א' התמימים | יום י"ח אלול ה׳תשע״ט 18.09.2019

שולחים את הילד ל'תשרי'? הנה כמה דברים שחשוב שתדעו

תמים מבוגר שעשה לא מעט 'תשרי'ס' בחצרות קודשנו, שיגר השבוע מסמך מיוחד למייל האדום של COL: שורה של הדרכות להורים לפני שליחת ילדם הצעיר לנסיעה לרבי לחודש החגים • על מה להקפיד, וממה להימנע? • מה חשוב לקחת לטיסה ואת איזה עניין אסור לפספס במהלך השהות בד' אמותיו של הרבי?
שולחים את הילד ל'תשרי'? הנה כמה דברים שחשוב שתדעו
צילומים: מנדי הכטמן, חיים טויטו (ארכיון COL

שולחים את הילד לחצרות קודשנו לחודש החגים? הנה כמה דברים שאולי חשוב שתדעו לפני שהוא עוזב את הבית.

תמים מבוגר שעשה לא מעט 'תשרי'ס' בחצרות קודשנו, שיגר השבוע מסמך מיוחד למייל האדום של COL, המכיל שורה של הדרכות להורים לפני שליחת ילדם הצעיר לנסיעה לרבי לחודש החגים. לתועלת הגולשים, אנו מפרסמים את המכתב במלואו (למעט שינויי עריכה קלים כמתבקש).

לטיסה:

תפילין - עדיף תמיד שיהיו בקרבת מקום, היות ולא בכל טיסה המזוודה שבבטן המטוס מגיעה בזמן או למקום הדרוש. ובפרט אם זו טיסת יום, ואפשר לעשות מבצעים.

כדאי מאוד לברר לפני הטיסה על עוד מבוגרים או בחורים אחראיים שנוסעים עם הבחור, למען ההשגחה על התָּמים התַּמים והמבולבל שאך זה עתה יצא מהתוועדות סוערת ובהחלטות גורנדיוזיות, ופתאום נפגש הוא בחיזו דהאי עלמא... דברים נוראים קרו כבר לבחורים הכי חסידיים לצערינו...

עדיף לדבר עם בנכם גלויות, על כך שאנו חיים בעוה"ז, ויש בו הרבה שטויות וכו', ולא לסמוך עליו בעיניים עצומות. מנעו מצב שברגע האמת הוא יחשוב לעצמו, "הרי אבא ואמא לא הזהירו אותי על זה"...

מומלץ להצטייד אף בקונטרסים בקשר לנסיעה לרבי או ספר לימוד מעניין כלשהו, שיעסיק את העיניים במקום הנכון.

המפונקים יטלו מראש אף מיני מזונות, כי לא תמיד הארוחה תואמת לטעם האישי וכו'...

לשהות עצמה:

שמפו וסבון. מגבת. (בחלק מהמקוואות יש, אך עדיף שיהיה בכל זאת).

חליפות. יש שמביאים חליפה אחת לחול ולשבת, ועוד חליפה חילופית למקרה הצורך. מקסימום באמצע עושים ניקוי יבש שם כשיש צורך. הסיבה: בכל חג ושבת מזיעים המון, וגם נקרעות חליפות בקצב מסחרר. לא כדאי להרוס שתי חליפות.

בגדי חורף. גם כשאין טמפרטורה נמוכה במיוחד כדאי מאוד להביא שני סוודרים לפחות, מעיל גשם ואולי גם מעיל נוסף שמחמם. כי אף שבמהלך היום המזג אוויר סביר, אך בבקרים הבחורים רועדים מקור, בפרט מהיציאה מהמקווה, ואף אחד לא מעוניין באמצע תשרי שתהיה לו דלקת ריאות ח"ו.

לא ללכת כלל לבד ברחוב, ובפרט לא בלילה. רק השנה היו כמה אירועי אנטישמיות ושדידה בידי כמה אפרו-אמריקנים שיכורים ומסוממים באישון לילה.

אמרו לבינכם שכשהוא חוזר בלילה לדירה - שמיד ילך לישון. כיון שהדיבורים והשיחות בדירה יכולים להיגמר בבוקר, ורק אז הוא ילך לישון, וילך לפח לא רק היום שלמחרת, אלא כל תשרי יהפוך הלילה להיות יום, והיום ללילה.

דמי כיס. אל תביאו לבנכם יותר מידי כסף. ראשית, כדי שלא יבזבז סתם (ובתשרי מתבזבז המון כסף): הבחור מתקשר הבייתה ואומר, "אבא אני חייב דחוף אוזניות, חליפה" ועוד, ולאו דווקא שבאמת צריך. שנית, זה יגרום לו ללכת עם חברים פחות חסידיים לשופינג במנהטן, שרבים הולכים לשם לצערינו וחוזרים מהופנטים מהמסכים ועוה"ז ("שמעשיו קשים ורעים" תניא פרק ה'), וזה גורם להם פחות להיכנס ל-770 אח"כ (בלשון הכי המעטה שיש. עוד לא דיברנו על הקניות ההולכות ונישנות, קניית הסמארטפון, וההשפעה מכך לכל השנה והחיים רח"ל).

עמדו עם הבן הנוסע בקשר רציף ככל שניתן, למרות שינוי השעות. יש בחורים שחוזרים מתשרי חסידיים ביותר, ויש שחוזרים בדיוק הפוך. מניסיון מר ביותר: באחד השנים היה איתי בחור בדירה, לא הכרתי אותו עד אז. הבחור היה נראה נחמד וחסידי. ארבעה ימים אחרי שהגעתי לדירה, הוא קנה סמארטפון, וכאן הסיפור נגמר. לא תאמינו, הבחור לא יצא מהדירה כמעט כל תשרי! לא סליחות, לא כפרות, לא ד' מינים, לא סוכה, לא התוועדויות, ולא תפילות. פשוט לבכות. לא משנה באיזו שעה שהייתי מגיע לדירה, 3 בלילה או 3 בצהריים, 6 בערב או 6 בבוקר, תמיד ראיתי אותו, ספון ומכונס תחת השמיכה, כשאור מחליף צבעים בוקע מן המסך המבדיל בינו לבין אביו שהגיע עד אליו אך התרחק ממנו מאוד רח"ל היל"ת. פשוט רחמנות. לטובת נשמת ילדכם, תקבעו מראש עם בחור מבוגר ספציפי, שישים לב, ויסתכל בשבע עיניים על מה שקורה עם בינכם.

מאידך, בכדי שדברים שכאלה מלכתחילה לא יקרו, הכניסו בו תוכן כמה שאפשר, ושאלו אותו גלויות: למה אתה נוסע? בשביל מה? מה יועיל לך שתהיה דווקא שם ולא פה עם המשפחה? והוא בעצמו יתחיל לחשוב, רגע, למה באמת אני נוסע. זה יגביר את המודעות שלו וממילא את החשיבות, וכך הוא יתחבר יותר אל הענינים.

אִמרו לו בפירוש, שעל כל בעיה, ולו הכי קטנה עליו לגשת לאחד מצוות הבחורים המבוגרים ב'ועד התמימים', ולדווח לו. גם בגשמיות וגם ברוחניות.

מומלץ ביותר: אם מישהו, אפילו מוכר, מציע לו להחביא במזוודה כמה אייפונים עד לאחר המעבר במכס - שלא יסכים. ראשית, ביודעי ומכירי כמה שלקחו ותפסו אותם ולא היה נעים בכלל. שנית, בחורים פותחים אותם וגולשים.

אמרו לבינכם שעל אף היותו בחור חסידי וכו', אינו חייב ללכת כל יום שישי או ערב חג למבצעים. הוא עדיין לא בשל למבצעים מסוג זה. כי כמה שתל אביב מטונפת, מנהטן פי כמה. עדיף שישאר ב-770 ללמוד, ותאמינו לי שהרבי יסלח לו. מקסימום, שילך רק עם בחור מבוגר, חסידי ואחראי.

אמרו לו שאינו חייב להישאר בשמחת בית השואבה כל לילה עד שש בבוקר, היות וזה הורס לו את כל יום המחרת.

לסיום: הדגישו באזני בנכם שהוא הגיע למטרה אחת ויחידה: להתקשר יותר לרבי, ולעשות רצונו הק'. כשהוא ירגיש שזה הדבר היחיד אליו הוא הגיע ע"י שישתתף בהתוועדויות מלאות התוכן, לימוד החוברת המודפסת ע"י הוועד, תפילה באהל וכל הענינים המיוחדים של תשרי אצל הרבי, אז כל הדברים המפתים האחרים ייחשבו אצלו כאין ואפס, והוא ירגיש את הרבי בעצמותיו, ואו אז מובטח לכם שבאמת "מענדי חדש יחזור הבייתה"...

כל הנ"ל נכתב נטו מניסיון במשך השנים ובידיעת המציאות האמיתית בשטח.

מסכימים עם הנאמר? חולקים בחלק מהדברים? יש לכם מה להוסיף, להאיר? שתפו אותנו באמצעות מערכת התגובות:

 

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
50 תגובות
1.
שמירת העיניים
י"ח אלול ה׳תשע״ט
כדאי שישים זגוגיות שחורות במשקפיים
ציני
י"ח אלול ה׳תשע״ט
2.
מאמר מוצלח ופרקטי מאד. חובה לכל הורה
י"ח אלול ה׳תשע״ט
3.
כפי שאמר הרב זילברשטרום
י"ח אלול ה׳תשע״ט
רצוי מאד לא לשלוח ילדים מתחת לגיל 16, שיעור ג ישיק ומעלה
תגובה 3
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
לענ"ד טעות בתכלית - מוצלח ואדרבה לשלוח תמימים גם קטנים ע"מ שיספגו חסידשקייט כבר בציעורתם
4.
אנ"ש קרון הייטס
י"ח אלול ה׳תשע״ט
לצערנו הרב. צודק ביותר!!!!
5.
מני
י"ח אלול ה׳תשע״ט
וגם להסביר שבטיסת חזור מניו יורק (אם ממריאים מניו יורק בשעות הערב) - אחרי כמה שעות כבר מגיע סוף זמן קריאת שמעץ

לצערנו, לעיתים, רואים מנייני יהודים כבר עטופים בטלית ומתפללים שחרית ולעומתם תמימים מפונקים עדיין שקועים בשינה עריבה.

וזה בהחלט "קידוש" שם ליובאוויטש גדול...
6.
כשהייתי בחור הייתי מהצוות הניהולי של ה'ו...
י"ח אלול ה׳תשע״ט
להרבה מידי סיפורים שלילים בתחום המוגנות.
בחורים צעירים במיוחד בישי''ק לא מספיק מודעים לסכנות ולמוגנות.
וכן, קורים מקרים. איפה? בבביסיימנטים, במקווה ואפילו ב770.
הורים, שוחחו עם הנער שיחת מוגנות. על כל מקרה שקורה אנא אל תפוצצו בקבוצות ומנעו לשון הרע שעלול להיות וסיפורי שקר. על הבחור שחש או ראה פגיעה כלשהי לספר מיידית לאנשי וועד תלמידי התמימים.
7.
חכמים היזהרו בדבריכם
י"ח אלול ה׳תשע״ט
היה אולי כדאי להשאיר חלק מהחששות ברמז ולא לכותבם לפרטי פרטיהם בראש כל חוצות
יש דברים שצריכים להיאמר
י"ח אלול ה׳תשע״ט
מדובר בדברים חמורים ביותר ואין מנוס אלא לומר אותם
על הערה 7
י"ח אלול ה׳תשע״ט
צודק בהחלט... ויש קצת הגזמות בכתבה שהייתי מוותר עליהם מכיוון שהורים יכולים לראות את חודש תשרי אצל הרבי לא נכון..
נכון, אבל...
י"ח אלול ה׳תשע״ט
אם לא מבינים לבד אז צריך להגיד
8.
יישר כוח, ועוד משהו
י"ח אלול ה׳תשע״ט
כל הכבוד לכותב. דברים חשובים ביותר!
ידוע לי שבמהלך תשרי יש כ-900 פניות של אורחים בבקשה לטיפול רפואי. לרוב זמן מקרים קלים, אך יש גם מקרים הנזקקים לאישפוז והטסה לארץ. בניו יורק הבחורים חיים בתנאי צפיפות, חוסר ניקיון, חוסר שינה, תזונה לא תקינה וכו', ורבים מהם חוטפים כל מיני צרות כמו: פטריות (שיכולות להיות כואבות ומציקות מאוד), שפשפת, אבעבועות רוח, זיהומים (עם חום גבוה) ועוד. חובה לעשות ביטוח בריאות כדי שבעת הצורך תהיה אפשרות לפנות לרופא.
מי שחולה שישאר בבית כי קשה להחלים בקראון הייטס, הסבל שם גדול פי 10 והחולה עשוי להדביק גם אחרים.
תגובה 8
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
סילוף מוגזם של המציאות, בתור תמים שטס לתשרי- התנאים אינם כאלה גרועים כפי שמתארים אותם!!!!!!
9.
ביקורת בונה
י"ח אלול ה׳תשע״ט
לא מתאים לאתר מכובד כמו col ובפרט לאחר החידוש המרענן, להעלות כתבה רדודה כלכך וללא שמץ של עריכה מינימלי.
הכי מתאים בעולם!!!
י"ח אלול ה׳תשע״ט
ולצערי אני כותב את זה
יפה שמעלים את התודעה על המצב שם
10.
שטערנא (אמא)
י"ח אלול ה׳תשע״ט
אני ממש מודה לאתר על פרסום המסמך החשוב הזה.

המסמך מנוסח בגובה העיניים, לא הצטעצעות של מילים, וזה חשיבותו.

ובכמה פרטים זה גרם לי, ואני בטוחה שלא רק לי, לפתוח את העיניים.
11.
עם כל הכבוד וההערכה, לא כל בחור מבוגר יכ...
י"ח אלול ה׳תשע״ט
אי אפשר לשלוח את הילד אל בחור מבוגר על כל בעיה. רוב הבחורים המבוגרים עדיין לא מבינים מספיק בחינוך ועוד לא התנסו בלהיות אבא לילדים, ולכן עדיין לא יודעים להתמודד עם בעיות של ילדים, וכל שכן מתי שיש בעיה קצת מורכבת.
נכון שיש בחורים מבוגרים שכבר ניהלו קעמפים עם מאות ילדים וכדומה, אבל זה לא מספיק ואין המצב בקעמפ דומה למצב ב-770.
על ההורים ששולחים את הילד ל-770 לסכם מראש עם רב או איש חינוך (או אולי עם קרוב משפחה) שהם מכירים אותו באופן אישי ויודעים שאפשר לסמוך עליו, שהילד יוכל לפנות אליו בכל בעיה.
אם אין אחד כזה - על אחד ההורים להצטרף לנסיעה. אם אי אפשר - צריך לשקול בכובד ראש האם בכלל אפשר לנסוע. יש כאלה שסומכים על האחים הגדולים שישמרו על האחים הקטנים - אבל עם כל הכבוד ועם כל ההערכה לאחים הגדולים שהם עדיין בחורים, לא תמיד זה מספיק.
12.
מה הפחד להגיד שגם לבחור מישיבה גדולה זו...
י"ח אלול ה׳תשע״ט
דבר אחד בטוח חשוב ונכון:

לא באמת תמיד צריך, ואולי לפעמים מצווה שלא לצאת למבצעים, רוב מקומות המבצעים פשוט אסור ע"פ הלכה להיות בהם, ואפילו באמתלא של מבצעים, וכ"ש לתמימים - צעירים או מבוגרים...

גם הרבי, לא הסכים לעשות מבצעים, או לצאת לשליחות במה וכמה מקומות, או לצאת לערבי חב"ד בכל יישוב בארץ שיהיה...

והגיע הזמן שהמשפיעים יעוררו על כך!!!
13.
כפי שכתבו: מוגנות, וביטוח רפואי
י"ח אלול ה׳תשע״ט
על מוגנות הילד צריך לדעת הרבה לפני תשרי אבל שיחה טובה לא תזיק. וביטוח רפואי שמאפשר לגשת למרפאה בשכונה או לגבס שבר בלי אישור מחברת הביטוח בארץ הוא חובה
חשוב בהחלט.
י"ח אלול ה׳תשע״ט
ביטוח רפואי, חובה גמורה.
כמו שאר הכללים
14.
תגובה למספר 7
י"ח אלול ה׳תשע״ט
לצערי
אסור להגיד בפירוש. ולעשות בפירוש מותר?
לא כולם מבינים בלי להגיד בדיוק מה מכוונים
15.
מאמר מצויין ומעשי.
י"ח אלול ה׳תשע״ט
16.
מאמר מצויין.
י"ח אלול ה׳תשע״ט
חובה לכל אחד לקרוא ולהכין את בנו כראוי לתשרי בפרט בחורים מישי"ק.
יישר כח לתגובה 6 על העלאת הנושא החשוב.
17.
ל 7
י"ח אלול ה׳תשע״ט
אם המציאות זועקת במילים ובפרטי פרטים מול העיניים, צריך גם לענות לה הכי ברור שיש. אם בעל המאמר היה כותב עדין, לא היו מבינים את חומרת הדברים דים
18.
מענדי ת. הר כנען
י"ח אלול ה׳תשע״ט
הייתי מסנן מסרים, או לפחות מי שלא מאנ"ש שלא יוכל לצפות במאמר זה
19.
חולק בנושא המבצעים
י"ח אלול ה׳תשע״ט
יש לדאוג שילך עם מישהו אחראי, אך לא ח"ו לומר לו שלא ילך למבצעים. היפך רצון כ"ק אדמו"ר
צודק!
י"ט אלול ה׳תשע״ט
צודק לגמרי! צרם לי מיד
20.
לא מכיר ארגון בשם "ועד התמימים העולמי"
י"ח אלול ה׳תשע״ט
21.
לתגובה 20: ממש חבל שאינך מכיר. ארגון מדה...
י"ח אלול ה׳תשע״ט
הגיע הזמן שתכיר בזה שיש ישיבות עם בחורים שהוריהם לא מוכנים לשלוח אותם לאירוח בארגון שלא דואג בגשמיות לבחורים כמו שצריך, מונע מהם לנסוע לאוהל ולהשתתף בפעילויות של הצד שאינו מוצא חן בעיניהם. אם אשל לא היו עושים שטויות המנדט לא היה נלקח מהם.
22.
יישר כוח גדול
י"ח אלול ה׳תשע״ט
תודה רבה מאוד עוזר בונה ומכין את ההורים
23.
בחור שעבר כמה וכמה "תשרי"
י"ט אלול ה׳תשע״ט
קצת צרם לי ההצגה של המצב בתשרי כאילו המצב כ"כ נורא! רק שתדעו שזה לא ממש ככה...
גם אני עברתי כמה וכמה "תשרי"
י"ט אלול ה׳תשע״ט
וראיתי בהחלט דברים חמורים יותר ממה שנכתב פה. אתה בוודאי ראית את ד' אמותיך בתשרי, אך אין לך יכולת לראות מה קורה מחוץ לטווח הזה. ב-770 יש גן עדן כפשוטו, אך האם מישהו בדק או יודע איפה אותם אלפי תמימים שנסעו לתשרי ולא מגיעים ל-770? האם התפללו? האם אכלו, ומה אכלו? יש בחורים שהופכים ל"אבודים" ו"נדחים" בשכונה, וזה חובת ההורים לבדוק מה מצב בנם. וכן, מותר גם להישאר בבית בחגים. לא בטוח שזה פחות טוב.
פורפורציה..
י"ט אלול ה׳תשע״ט
זה לא שזה "ממש לא ככה" אבל בהחלט יש הגזמה בדברים שיכול להראות לא טוב בעייני ההורים.
המצב עוד יותר גרוע ממה שכתב... אתה מקשקש...
כ' אלול ה׳תשע״ט
כמה שאתה צודק...
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
אין ספק שהנאמר בכתבה הוא אמיתי ופרקטי! וכן גם מה שציינת - בחורים שב"ה שקועים בד' אמות של תורה ותפילה לא מודעים לנעשה מחוצה לה. ןלמגיב 23 אומר בכנות - עולם הזה הוא מקום אכזרי ומטעה. זו לא בושה לומר שצריך להתגונן ולהזהר. כמובן שלא הפשט שתשרי הוא דבר רע, אך האופן שהדברים הוצגו בכתבה - ללא ספק - נכון (כואב) ואמיתי
ו.... כן. גם אני עברתי 'כמה תשרי'.. :)
24.
תגובה להערה 23
י"ט אלול ה׳תשע״ט
לצערי יש חלק קטן מאוד אבל יש שמתחילים בבית של קרובים או ידידים של קרוב עם האינטרנט
ההורים שמה בעבודה ורבים חללים הפילו וד”ל

עולם כמנהגו נוהג רוב התמימים מתחזקים
ויאבד עולמו מפני השוטים שאין להם רסן
25.
הכתבה מסוננת לעילא ולעילא
י"ט אלול ה׳תשע״ט
יש לי הרבה מה לכתוב ולספר על הידוע לי, ואומר רק את זאת: הכותב כתב ברמיזא ובסינון הדוק כדי להעלות את המודעות לבעיה בלי לעורר פאניקה. אילו היו מעלים על הכתב את כל האירועים שהתרחשו רק בשנה אחת בקראון הייטס, כולל אשפוזים, פגיעות מיניות, התמכרויות, וכו' וכו' היו אוזנינו סומרות. צריך להבין, תשרי הוא המקום היחיד שבו בחור או בחורה צעירים יוצאים לחלוטין מפיקוח ההורים והנהלת של המוסדות, וחלק קטן מהם נופלים עד באר שחת.
26.
להערה מספר 1
י"ט אלול ה׳תשע״ט
כדאי ללמוד קונטרס העבודה בפרט פרק ב וג שזהו
התקן של תומכי תמימים בפרט לפני נסיעה לרבי

והרבי הרש”ב כתב את זה בכפר קטן שנקרא ליובאוויטש לא מטרופולין -עיר מרכזי בעולם
ולפני יותר ממאה שנה על שמירת עיניים אוזניים



ודברי צדיקים חיים וקיימים לעד
רעיון פרקטי
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
אם תמים ילמד קונטרס בית רבינו , ויתבונן בכך שהוא נמצא ב"מקום המקדש גופיה דלעתיד" אין ספק שהשהות וניצול הזמן יהיה אחרת לגמרי
וכן מאמר "ביום עשתי עשר"
וד"מ "כי תבוא" שמדבר ע"כ שכל יהודי מקומו האמיתי הוא "לפני הוי' אלוקיך" והוא חלק מביכורים שבאים לבינמ"ק, "והכהן אשר יהיה בימים ההם עומד ומשגיח על כל תנועה שלו"
עיי"ש
חובה להכנה לנסיעה!!!!!!!
27.
ביטוח רפואי
י"ט אלול ה׳תשע״ט
הכי חשוב בלי זה לא נוסעים עדיף לשלם ושלא נדע
28.
וועד התמימים
י"ט אלול ה׳תשע״ט
השנה הרישום מסורבל ומבקש פרטים לא רלוונטים כמו תעודות זהות של הורים תאריך לידה של ההורים ומיילים.. למה כל זה???
29.
ישר כח גדול
י"ט אלול ה׳תשע״ט
30.
נכון מאד
י"ט אלול ה׳תשע״ט
בקשר למבצעים בני שיחי בחור חסידי באמת סיפר לי שתחלת תשרי יצא למבצעים לאיפה שכל המסכים הוא מתקשר אליי במוצאי שבת בבכי ואומר לי אבא ניכשלתי למה זה קרה לי הוא מאד רצה לחזור אמרתי לו שישאר בסוף נשאר אבל לא יצא מהשכונה בכלל תחשבו מה קורה לבחור שהוא לא חסידי בלשון המעטה מה היה קורה לו שהוא יראה כאלו דברים צריך לימנוע את זה שהועד ידאג לא רק למקום מבצעים אלא גם שיהיה בחור אחראי שישמור על הבחורים שלא כל בחור יחליט לאן הוא רוצה ללכת הועד יחליט חובה לציין ולהגיד תודה רבה לכל מי שואג שלבנים שלנו יהיה טוב בגשמיות או ברוחניות
31.
טיערע ברידער! יחי המלך המשיח!
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
העיקר זה שהרבי הוא הכל!!!
32.
מאמר יפה מאוד!
כ"ה אלול ה׳תשע״ט
עליו שיפעל את פעולתו!
33.
הכי חשוב מכשיר מסונן...
כ"ז אלול ה׳תשע״ט
שהבחור בארץ, תחת פיקוחו של המשגיח וההורים,
אז המכשיר פלאפון שברשותו, יהיה מסונן או כשר.

אבל לצערנו בניויורק הבחורים קונים "סים" של חברות מקומיות, ללא סינון כלל וכלל, וממציאים כל מיני מכשירים ישנים, או מלוה מכשיר של חבר רק לתשרי.
ודווקא במקום הקדוש הזה.. הבחור חשוף לתוכן אסור

הורים יקרים.. תפתחו עיניים תיהיו בקשר תמידי עם הבן
וגם אם הוא "הגניב" איזה מכשיר.. תוודאו שהוא מסונן

34.
יפה מאוד
ד' תשרי ה׳תש״פ
חשוב קשר עם הבית וחברים חסידיים
35.
אני מסכים
ז' תשרי ה׳תש״פ
36.
חלקית נכון
ז' תשרי ה׳תש״פ
יש פה הגזמות מצד אחד אבל צריך להיזהר מאידך גיסא
כאחד שעבר תשרי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.