקרה לתורמים התומכים בישראל בהשתתפות שגריר ישראל מר גילון הרב הראשי הרב יאקובס שגריר אוקראינה בהולד מר וסלובוד סנצוב אישי ציבור וכ-300 איש חברי אגודת הידידים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.