כתב COL | יום י"ב אלול ה׳תשע״ט 12.09.2019

התכנית המהפכנית שתחולל שינוי של ממש בילדי אנ"ש

יומיים אחרי שהוצגה בשידור-חי הבעייה המרכזית עמה מתמודדים כיום בני הנוער, מצביע השליח הרב בנימין וילהלם, ממנהלי ארגון 'הפנסאים', על הפתרון המהפכני שהתגבש בתקופה האחרונה, ושיוצג לחסידים שיגיעו לכינוס הגדול שיתקיים ביום שני בחולון
התכנית המהפכנית שתחולל שינוי של ממש בילדי אנ
על רקע כינוס ג' תמוז של הפנסאים. השליח הרב בנימין וילהלם (צילומים: ארכיון COL)

רבים מחסידי חב"ד, מכל רחבי הארץ, התחברו בשעת ערב של יום שלישי השבוע, אל המחשב הביתי וצפו בשידור חי ומיוחד שהשיק ארגון 'הפנסאים' - במלאות עשור להקמתו.

במשך עשרים וחמש דקות הוצגה מחד הבעיה שהנוער הצעיר מתמודד עמה במלוא חריפותה, ומאידך הקושי הרב במציאת פתרון הולם.

"בימים אלה אנו חותמים עשור של פעילות", אומר הרב בנימין וילהלם, ממנהלי הפנסאים ומשלוחי הרבי בחולון, ל-COL. "אבל לצד כל ההצלחה הגדולה ישנה נקודה אחת שעולה שוב ושוב. כל הזמן אנו מקבלים מההורים פניות בקשה שנעזור לילדיהם בבעיה אישית שטורדת את מנוחתם. והכוונה לדוגמה - בעיות ביראת שמים, בכיבוד הורים, בלימוד גמרא או בביטחון עצמי - והדוגמאות רבות ומגוונות. אין ילד שבסופו של דבר לא זקוק לתמיכה ולליווי במסלול האישי שלו.

"יש הורים שכתבו לי שילדיהם נגררים אחר חברים לא טובים בכיתה, שצופים בדברים כלשהם, לא הכי חינוכיים בלשון המעטה, שנכנסים למוחו של הילד ומשפיעים עליו. הורים רבים שואלים את עצמם כיצד ניתן להקנות מידות טובות לילד, יש החוששים מכך שנסחף יותר מידי.

"וכשילד לא מקבל את המענה למה שמקשה ומציק לו - זה משפיע עליו בכל התחומים והתוצאות עלולות להיות מרחיקות לכת. בעשור האחרון פעלנו רבות בקרב בני הנוער, הענקנו את כל המעטפת החיצונית הנדרש, אבל שמנו לב שזקוקים באמת למשהו הרבה יותר דרמטי שיעזור לכל ילד ממש באופן אישי".

>> ומה באמת הפתרון לכל אותם קשיים?

"זו בדיוק הנקודה", אומר הרב וילהלם. "אין פתרון קסם שיציל את המצב, קשה מאוד עד בלתי אפשר לעצור את העולם מהתדרדרות אחר הסחף. האתגרים גדולים ועצומים. בעשור האחרון באמת שפעלנו הרבה - אבל עדיין המצב רחוק מלהיות מושלם. אנחנו ערבים אחד לשני, והתנהגות של ילד אחד משפיעה על הילד השני".

>> אז מה עושים?

"האמת היא שלאחר מחשבה רבה ושיחות ארוכות הבנו שיש פתרון שבכמה קווים כלליים הצגנו אותו בפני ההורים בשידור השבוע. והפתרון נעוץ בקשר אישי ובהכוונה אישית ממוקדת לכל ילד בבעיות ובאתגרים הפרטיים שלו".

>> ומה זה אומר בדיוק, בפירוט יותר?

"בדיוק לשם כך זה הכרזנו במהלך השידור הגדול על כינוס גדול שיתקיים ביום שני הקרוב בחולון, ובו נפרט בפני כל החסידים שאכפת להם את התכנית הזו, שתעשה מהפכה אמתית ותיתן מענה אישי לכל ילד ותגרום לו להיות עדין יותר וחסידי יותר. כאמור - נקודת הדברים היא קשר אישי והכוונה ממוקדת לכל ילד וילד בפני עצמו, ובפירוט יותר נרחיב במהלך הערב, כיצד מיישמים את התכנית הזו. מי שמעניין אותו לחולל שינוי - שיגיע".

נרתמים ומצליחים

"מדובר במשהו גדול, ענק, שדורש המון מכל אחד ואחת מאתנו. אנחנו חייבים את ההורים שיהיו עמנו. זה משהו שיש לו השפעה לדורות. כל חסיד שאכפת לו שיצטרף אלינו לאירוע הגדול הזה שבו נפתח את העשור השני של הפנסאים ובמהלכו נציג את התכנית הגדולה.

"על כל מי שרוצה להשפיע ולחולל שינוי - להיות שם. עשו את הצעד הזה והגיעו לכינוס.

"אין לי כל ספק שאם נרתם כולנו, נצליח - אמנם במאמץ רב ומתוך יגיעה - לקחת את כל ילדי אנ"ש למקום הרבה יותר נעלה, והתכנית הזו תצליח ותהיה לה השפעה לדורות. את הארנק, אנו אומרים להורים, אתם יכולים להשאיר בבית. אנחנו רוצים אתכם. את הלב שלכם. שתיקחו חלק ביוזמה המהפכנית".

להרשמה לכנס לחצו כאן >>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.