דוד ארגמן | יום כ"ג אלול ה׳תשע״ט 23.09.2019

הרה"ח ר' שמריה קאצ'ן ז"ל: החסיד שחינך דורות של ילדים נפטר

הרה"ח ר'  שמריה קאצ'ן ז"ל, תושב שכונת קראון הייטס, נפטר אמש, בגיל 76 • היה חסיד ומקושר לרבי בכל מאודו וחינך במשך 47 שנים דורות של תלמידים ב'ליובאוויטשער ישיבה' • הלוויתו תתקיים היום ליד 770
הרה
הרה"ח ר' שמריה קאצ'ן ז"ל

ברוך דיין האמת: הרה"ח ר'  שמריה קאצ'ן ז"ל, תושב שכונת קראון הייטס, נפטר אמש (ראשון), בגיל 76. 

המנוח ז"ל הגיע כנער לקראון הייטס ולמד בישיבת 'תומכי תמימים' ב-770, ובהמשך בישיבת 'תומכי תמימים' במונטריאול שבקנדה.

לאחר נישואיו ביקש מהרבי הדרכה כיצד להתפרנס, והרבי המליץ ​​לו לבצע מבחן יכולת הקובע את יכולתו ואת הפוטנציאל שלו להצליח במשימה מסוימת - ללא שום ידע או הכשרה מוקדמת.

התוצאה של מבחן האישיות הייתה: "מתאים לעבודה שעוזרת לאנשים". כששמע זאת, הרבי הורה לו: "אם אתה רוצה לעזור לאנשים, אתה צריך להיות מחנך".

ר' שמריה ז"ל החל לחנך ילדי תשב"ר - תחילה בתלמוד תורה באושן פארקוויי ואחר כך עם המעבר לקראון הייטס - ברחוב קראון. כמורה אהוב הוא לימד דורות של ילדים את הא-ב'  והחדיר בהם יראת שמים.

במהלך השנים, קיבל מהרבי הרבה הדרכות בתחום החינוך. בין היתר הרבי הורה כי עליו להנחיל בילדים את אהבת ה' ויראת שמים. הרבי גם הורה לו לדאוג להגברת ההערכה העצמית של הילדים.

ר' שמריה ז"ל היה דוגמא של חסיד שקיים מצוות בהידור והיה מקושר בלב ונפש לרבי.

במשך עשרות שנים ניהל את טקסי ההכנסה לחיידר של אלפי ילדים. רק בשבוע שעבר, לפני שעבר התקף לב, הוביל את ה'הכנסה לחיידר' של ילדי המעון יום בקראון הייטס.

במשך למעלה מ- 40 שנה הוביל את ה'מסיבות שבת' ב-770, אותם החל בברכת הרבי. השירים שהלחין ל-'12 פסוקים' ו'אני לדודי' הפכו לקלאסיקה ידועה ברחבי העולם. 

למרות שלימד במשך 47 שנים, נשאר ר' שמריה ז"ל מורה נלהב בחיידר של 'ישיבת ליובאוויטש' עד יומו האחרון - והוא אף זכה ללמד את נכדיהם של תלמידיו הראשונים.

הותיר אחריו רעייתו רבקה, וילדיו, חני לאופר - שבי צ'ייס. מיכה סופר - קראון הייטס; משה קאצ'ן - קראון הייטס; אסתר מלכה שלנגר - בייקרספילד, קליפורניה; דיני סימונס - קראון הייטס; ליבה קאהן - קראון הייטס; שיינה פיין - מונטריאול, קנדה, ונכדים.

הלוויתו תצא היום (שני) מבית ההלוויות 'שומרי הדת' בבורו פארק בשעה 11:00 בבוקר ותעבור ליד בית חיינו-770 בשעה 12 בצהרים - בדרכה לבית החיים ע"ש מונטיפיורי, שם ייטמן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.