מערכת COL | יום ט"ז אלול ה׳תשע״ט 16.09.2019

"אלה ברכב" עם פיג'ו 5008 • מה יצא במבחן הנסיעה?

פיג'ו 5008 > מי המתחרות, לכמה נוסעים היא מתאימה, איך האבזור, איך חווית הנהיגה • וגם: מה הצעד הגדול שעשו בפיג'ו לקראת הציבור הישראלי?

במסגרת התחדשות האתר אנו משיקים מדור חדש במסגרתו נציג לכם מבחני רכב בצורה המונגשת והמותאמת לציבור החרדי. 

והשבוע עם פיג'ו 5008. מי המתחרות, לכמה נוסעים היא מתאימה, איך האבזור, איך חווית הנהיגה, וגם: מה הצעד הגדול שעשו בפיג'ו לקראת הציבור הישראלי?

אחרי פסק זמן ארוך, אנו מתכבדים להגיש לכם מחדש, והפעם בעז"ה באופן קבוע אחת לשבועיים מבחני רכב. מדובר בכתבות שיסקרו עבורכם מגוון רחב של רכבים מסוגים שונים ומחברות שונות, במטרה להציע למשפחה החב"דית המחפשת את הרכב הטוב ביותר עבורה. חלק עיקרי של הרכבים יהיו מיניוואנים המכילים 7 מקומות – פתרון אידיאלי לזוגות שהתברכו בכמה ילדים, חלק יהיו מסגמנט המיני או הסופר מיני ויתאימו לזוג צעיר או למי שמחפש רכב קטן שרק ייקח אותו הביתה, אחרים יהיו מיועדים למי שיחפש רכב מנהלים, רכב שרד או רכב שטח. בקיצור, הכול.

לתועלת העניין, הסקירה תתמקד ביכולות, בנוחות ובמראה של הרכב הנסקר ותעסוק הרבה פחות בנתונים טכניים יבשים, שזרים לרוב רובם של הקוראים.

זמן רב התלבטתי איזו מכונית תהיה ראויה לפתוח את סדרת הכתבות הזו. בסופו של דבר החלטתי ללכת על מכונית מסגמנט המיניוואנים. ראשית כיוון שמדובר ברכב שמתאים מאוד למשפחה החב"דית, ושנית כיוון שמדובר בסגמנט שבשנים האחרונות הלך ונהיה יותר ויותר פופלארי, והמכוניות הנוסעות בכבישי כפר חב"ד יעידו על כך.

עד לפני כמה שנים, המיניוואנים האלו היו רק כלי רכב שיכול להוביל שבעה נוסעים ותו לא. אבל מאז ימי המאזדה 5, המיצובישי גרנדיס המשמימים וחבריהם עברו מים רבים. כיום מדובר לא רק במגוון דגמים גדול הרבה יותר, אלא גם במכוניות שמביאות עמן נדוניה גדולה בצורת אבזור עדיף, יכולות בטיחות מתקדמות וכמובן ביצועי שטח קלים של ג'יפונים. את המדור הזה בחרתי אם כן לפתוח עם פיג'ו 5008.

יריביו העיקשים הם קיה סורנטו, ניסאן אקסטרייל, סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר. הצד השווה שבכולם – מכוניות של שבעה מקומות, בעלות מראה נהדר ויכולת של ג'יפון שמעניק נופך נוסף למוביל הנוסעים הזה. ה-5008 הוא מרהיב, כוחני ובעל עדכונים טכנולוגיים העולים על רוב מתחריו.

מבט חיצוני מלמד אותנו שה-5008 שונה מאוד לטובה משני הדגמים שקדמו לו. האריה של פיג'ו הניצב בגאון בחזיתו הולם את המראה הבולט והאגרסיבי. כניסה פנימה מגלה מראה מודרני וצעיר: הגה קטן וחמוד, מחופה עור וקטום בראשו ובתחתיתו, חיפוי מעניין על הדלתות וכיסאות חתיכות עור העוטפות אותן לכל אורכן.

אבל מה שהכי מושך את העין היא מערכת המולטימדיה הדוברת עברית כולה. צריך להוריד את הכובע בפני היצרנית הצרפתית ונציגיה בארץ – היבואנית 'לובינסקי', שהיו הראשונים להציג בפנינו רכב הדובר עברית מלאה בכל מצב שהוא. לאחרונה הנושא הזה נכנס לעוד ועוד יבואניות מתחרות, אבל ללובינסקי שמורה תמיד זכות הראשונים, וחוצמזה שגם החברות הבודדות שכבר עושות זאת, לא הצליחו להגיע לשלימות שיש כאן. הן עושות זאת למחצה, לשליש ולרביע.

זה גם פרקטי ועוזר לנהגים שאינם דוברי אנגלית או שולטים בה באופן מלא. כך למשל כשתתקרבו במהלך נסיעה לרכב שלפניכם, תראו התראה בולטת על מסך המחשב "רכב מקדימה", אם לא תסגרו את אחת הדלתות תקבלו התראה "הדלת פתוחה" ואם לא תחגרו תקפוץ לה ההתראה "אתה לא חגור". מרשים.

מתחת למסך המולטימדיה תגלו שורת לחצנים לרוחב, שבשל צורתה היא מכונה בפי כל "הפסנתר". לחצנים אלו מעניקים אפשרות לשליטה על מיזוג האוויר, האודיו והרדיו ועוד, ובעבור התקנה מקומית בעלות מזערית תקבלו גם ווייז מובנה ושלל אופציות מעניינות ושימושיות כמו שירות לקוחות, שירותי דרך, טיפול רכב, מציאת חניה, אפשרות של התקנת קודן אלקטרוני, התקנת אפליקציות ייחודיות ועוד.

ה-5008 גם מציבה בפניכם יכולת לחימום שני המושבים מלפנים (כאשר שני מושבים אלו גם ניתנים להארכה), כיסא נהג מתכוונן אוטומטית עם זיכרונות, בלם יד חשמלי, דימום המנוע בעת עצירה, מראות מתקפלות, ידית הילוכים חכמה, הטענה אלחוטית לסלולרים חדשים, תא אכסון מקורר מלפנים, התראה בצדי המראות בשטח מת (כל ההתראות ניתנות לביטול), בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, שש כריות אויר, מצלמת רוורס שמציגה תמונה של 360 מעלות (צילום כל צדי הרכב המעניק מבט מלמעלה על כל סביבתכם והופך את הרוורס לנטול כל סכנות) ובקרת סטייה מנתיב שמסיטה את ההגה מעצמה בכל פעם שסטיתם מהנתיב ללא איתות.

שלשת מושבי השורה השניה מוצבים על גבי מסילות שיאפשרו להם לנוע קדימה או אחורה, בהתאם לצרכי הנוסעים בשורה השלישית, האחרונה.

הקטע הבא הוא עקב האכילס של סגמנט רכבי שבעת המקומות, ולכן תאלצו להתמודד אתו גם כאן. שורת הרכבים המתחרים שהצגנו בתחילת הכתבה מתמודדים גם הם עם הבעיה הזו: השורה השלישית, וזה מה שמקובל ברכבים האלו, מתאימה לילדים ונערים בלבד ולא למבוגרים. רגע לפני שתנסו לאמץ פתרון אחר, חובה שתדעו שאין רכב שמחירו אינו עולה על 200,000 שקל שמציג פתרון לנושא הזה. למשפחה החב"דית בעלת ארבעה או חמשה ילדים, המצב הקיים הוא אידיאלי. אחרי הכול ילדים יסתדרו היטב שם מאחורה.

אבל עזבו שטויות, הנהיגה עצמה, וזה מה שהכי חשוב, מלהיבה. רכבים צרפתיים נחשבים לכאלו שמנועיהם מצליחים להפיק כוח והנאה. רכב המבחן שלנו מגיע עם בנזיןPureTech  בנפח 1.6 עם 165 כ"ס ומומנט של 24.48 קג"מ המושגים כבר ב-1,400 סל"ד. זה אומר שיש לו יכולות טובות ולא תצטרכו לשמוע את המנוע נאנק וצועק ממאמץ כשתרצו להשתלב בכביש המהיר. תוך 9 שניות תמצאו את עצמכם על 100 ולא תבינו איך הגעתם לשם. ה-5008 "זרם" עם כל מאמץ שהכתבתי לו ולא נכנע לגחמות כאלו ואחרות. יחד עם זאת, הוא מתגלה גם כיציב על הכביש וככזה שמחליק די בקלות שיבושי דרך כאלו ואחרים.

צריכת הדלק בנסיעת המבחן המאומצת שלנו שכללה גם עמידה בפקקים אינסופיים שידועים כזוללי דלק שרדה 12.3 קילומטרים בעבור ליטר דלק בודד.

אהבתי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.