מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשס״ה 07.06.2005

חגיגות 'מתן תורה' לילדי ישראל

בימים אלו, פתחו 230 סניפי בתי חב"ד בישראל ב'מבצע שבועות', במסגרתו נערכים בכל רחבי הארץ חגיגות 'מתן תורה' לילדי הגנים ותלמידי בתי הספר. התכנית מתקיימת הן בבתי הספר ובגני הילדים, והן בבית חב"ד, לשם מגיעים הילדים והוריהם. במהלך פעילות זו שומעים הילדים על מתן תורה, "נעשה ונשמע", "בנינו ערבים בעדנו", יחודו של עם ישראל כעם התורה, העם הנבחר - "אתה בחרתנו", ומושגים רבים נוספים. הילדים צופים בתוכנית אומנותית על סיפורי החג, ומוזמנים לטעום ממאכלי החג. בחג השבועות, יקיימו 230 סניפי צעירי-חב"ד ברחבי הארץ, כינוסי ילדים מיוחדים, בהם ישמעו הילדים על משמעות החג, ויאזינו לעשרת הדברות מתוך ספר תורה. חז"ל מציינים כי שמיעת עשרת הדברות בשבועות נחשבת לנו כאילו אנו עומדים לפני הר-סיני ושומעים את עשרת הדברות מפי הקדוש-ברוך-הוא.המשך ב'כתבה מלאה'
חגיגות 'מתן תורה' לילדי ישראל
הרב שגיא הר שפר בחגיגות מתן תורה בנס ציונה (ארכיון)
הרבי מליובאוויטש עורר להביא לבית הכנסת, בחג השבועות, ילדים ואף טף, לשמוע את קריאת עשרת הדברות. לילדים יש מעמד מיוחד בחג השבועות. בזכותם ניתנה התורה לעם-ישראל, כאשר המבוגרים התחייבו לקב"ה כי "בנינו ערבים בעדנו" - שנקיים את התורה. בעת קריאת התורה אנו מקשיבים לקריאה בתורה, ומרגישים כאילו אנו עומדים עכשיו מול הר-סיני ושומעים את עשרת הדברות מפי האלוקים.

בהתאם להוראת הרבי, מתגייסים סניפי בתי חב"ד בישל, לפעול במלוא המרץ שכל בני ובנות ישראל, עד הילדים והטף ממש, ישמעו את עשרת הדברות בחג מתן תורתנו. הילדים, יתאספו לכינוסים מיוחדים שיאורגנו על-ידי הסניפים, במהלכם, ישמעו הילדים על משמעות החג, יאזינו לעשרת הדברות מתוך ספר תורה, וישתתפו בהגרלות על ספרי קודש.


חגיגות "מתן תורה"

פעילות נוספת המתקיימת בימים אלו, הם סדרת תוכניות מיוחדת לעולים חדשים, על-ידי צוות הערבי חב"ד לעולים החדשים בראשות הרב מאיר וורזוב. חג השבועות, חג מתן תורתנו, מהווה עיתוי מתאים לספר לעולים ענייני יסוד ביהדות, בנוסף לעניין היסודי ביותר - מתן תורה, בכל שנה מחדש. במהלך הערב, שומעים העולים על מנהגי החג, וטועמים ממאכליו.

אגף הארגון בצעירי-חב"ד מספק לסניפי צעירי-חב"ד כרוזים ומודעות צבעוניות המזמינים את הילדים לבוא לבית הכנסת לשמיעת עשרת הדברות, עלון צבעוני לילדים על חג השבועות, כרוז צבעוני ברוסית "אבא - קח אותי לבית הכנסת..." וכן עלון ברוסית על חג השבועות, לילדים ומבוגרים כאחד. בעלון מופיע הסבר מיוחד על עניין "עשרת הדברות" וחשיבות שמיעתן, והוא כולל גם את עשרת הדברות וכן את תפילת "יזכור" - ברוסית.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק אהרונוב מזכיר את קריאתו החוזרת ונשנית של הרבי בכל שנה ושנה, בהתקרב חג השבועות "להביא כל ילד וילדה, אפילו תינוקות, לבית-הכנסת לשמיעת עשרת הדברות".

אתר צעירי-חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.