מנדי ברגר | יום כ"ו אלול ה׳תשע״ט 26.09.2019

מסע סליחות מרגש של תלמוד תורה כפר חב"ד בירושלים

עשרות מכוניות פרטיות, שלושה אוטובוסים חדישים וכמאה ושישים תלמידים תלמוד תורה בכפר חב"ד עם אבותיהם ומחנכיהם - יצאו ל'מסע סליחות' בסמטאות הרובע היהודי בירושלים וסיימו בתפילה בכותל המערבי
מסע סליחות מרגש של תלמוד תורה כפר חב
צילום: מאיר אלפסי

ביום שני האחרון בערב, בין ב' לג' של סליחות, הורגשה תנועה ערה מאוד סביב בניין התלמוד תורה בכפר חב"ד. את הכביש והמדרכה הסמוכים לו גדשו עשרות מכוניות פרטיות, שלושה אוטובוסים חדישים וכמאה ושישים תלמידים עם אבותיהם ומחנכיהם. לא נדרשה הבחנה חדה כדי לראות ולחוש את ההתרגשות הגדולה שאפפה את הכול. התרגשות השמורה לאירועים יוצאי דופן, דוגמת 'מסע סליחות' שעמד להתחיל בסביבות השעה 7:30 בערב ושעתיד היה להסתיים אי שם בשעות הקטנות של הלילה.

זה אמנם היה תחילתו של המסע, אך קדמה לו עבודת הכנה רבה ומדוקדקת של צוות התלמוד תורה. בימים שקדמו למסע עצמו נערכו מספר ישיבות הכנה, שבאחרונה ובמסכמת שלהן השתתף כל הצוות החינוכי של תלמידי הכיתות הגבוהות. הוכנו ערכות אישיות לכל משתף ומשתתף, ונשלחו לבתי התלמידים הזמנות מרהיבות עם פירוט כל מרכיבי המסע:

"תלמידי כיתות ה', ו', ז', ח' ואבותיהם, מוזמנים למסע מרגש בסמטאות הרובע היהודי בירושלים עיה"ק, להאזין לסיפורי התעוררות בין אתרי תפילה, בתי המדרש וישיבות המקובלים, ולהתחבר אל אווירת הקדוּשה במקום שבו חיו והתהלכו ענקי הרוח של ירושלים.

"נסייר בקבר דוד המלך ונעבור בין בתי תפילה מיוחדים: ארבעת בתי הכנסת הספרדיים, בית כנסת החורבה, ישיבת המקובלים בית אל ובית כנסת הצוף דב"ש לעדת המוגרבים. לאחר מכן נתצפת אל עבר הר הבית ורובעי העיר העתיקה. את הסיור נחתום ברחבת הכותל המערבי, שריד בית תפארתנו – בתפילה ובסליחה לקראת הימים הנוראים שבפתח".

להכין את הלבבות

הכול עבד על פי התוכנית. לכל אחד מהמשתתפים ניתנה ערכה אישית מכובדת ובה חוברת נאה עם תפילת ערבית וסיפורים מן ההוויי הליובאוויטשי סביב ימי הסליחות, מספר חטיפים ובקבוק שתייה. כמו כן קיבל כל אחד תליון אישי יפהפה, עם כותרת המסע, "שְׁטֵייט אוֹיף צוּ סְלִיחוֹת", ועם הפרטים האישיים הנחוצים להמשך הדרך: מספר אוטובוס, מספר קבוצה בסיור המודרך המתוכנן, ומספר טלפון למקרה חירום.

המסע יצא לדרכו, כאמור בשלושה אוטובוסים, כאשר כל אחד מן האוטובוסים מלווה בדברי תוכן והדרכה מפי אחד מאנשי הצוות של הת"ת. כך יכלו התלמידים ואבותיהם להקשיב תוך כדי נסיעה, לסיפורים חסידיים ולמסרים חשובים, לנגן יחד ניגונים מעוררים, ולהכין את ליבותיהם לקראת המפגש הצפוי בסוף הלילה עם שריד בית תפארתנו.

בחניון 'שער ציון' עצרו האוטובוסים, ונוסעיהם התפצלו לארבע קבוצות שכל אחת מהן מודרכת על ידי מורה דרך שומרי מצוות. המדריכים המנוסים הובילו את קבוצותיהם במסלול מפותל, מרגש ומעשיר, שנע בין סמטאות העיר העתיקה ומעל גגות בתיה. כשהגיעו לתחנות חשובות, עצרו ונתנו הסברים. הילדים והאבות היו פעילים מאוד. הם שאלו שאלות וקיבלו מיד תשובות.

אווירת קדושה והתעלות

התרגשות מיוחדת נרשמה בקבר דוד המלך, שם התכנסו הקבוצות לשמיעת דברי הסבר על ההיסטוריה של המקום ולאחר מכן קראו פרקי תהילים מתוך כוונה רבה. בין התחנות הנוספות של המסע – בית הכנסת חורבת רבי יהודה החסיד, ארבעת בתי הכנסת הספרדיים ובית הכנסת החב"די העתיק, 'צמח צדק'.

כמעט שלוש שעות נמשך המסע המרתק, שהסתיים בשעת חצות ברחבת הכותל המערבי. שם התקיימה תפילת ערבית בציבור וכל אחד ואחד מהמשתתפים קרא פרקי תהילים ונשא תפילה אישית על עצמו ועל היקרים לו, ערב השנה החדשה הבעל"ט.

המסע נחתם בכפר חב"ד, לאחר השעה שתיים לפנות בוקר. הילדים ואבותיהם סיימו אותו עייפים, אך נרגשים מאוד. הם התפזרו לבתיהם מתוך ידיעה ששעות האיכות הללו אותן בילו זה בחברת זה, באווירת קדושה והתעלות, ייצרבו בזיכרונם ובליבם לעוד שנים ארוכות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.