שלמה מן | יום י"ט אלול ה׳תשע״ט 19.09.2019

השפעה נצחית: ארבעה הורים כותבים על נסיעת הבן לרבי

במלאות עשור לארגון 'הפנסאים' וערב נסיעת אלפי תמימים לחצרות קודשנו, ארבעה הורים שילדיהם הצטרפו ל'טיסת נערי בר הצווה' המפורסמת של 'הפנסאים', כותבים על ההשפעה הכבירה שחוללה הנסיעה בנפשו של הילד 
השפעה נצחית: ארבעה הורים כותבים על נסיעת הבן לרבי
טיסת הפנסאים | צילום: ארכיון COL

זה מכבר ששמה של 'טיסת הפנסאים' לחצרות קודשנו, עבור קבוצת נערי בר המצווה, שהמריאה בשלוש השנים האחרונות - יצא למרחוק. נדמה היה ששנים רבות חיכו הורים ומחנכים לפרויקט כזה שייתן לילד הצעיר לעשות את הזמן החשוב בחייו סמוך לרבי, כשהכול מאורגן בצורה קפדנית לפרטי פרטים.

במלאות עשור להקמת הארגון, פנינו השבוע לארבעה הורים, מדגם מייצג מכל רחבי הארץ, שבנם הצעיר הצטרף למסע בשנים האחרונות. שמענו מהם מה הם מבחינים, מזווית ראייתם, שנתן המסע לילד. מה היה רגע השיא שלא הפסיק לספר על אודותיו לאחר חזרתו ועוד.

עד היום מתגעגע

ר' משה לחיאני, מאנ"ש קריית גת

ארצה להדגיש את המיוחדות הגדולה שנתנה הנסיעה הזו לבני מאיר, בהיותה הפעם הראשונה שבה ביקר בחצרות קודשנו. הכול היה חדש עבורו וגרם לחוויה מיוחדת לראות את כל הדברים מקרוב - להיות בביתו של הרבי ובחדרו של הרבי וכמובן להיכנס ליחידות באוהל הקדוש.

עד עכשיו יש לו געגועים מאותו מסע. הוא תמיד אומר שהאוהל, בכניסתו ליחידות וגם ברגעי ההכנה שערכו עבורם הפנסאים - זה הרגע שהכי ריגש אותו.

אוסיף ואומר שהחשיבות הגדולה של המסע נעוצה בכך שהעניקה לילד את ההיכרות היפה עם כל אותם מקומות. לא כל ילד זוכה לזה - והכוונה היא כמובן לא רק לימי המסע עצמו אלא אף לימי ההכנה והמפגשים והלימודים שהיו כרוכים עם הנסיעה. זה בהחלט דבר חסר תקדים וחשוב. וטוב שהפנסאים הרימו את הכפפה. זה נותן לילד חוויה מאוד חזקה לביקור אצל הרבי גם בשנים הבאות ואני לא יודע אם היה מקבל את כל זה באם היה נוסע עמי או עם מישהו אחר.

בכלל, ארצה להוסיף שארגון הפנסאים הוא פשוט דבר אדיר. צריכים להשקיע את כל הכוחות בו ולהעצים אותו. זוהי ההכנה הכי טובה לישיבה עבור הילד, כזו שמעניקה לו באופן עמוק את כל הלחלוחית החסידית.

נסיעת חובה

ר' גד פריימן, מאנ"ש ירושלים

מבלי להיכנס באופן ספציפי לכל אותן חוויות מיוחדות ואישיות שעבר לכל אורך ימי המסע - וכאלה בהחלט שהיו הרבי - אוכל לומר בפה מלא כי הנסיעה הזו לרבי הינה חובה לכל ילד חב"די בגיל בר המצווה.

מרגישים בחוש הבדל ושינוי עצום אצל הילד לאחר שחוזר מהנסיעה עם הפנסאים לרבי. כמובן שכאן עלי לציין ולהודות על כל הארגון המוקפד ולצוות הנפלא שהצטרף וליווה את המסע בצורה מדהימה.

אני חושב שארגון 'הפנסאים' פועל פעולות ענקיות בקרב הילדים. הוא משפיע עליהם מאד ומחדיר בהם בצורה חווייתית את התכנים החסידיים והחינוכיים, בצורה חכמה שמושכת ובדרך ממילא פועלת וחודרת.

לנו, ההורים, לא נותר כי אם לאחל להם ולנו - הצלחה רבה ומופלגה.

חוויה לכל החיים

ר' גרשון פקטור, מאנ"ש ביתר עילית

הבן שלנו חזר מ'מסע הפנסאים' לרבי ב'היי' שנמשך אף הרבה זמן לאחר ששב לבית. אין ספור חוויות וסיפורים משיעורים והתוועדויות חסידיות שהתקיימו במהלך המסע הוא אגר בקרבו, והמסע הזה העניק לו רצון עז להמשיך ולגדול כחסיד אמתי המקושר לרבי בכל ליבו.

בכלל, הייתי רוצה לציין את האווירה החסידית והמיוחדת שאפפה אותו בקביעות, 24 שעות ביממה, לאורך כל ימי המסע. כל דקה נוצלה לעניין חשוב אחד - לימוד, התוועדות ואף טיולים מעניינים - לא היה רגע דל.

רגע השיא מבחינתו היה רגע הכניסה לאוהל הקדוש, בפעם הראשונה בחייו, ואמירת נוסח ה'מענה לשון' אל מול הרבי. הדקות הללו נצרבו בנפשו לעד ללא ספק.

ממליץ בחום לכל בחור בר מצווה חסידי. זו חוויה שתלווה אותו לכל החיים.

ההכנה הכי טובה

ר' שניאור זלמן גורליק, שליח הרבי בבאר שבע

הטיסה של בנינו, הת' לוי יצחק, במסגרת קבוצת 'הפנסאים' לקראת בר המצווה - הייתה ההכנה הכי טובה והכי חסידית שרק יכולתי לדמיין עבורו לקראת היום הגדול שבו ייכנס בעול המצוות.

לוי חזר הביתה עם חיות חסידית, כשהוא גדוש בחוויות רבות מהתוכנית הנפלאה והמושקעת בגשמיות וברוחניות שארגנו עבורם בכל רגע.

אני לא חושב שאם הוא היה נוסע עמי לבד, כפי שאכן חשבנו בהתחלה לעשות, היינו יכולים להגיע לכל אותם רגעים מיוחדים שחווה בהיותו כחלק מהקבוצה כולם יחד. ההתוועדויות, התפילה בחדרו של הרבי, השבת באוהל. כשהכול מלא וגדוש בחום וחיות חסידית שהעניק הצוות המיוחד של הפנסאים שליווה את המסע. זה גם המקום לומר להם על כל זה - ישר כוח עצום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.