דוד ארגמן | יום י"ט אלול ה׳תשע״ט 19.09.2019

ההנהלה והתומכים יחגגו ב-770 את הצלת המוסדות הפלאית

לקראת שבת סליחות מגיעה אל הרבי קבוצה של חברי הנהלה ותומכים של מוסדות 'סיני ליובאוויטש' בפריז  כדי לחגוג את פדיון בניני המוסדות • במוצאי שבת תיערך ב- 770 מלוה מלכה וסעודת הודיה ברוב עם, בהשתתפות רבנים ואורחים I כל הסיפור
ההנהלה והתומכים יחגגו ב-770 את הצלת המוסדות הפלאית
מייסד מוסדות, הגה"ח הרב הלל פעווזנר ז"ל ב'דולרים' עם דגם המוסדות

דידן נצח במוסדות סיני בפאריז: לקראת שבת סליחות מגיעה אל הרבי קבוצה של חברי הנהלה ותומכים של מוסדות 'סיני ליובאוויטש' בפריז צרפת - בהמשך לשמחת דידן נצח של הצלת המוסדות ופדיון הבניינים ביום הבהיר כ״ח סיון.

במוצאי שבת בשעה 22:00 תיערך בבית חיינו 770 מלוה מלכה וסעודת הודיה ברוב עם, בהשתתפות רבנים ואורחים.

לפני כן יבקרו חברי המשלחת בספריית הרבי - שם נמצא דגם של שלושת קריות החינוך סיני: דגם הבנין הראשון, שנבנה בשנת הבנין תשמ״ט ('ויהי בשלושים שנה') והרבי באתערותא דלעילא ביקש שישאירו אצלו ואחר כך ביקש להניחו בספריה. בתשנ"ו הביאו דגם קרית החינוך היכל מנחם, ובתשס״א דגם קרית החינוך כיטוב.

בספריה נמצא גם מפתח בנין סיני, שמסר מיסד רשת סיני הגאון החסיד הרב הלל פעווזנער ז״ל, שהגיע לרבי בראשות קבוצת כ-100 מנהלים ותומכים לשבת ויקהל תשנ״ב, ועברו בחלוקת דולרים ביום ראשון כ״ו אדר ראשון תשנ״ב לעת ערב - ואמר בקול שמחה: "הבנין וכל מה שבתוכו שייך לרבי!" וזכינו לראות שמחה גלויה ונחת רוח נסוכה על פניו הקדושים והרעיף ברכות עד בלי די.

בשיחה עם מנכ״ל מוסדות סיני, השליח הרב יוסף יצחק פעווזנער, הוא מספר כי הפעם מביאים לרבי מפתח של בנין רביעי, הנקרא על שם אביו הדגול 'מרכז בית הלל'.

כיום, רשת מוסדות סיני מאכלסים ברוך השם  למעלה מ-2500 תלמידים מכל הגילים, השכבות והחוגים.

הרב פעווזנער חוזר ומדגיש כי כל אנ״ש והתמימים מוזמנים למלוה מלכה וסעודת ההודיה, שיהיה ברוב עם, ושיתקיים הבטחת הרבי בקשר להתפתחות מוסדות סיני ליובאוויטש בצרפת: מהם יראו וכן יעשו.

סיום הלכות שבת להרמב״ם המאורגן מידי מוצאי שבת על ידי הרב מנחם גערליצקי, ישולב במסגרת המלוה מלכה.

ועל מה הדידן נצח?

הנה הסיפור בקצרה: לפני 14 שנה עברו נקלעו מוסדות סיני למצב קשה של פשיטת רגל ועיקול על ידי בית המשפט של המוסדות והבניינים. קרית החינוך סיני, היכל מנחם וכיטוב ועוד. הכל היה בסכנת קריסה והבניינים עמדו למכירה בבית המשפט.

להצלת המוסדות נתרמו הברונים למשפחת רוטשילד וראשי הפונד סוציאל וכמה מידידי בית הספר ובראשם ר׳ גבריאל ברדה, שקנו את הבניינים, כולל הנהלת המוסדות.

בהמשך לזה היתה תקופה של נסיון להשתלט ולבצע רפורמות ולבטל צביון בית ספר חב״ד, כאשר פיטרו את כל חברי ההנהלה. הרבה תלמידים עזבו והיתה טלטלה שאחריתה מי ישורנו. 

ערב יו״ד שבט תשס״ט, כתוצאה מחובות ענקיים לא יכלו עוד להחזיק מעמד, והעבירו המוסדות חזרה לידי המנהלים כמקודם. מאז המצב השתפר ותלמידים ניתוספו וכן תומכים חדשים. לאט אבל בטוח, הצליחה ההנהלה לפרוע כמעט את כל החובות - עד שבית המשפט הכריז שמבטל ההשגחה ואפוטרופסות.

בראש וועד ההנהלה עומד ר׳ יוסף אדי המשתתף בהנסיעה, הפועל לילות כימים לטובת המוסדות ומצליח.

אבל  הבניינים נשארו עדיין בידים זרות עם דמי שכירות ועוד קשיים. "התחלנו במבצע פדיון הבניינים", מספרים בהנהלה. "זה איזה תקופה שכבר היו מוכנים למכור לנו הבניינים בחזרה, אבל הבנקים שידעו את מצב המוסדות סירבו להעניק משכנתא. ואז הגיעה הישועה באופן שמיימי הודות לשליח במדינה אחרת, שיש לו היכרות קרובה עם יהודי חם ומאמין, שעובד עם הברון אריק דה רוטשילד בפרויקטים חובקי עולם.

"על פי בקשת השליח, הלה אירגן פגישה בפריז בנינו וכתוצאה מכך הוסכם למכור לנו מיד ולקבל את התשלום בתשלומים פרוסים על פני כמה שנים בלי ריבית".

חבר ההנהלה מוסיף: "ביום הבהיר כ״ח סיון חתמנו סופית על קנית ופדיון הבניינים וחזרתם לידי בעליהם האמיתיים הרבי. השמחה בכל חוגי היהדות בפריז לא ידעה גבולות. שלוחים רבנים ותומכים הגיעו לביתו של הרב פעווזנער להודות לה׳ על גודל חסדו ולחגוג הדידן נצח של פדיון הבנינים.

"כמובן שניצחון כזה מהקצה אל הקצה שמעטים האמינו שזה אכן שייך ויגיע, וכן היוזמה הברוכה של השליח לפעול במרץ בזריזות ובחיות לעזור לשליח שני בבחינת איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק מפיח תקוה וביטחון לעוד מוסדות ושלוחים הנמצאים במצוקה וסכנה. אכן גם על זה אפשר לומר: מהם יראו וכן יעשו!

"הרב פעווזנער הבטיח בהתוועדות ב-770 לפני כמה חדשים שעם פדיון הבניינים תתארגן בלי נדר קבוצה להודיע לרבי על הבשורה טובה ולערוך סעודת הודיה רבתי בבית חיינו ב-770.

"ובהשגחה פרטית זה יתקיים בעזרת השם במוצאי שבת כי תבוא, בה מדובר על הבאת הביכורים לכהן שבימיך". 

הפקת הנסיעה, הסעודה וכל הפעילות הודות לאירגונו של בנו הרב אברהם ברוך פעווזנער - שליח הרבי במוסד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.