מנדי ברגר | יום י"ב אלול ה׳תשע״ט 12.09.2019

חדש לכבוד ח"י אלול > היכל הבעש"ט בגליון עשיר ומרתק

בטאון 'היכל הבעש"ט' ה-39 הופיע לקראת יום הולדתו בח"י אלול  
חדש לכבוד ח היכל הבעש"ט בגליון עשיר ומרתק" title="חדש לכבוד ח"י אלול > היכל הבעש"ט בגליון עשיר ומרתק" />

הבטאון התורני-חסידי, שקנה לו שם של כבוד בעולם התורה והחסידות, בעריכתו המצויינת והמדוקדקת של הרב נחום גרינוואלד, רבה של קהילת חב"ד המעטירה בעי"ת לייקווד בניו ג'רזי, הופיע בחנויות, ובמרכזי 'היכל מנחם' להפצת מעיינות החסידות, כשבוע ימים לפני יום הבהיר ח"י אלול, יום הולדת המאורות הגדולים, הבעש"ט הק' ואדמו"ר הזקן נ"ע.

הבטאון ה-39 במספר! מכיל בין דפיו מבחר של מאמרים בנושאי תורת החסידות ודרכי החסידות, מפרי עטם של טובי ההוגים והמסבירים את מעיינות מייסד תורת החסידות הכללית ומייסד תורת חסידות חב"ד. לצד מאמרים עיוניים, באים גם סקירות מרתקות על תולדות החסידים והחסידות, בירור תולדות וימי התפתחות תנועת החסידות, וכן על אישיה וספריה.

כך למשל במדור 'מגנזי ההיכל' מתפרסמים הגהות לספר 'עץ חיים' של הרה"ק כ"ק האדמו"ר ה'אמרי יוסף' מספינקא זצוק"ל, מכתב יד. ואילו במדור 'אור בהיכל' נדפס מאמרו של הרב נחום גרינוואלד "הרוע שבקנאות, במשנתו של אדמו"ר הזקן". מחקר מרתק סביב "שירי ניכר, והעלאתם לקדושה, במשנתו של הבעל שם טוב ותלמידיו הקדושים".

מדור 'אגרות הצדיקים' מתהדר במכתבים ושיחות מכתב ידו של כ"ק האדמו"ר ה'מגן אבות' מקאפוסט זצוק"ל, וכן התכתבות מסועפת ומעניינת מאוד בין כ"ק האדמו"ר בעל ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש זצוק"ל לנמענים אודות השידוך של הגאון פוסק הדור הרב שמואל הלוי וואזנר ז"ל, בעל 'שבט הלוי'.

לקריאה או להורדה - לחצו כאן!

במדור 'דרכי החסידים' מאמרו של הגה"ח הרב חיים רפופורט בנושא "ישיבה בסוכה וברכתה בעת הגשמים", וכן מאמרו של השליח הראשי להונגריה הגה"ח הרב ברוך אבערלאנדער בנושא "ההקפדה על קיום המצווה עם אתרוג מקלבריא, בכתבי כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע ובתולדותיו", הכולל כמה ענינים בפרסום ראשון.

במדור 'אלה תולדות' מתפרסם מאמרו של א' הכותבים הקבועים בבטאון, הרב יהושע מונדשיין ע"ה מבכירי החוקרים החסידיים בדורנו, על דמותו של הגאון הרב אריה לייב זיוואו, מגדולי תלמידיו של כ"ק אדמו"ר הצמח-צדק נ"ע. בהבאת המאמר לפרסום סייע הרב מנחם מענדל קסטל. מאמר נוסף מפרי עטו של הרב ישראל אלטר גרובייס, סוקר את תולדות רבי בן ציון רבינוביץ מאוסטרובה, מגדולי תלמידי וחסידי חצרות קוצק וגור.

במדור 'משולחן הספרים' ניתן למצוא סקירה על "אמת ובדיה בפגישתו של כ"ק אדמו"ר הצמח-צדק נ"ע ובעל 'ערוך השולחן'" שכתב הרב מנחם געלערנטער, וחבר צוות העורכים של 'אוצר החסידים' שע"י קה"ת, הרב אלי' מטוסוב מגלה את העבודה החמורה על זיוף הסכמתו של כ"ק אדמו"ר האמצעי נ"ע, למהדורה השניה של שולחן ערוך אדמו"ר הזקן.

גם הקוראים הנכבדים, יהודים בעלי צורה ותלמידי חכמים מכל החוגים התורניים והחסידיים, משתתפים בגליון, בדמות מכתבים למערכת, שחלקם מתפרסמים במדור המיוחד לכך. 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
2.
הטעיית הציבור
י"ג אלול ה׳תשע״ט
האם אתם מודעים לכך שלחיצה על "לקריאה או להורדה" מורידה רק את 3 העמודים הראשונים? למה להטעות את ציבור הקוראים?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.