דוד ארגמן | יום י"ט אלול ה׳תשע״ט 19.09.2019

החזון של הרבי בשליחות של זיידי לארץ - התגשם בזכותך

שום דבר מהעשייה החינוכית והציבורית של זיידי, לא יכול היה לקרות ללא השותפות, ההתמסרות, העשייה והעמידה שלך לצידו • לוי נפרסטק כותב לסבתו, מרת יהודית פויזנר ע"ה - אשת השליח הרה"ח הרב זושא פויזנר
החזון של הרבי בשליחות של זיידי לארץ - התגשם בזכותך
השליח, הרה"ח הרב זושא פויזנר

באבי, 

אבא שלך נפטר כשהיית בת 4, ואת עלית יחד עם אימך, שתי אחיותייך ואחיך, חסרות כל, לארץ הקודש. בניתם כאן את עצמכם ואת הארץ הזו, בתקופה של דלות ומחסור במשאבים גשמיים מחד, מול ריבוי ושפע של ערבות הדדית והתמסרות למען הכלל, מאידך.

יכולת להגיע לכל ציבור ואידאולוגיה מאלו ששלטו בארץ באותו זמן. אבל נשמתך נבחרה להיות חלק מקהילה שבאותו זמן הייתה קטנה ויחסית לא מוכרת.

נבחרת לשליחות.

נפתולי העיתים ודרכי האלוקים הביאו אותך, הילדה הקטנה שנולדה בטורקיה לפני קרוב ל-80 שנה, להינשא לשליחו של משה רבינו שבדורנו, ולהפוך בעצמך לשליחה.

בשיחה שאמר הרבי בהתוועדות המיוחדת לרגל יציאתו של זיידי לשליחות, דיבר הרבי על כך חשיבות היציאה לשליחות, ואמר: "היתה סברה להורות על כל אחד באצבע וגם להורות לו לאיזה מקום עליו לנסוע, אבל, תכלית הכוונה היא שיסעו בחפץ, בשמחה ובטוב לבב כנ"ל".

זה היה לפני שנישאת לזיידי, אבל אני לא חושב שיש הרבה שקיימו הוראה זו של הרבי כך: "שיסעו בחפץ, בשמחה ובטוב לבב כנ"ל".

התחתנת עם חסיד במלוא מובן המילה. חסיד שגדל ב-770, מסור ובטל לרצונו הקדוש של הרבי, אדם שחושב על הזולת לפני שהוא חושב על עצמו, נוהג בכל אורחות החיים החסידיים ובעל השקפה חסידית-לובאוויטשית על כל פרטיה ודקדוקיה.

ואת קיבלת על עצמך את אורח החיים הזה בשלמותו והתמדת בו לאורך עשרות שנים.

שום דבר מהעשייה החינוכית והציבורית של זיידי, לא יכול היה לקרות ללא השותפות, ההתמסרות, העשייה והעמידה שלך לצידו. לפעמים פעלת מאחורי הקלעים ולפעמים המעורבות שלך ניכרה בגלוי, אך תמיד את היית שם.

שלו, שלנו ושלהם, שלך.

חיים של בן אדם הם דבר מורכב, והצלחות אנושיות הן תופעה מורכבת. ובהצלחה של זיידי למלא את שליחותו, לפעול בשדה החינוך, להעמיד דורות של מושפעים ולשמש מגדלור של התקשרות אותנטית והתבטלות אמיתית למשלח, החלק שלך הוא כל כך משמעותי וכל כך גדול, שאני חושב שרק הקב"ה יכול להעריך אותו באמת.

החזון של הרבי, בשליחת זיידי לשליחות חינוכית בארץ הקודש, התגשם בזכותך. לא בכדי אירע המאורע הכל כך נדיר ומיוחד במינו לאותה תקופה, של שליחת בחור אמריקאי לשליחות במוסדות רשת אהלי יוסף יצחק.

זיידי היה צריך אותך לצידו. דווקא אותך. ואת ביצעת את תפקידך בצורה שאף אחת אחרת לא היתה יכולה לבצע אותו. בשלימות בביטול ובפשטות.

שליחה אמיתית.

באבי,

בביתך מעדנים היו מצויים תמיד כעפר. מאות התוועדויות חסידיות ואלפי מפגשים משפחתיים נערכו סביב שולחנות מלאי כל הטוב שלך, ואנחנו צריכים אותך בחזרה איתנו, את המילים הטובות ואת המחשבות החיוביות, את החום המשפחתי ואת הטעם המיוחד. אנחנו לא יכולים לשכוח אותך ומחכים לך שתשובי אלינו בחזרה. בקרוב ממש.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
ווואוו יפה כתבת, מרגש!
י"ט אלול ה׳תשע״ט
2.
הרבנית פויזנר, אישה מיוחדת
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.